.[ ČeskéHry.cz ].
Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s NeHe
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jaký užíváte grafický subsystém ve svém aktuálním projektu?
OpenGL
54%
 54%  [ 19 ]
DirectX
31%
 31%  [ 11 ]
WinAPI
2%
 2%  [ 1 ]
Jiný
11%
 11%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 35

Autor Zpráva
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 16:34:19    Předmět: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s NeHe Odpovědět s citátem

Čau, rozhodl jsem se pro grafický subsystém OpenGL(dříve) a implementaci GLFW. Chápu, že moc lidí GLFW nezná, ale mám problém. Když generuji v GLFW projekt, vyjede mi: http://nopaste.ceske-hry.cz/42812
Vzhledem k tomu, že čtu NeHe tutoriály, mi tento kód přijde podivný.
kód:

         glfwGetWindowSize( &width, &height );
        height = height > 0 ? height : 1;

        glViewport( 0, 0, width, height );

        glClearColor( 0.0f, 0.0f, 0.0f, 0.0f );
        glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );

        glMatrixMode( GL_PROJECTION );
        glLoadIdentity();
        gluPerspective( 65.0f, (GLfloat)width/(GLfloat)height, 1.0f, 100.0f );

v Mainu má být před cyklem, ne? Dík za odpovědi Wink
P.S. Na googlu hledám asi špatně... Confused
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kaemon



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 33

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 17:00:43    Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne Odpovědět s citátem

imho je to tam pro případ že změníš velikost okna
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JohnyDog



Založen: 17. 08. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 21:56:50    Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne Odpovědět s citátem

Kaemon napsal:
imho je to tam pro případ že změníš velikost okna

vypada to tak, kazdopadne by ale bylo lepsi osetrit to callback funkci (glfwSetWindowSizeCallback) misto toho nastavovat to kazdy frame

if.then> NeHe neni zrovna idealni zdroj pro pochopeni OpenGL, takova Red Book ti da imho mnohem vic
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 7. září 2008, 15:42:55    Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne Odpovědět s citátem

JohnyDog napsal:

vypada to tak, kazdopadne by ale bylo lepsi osetrit to callback funkci (glfwSetWindowSizeCallback) misto toho nastavovat to kazdy frame

if.then> NeHe neni zrovna idealni zdroj pro pochopeni OpenGL, takova Red Book ti da imho mnohem vic


Dík za odpovědi.
JohnyDog> Kde se ta Red Book dá sehnat? Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kaemon



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 33

PříspěvekZaslal: 7. září 2008, 15:56:38    Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne Odpovědět s citátem

http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 06:03:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Akorát je smutné, že většina věcí z redbooku je podle nové specifikace deprecated. Určitě bych to nedoporučil jako dobrý zdroj informací, hodně věcí se od té doby změnilo. Bohužel mě zrovna nenapadá žádný zdroj, kde by bylo popsané, jak by se mělo GL používat.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 08:26:57    Předmět: Odpovědět s citátem

To ví jenom výrobci ovladačů o těch svých.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 11:20:42    Předmět: Odpovědět s citátem

No vychazet by se asi melo z doporucenych funkcni v OpenGL 3.0, akorat ze na to asi neni zadny uceleny serial clanku apod. Nezbyva nez si ty extenze nastudovat jednotlive a pouzivat je.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 12:16:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za odpovědi. Extensions zatim moc nestuduju(s grafikou se moc nerejpu Smile ), ale kde lze najít stručný seznam všech možných extenzí? Idea
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 12:56:35    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
stručný seznam všech možných extenzí
Krásná ukázka oxymóronu (např. bílá tma, ohlušující ticho apod.) Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 13:26:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
if.then napsal:
stručný seznam všech možných extenzí
Krásná ukázka oxymóronu (např. bílá tma, ohlušující ticho apod.) Smile


No jo no pedante Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. září 2008, 14:46:49    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
seznam všech možných extenzí?

http://www.opengl.org/registry/
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. září 2008, 00:44:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
No vychazet by se asi melo z doporucenych funkcni v OpenGL 3.0, akorat ze na to asi neni zadny uceleny serial clanku apod. Nezbyva nez si ty extenze nastudovat jednotlive a pouzivat je.

Extenze? O těch jsem nemluvil, žádný používat nemusíš. Vtip je v tom, že v GL3 bez deprecated funkcí je vždy jenom jeden způsob, jak udělat nějakou věc (ha pokrok). Ne, extenze (kromě s3tc) nepotřebujete, bohatě stačí core API. Smiřte se s tím, že nová verze GL znamená, že se vezmou osvědčené extenze, některé se dost vylepší, vymyslí se nějaké nové funkce a všechno se začlení jen a pouze do hlavní specifikace GL + deprecated funkce z minulé verze se odstraní (ha novinka) a další se označí jako deprecated a odstraní se příště.

Jo, extenzí v tom seznamu je strašně moc, ale většina se nepoužívá, protože to již bylo buď začleněno do API nebo zavrženo. Po vydání GL3 byly schváleny další extenze navíc, ale to jen proto, že se to do deadline nestihlo začlenit do specifikace, příště to tam bude a budou tam i úplně nové věci. Já jen doufám, že se další vendor-specific extenze už dělat nebudou.

Nicméně vám, co s tím moc neděláte, to může být jedno. GL1.1+extenze je ze začátku docela lehké ale pak dost těžkopádné API a později i omezující, GL3 je zase trochu víc low-level a dá (bez znalostí) víc práce tam něco udělat, nicméně přináší možnosti na úrovni D3D10 a garantují, že ten způsob, který používáte na rendering, je ten nejrychlejší (protože tam žádný jiný není). Pokud chcete vědět, jaké funkce nemáte používat, pak si tady ve specifikaci přečtěte sekci Appendix E. Vsadím se, že 100% z vás se tím neřídí, ale to se změní časem. Wink

Jinak čekejte, že se časem objeví tutoriály od borců z opengl.org komunity pod nezávislým projektem GL SDK (glsdk.sf.net).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 9. září 2008, 09:05:22    Předmět: Odpovědět s citátem

No dobre, ty funkce jsou ty same, jen uz to neni jako extenze, ale soucast core API. Predpokladam, ze autori her chteji, aby to bezelo i na starsich verzich OGL, a tam ty funkce maj jako extenze (ale uz jejich kod bude GL3-ready Wink).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 9. září 2008, 13:38:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Eo, este nam zaciatocnikom (vazne) povedz, ako sa mame konkretne riadit specifikaciou GL3, ked mame len napr. len GL1.5 alebo GL2.0 hardware? Cool Shocked
Teda v com nam to pomoze pre nase aktualne rozbehnute projekty, ktore chcu byt povedzme do pol roka hotove. Napriklad ja chapem, ze je dobre sa odnaucit pouzivat niektore veci (glBegin..glEnd), pretoze tam uz proste nebudu, ok, to sa da spravit aj v GL1.5, ale co tie extensions, ktore su teraz extension? Nemame predsa GL3 ovladace...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna