.[ ČeskéHry.cz ].
Vlastní 3D engine
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Elijen2



Založen: 04. 11. 2008
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 13:02:23    Předmět: Vlastní 3D engine Odpovědět s citátem

Zdravím,

chtěl bych si naprogramovat vlastní 3D API + 3D engine v C++, ale nemohu nikde sehnat informace o algoritmech a postupech při renderování 3D objektů. Zají má mě především transformace a perspektiva.

Nevěděl by jste někdo o nějaké volně dostupné online literatuře, která se zabívá těmito problémy (něco ve smyslu jak z 2D udělat 3D)?

Předem dík za tipy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 13:25:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Vlastní 3D API? To jako něco místo Direct3D nebo OpenGL? S kolika výrobci karet už máš smlouvu na drivery? Wink Nebo chceš udělat nějaký super 3D API, který bude abstrahovat libovolný existující 3D API? Pokud tak (to je reálnější myšlenka), tak to chce mít důkladně nastudované ty existující 3D API, abys dokázal co nejlépe abstrahovat.

Algoritmy a postupy při renderování 3D objektů: DirectX SDK (tam je prakticky vše), Moderní počítačová grafika (tištěná knížka)

Jinak 3D engine se zabývá spíše tím, jak udělat z 3D jen 2D Wink Opačný postup může spadat do kategorie strojového rozeznávání obrazu Wink

No abych to shrnul: Vykašli se na to. Nejdřív musíš pochopit do nejmenšího detailu způsob vykreslování alespoň v Direct3D a OpenGL...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 13:30:00    Předmět: Odpovědět s citátem

poznam dve knihy s touto tematikou.
http://knihy.cpress.cz/book.asp?id=1490
http://www.elegenda.sk/knihy/technika-pocitace/programovanie/kolektiv-autorov-vyvoj-her-v-jazyku-java/

prva kniha co som stihol do nej nahliadnut je velmi podrobna ale popisuje to skor teroeticky.

bohuzial druha sa uz (pravdepodobne) nepredava. som ju kupil za 169Sk vo vypredaji a su tam dost podrobne popisane principi 3D projekcie texturovania povrcho a ich osvetlenia. to vsetko rucne softverovo.

EDIT: som to zacal pisat skor nez augi postol. no ano je to absolutne zbytocne to robit. nanajvis si mozes skusit spravit nejaky jednoduche vykreslovanie v trojuholnikov v 3D ale to je tak vsetko. povedal by som ze OGL a aj DX je dost lowlevel hlavne pri pouziti shaderov.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Elijen2



Založen: 04. 11. 2008
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 13:55:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
Vlastní 3D API? To jako něco místo Direct3D nebo OpenGL? S kolika výrobci karet už máš smlouvu na drivery? Wink Nebo chceš udělat nějaký super 3D API, který bude abstrahovat libovolný existující 3D API? Pokud tak (to je reálnější myšlenka), tak to chce mít důkladně nastudované ty existující 3D API, abys dokázal co nejlépe abstrahovat.

API je asi příliš silné slovo, jde mi předevšim o to vyzkoušet si jak funguje vykreslování a transformace. Prozatim by mi stačilo udělat API, pomocí kterého půjde vykreslit a animovat otexturovaná krychle. Konkurovat DirectX nebo OpenGL budu až později Very Happy

Augi napsal:

Jinak 3D engine se zabývá spíše tím, jak udělat z 3D jen 2D Wink Opačný postup může spadat do kategorie strojového rozeznávání obrazu Wink

Jasně, to je slovíčkaření Smile ... já to myslel tak, že pomocí 2D vykreslim "iluzi" 3D.

V DirectX SDK jsem zatím našel jen jeho praktické použití, nikoly algoritmy a postupy, které používá, ale ještě se v něm pohrabu.

Jinak tu knihu Moderní počítačová grafika mam někde v některém ze starších vydání zahrabanou, ale uplně jsem na její existenci zapoměl, dík za připomenutí Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 14:20:22    Předmět: Odpovědět s citátem

V té Moderní počítačové grafice by to mohlo být. Jinak přeju dobrou zábavu, třeba takový DDA algoritmus pro kružnice nebo různé ořezávání jsou docela chuťovky.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 14:47:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Elijen2 napsal:
Jasně, to je slovíčkaření Smile ... já to myslel tak, že pomocí 2D vykreslim "iluzi" 3D.
Není, při programování je potřeba se vyjadřovat exaktně Wink Příklad:

A: Smaž z tabulky Tab3 všechny záznamy starší než týden.
B: OK
B: DONE
A: Sakra, tys ty záznamy smazal! Jsem myslel jen jim nastavit sloupec Deleted na 1.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 14:50:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja jsem to pochopil tak, ze chces naprogramovat softwarovy renderer. Tedy vse si udelat (spocitat) sam na CPU. Hodi se to jen na to, ze si potrenujes programovani a algebru. Prakticke pouziti to nema (snad jen ze by jsi z toho po 100 letech vyvinul 3D studio Wink )

Pisu, protoze jsem kdysi davno neco takoveho taky delal: Renderer, ktery umi vykreslovat polygonovou scenu, viditelnost tridi pomoci BSP stromu, texturuje a sviti. Stahovat muzes zde: www.krkal.org/download/mddoom.zip. Na zdrojaky se radsi moc nedivej Wink Ale zajimava pro tebe muze byt dokumentace, jak moje, tak tehdejsiho enginu Crystal Space.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Elijen2



Založen: 04. 11. 2008
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 15:15:13    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:
Ja jsem to pochopil tak, ze chces naprogramovat softwarovy renderer. Tedy vse si udelat (spocitat) sam na CPU. Hodi se to jen na to, ze si potrenujes programovani a algebru. Prakticke pouziti to nema (snad jen ze by jsi z toho po 100 letech vyvinul 3D studio Wink )

To je jasné, dokud budou GK harwarově podporovat DirectX a OpenGl nemá smysl vytvářet si jiné API. Moje hlavní motivace je něco se o tom dozvědět a zjistit jak to funguje, takhle je programování pro DirectX jen tupé volání funkcí, o kterých pořádně nevím co dělají.

MD napsal:

Pisu, protoze jsem kdysi davno neco takoveho taky delal: Renderer, ktery umi vykreslovat polygonovou scenu, viditelnost tridi pomoci BSP stromu, texturuje a sviti. Stahovat muzes zde: www.krkal.org/download/mddoom.zip. Na zdrojaky se radsi moc nedivej Wink Ale zajimava pro tebe muze byt dokumentace, jak moje, tak tehdejsiho enginu Crystal Space.

Jo, přesně něco takového jsem chtěl udělat (jako vzor mam taky dooma Smile), tisíceré díky.

Quiark napsal:
V té Moderní počítačové grafice by to mohlo být. Jinak přeju dobrou zábavu, třeba takový DDA algoritmus pro kružnice nebo různé ořezávání jsou docela chuťovky.

Dík Very Happy
Btw wiki píše o DDA, že je to jednoduchý algoritmus Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 16:13:25    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:
Pisu, protoze jsem kdysi davno neco takoveho taky delal: Renderer, ktery umi vykreslovat polygonovou scenu, viditelnost tridi pomoci BSP stromu, texturuje a sviti. Stahovat muzes zde: www.krkal.org/download/mddoom.zip.

Nice, pak na to v nejblizsi dobe kouknu, vypada to dobre (spustene, zdrojaky jsem zatim neoteviral). Dokonce tam mas i mipmapping a linearni interpolaci barev mezi vertexy funkcni i v 8bitovych grafickych rezimech Smile.
_________________
Award-winning game developer


Naposledy upravil Ladis dne 4. listopad 2008, 16:15:21, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 16:14:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Muzes zkusit i toto: http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/pgr003.html Jsou to slajdy z uvodni prednasky z pocitacove grafiky - jsou tam vsechny ty zaklady vcetne DDA. Pokrocilejsi veci jsou pak reseny v navazujicich prednaskach.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2008, 16:24:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
funkcni i v 8bitovych grafickych rezimech Smile.

Na tohle uz jsem uplne zapomnel.. Tyjo ono to fakt funguje Wink Neuveritelny! Wink Jinak diky za pochvalu, jen nevim jestli v tom neco vykoukas, zas takova krasa to neni ..
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 5. listopad 2008, 09:54:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Nečet sem, o čem ste se tu bavili..jen trochu :)

3D algoritmy, matiku a td. máš popsanou tady:

http://www.luki.webzdarma.cz/luki_engine.htm

Kdysi sem na to narazil a mylsím, že to je docela bomba, nebo se mi to tak tenkrát zdálo.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Elijen



Založen: 15. 04. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 5. listopad 2008, 11:21:39    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:
Muzes zkusit i toto: http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/pgr003.html Jsou to slajdy z uvodni prednasky z pocitacove grafiky - jsou tam vsechny ty zaklady vcetne DDA. Pokrocilejsi veci jsou pak reseny v navazujicich prednaskach.

Hehe, tuhle přednášku si chci zapsat příští rok Smile

edit: Paráda, vypadá to, že se tu nakonec nahromadí celkem slušná sbírka užitečnejch okazů, takže díky moc všem.

MD: Ty zdrojáky jsou celkem peklo Smile ... jaké funkce vlastně používáš na vykreslování pixelů a čar? Já mam ještě starý Turbo C/C++ a tam je jen graphics.h.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 5. listopad 2008, 12:01:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Elijen napsal:
MD: Ty zdrojáky jsou celkem peklo Smile ... jaké funkce vlastně používáš na vykreslování pixelů a čar? Já mam ještě starý Turbo C/C++ a tam je jen graphics.h.
hihi Wink Pro vykreslovani pouzivam knihovnu allegro. A funkce na pixely a cary tam myslim zadne nepouzivam. Pres allegro si zpristupnim primo BackBuffer jako dvourozmerne pole - a do nej pisu, co potrebuju.

Jinak stary Turbo C/C++ se pro tohle nehodi, protoze pracuje v 16bitech a to znamena strasne malo dostupne pameti. Poohledni se po necem novejsim. (allegro se da stahnout i dnes a pouzit treba ve Visual studiu)
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 5. listopad 2008, 14:31:14    Předmět: Odpovědět s citátem

V Modernej Pocitacovej Grafike (2) mas vsetko, co k tomu potrebujes. Mna ucili presne ti isti ludia, ktori to napisali a podla toho sme si vlastnu 2D aj 3D (z-buffer) SW renderovaciu kniznicu nakodili. Complete from scratch.
Je to celkom dobra kniha, na ceske pomery Cool
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna