Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 17. listopad 2007, 19:35:32 Předmět: Delphi::Výhody a nevýhody |
|
|
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jaké jsou výhody a nevýhody Delphi v programování 3D her neurčitého žánru (v případě potřeby můžete rozvést). Prosím, vyvarujte se srovnávání s ostatními jazyky, děkuji. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 17. listopad 2007, 19:54:16 Předmět: |
|
|
To co jeden oznaci za vyhodu druhy rychlo oznaci za nevyhodu
Tak pozitiva:
+ jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ )
+ vykon zrovnatelny s C++ na Win32 (a nehovorte mi, ze .NET nie je pomalsi ako C++ s dobrym prekladacom)
+ rozbehas na tom vacsinu kniznic
+ program sa ti skompiluje aj zlinkuje v zlomku sekundy
A negativa:
- jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ )
- rozbehas na tom vacsinu kniznic )
Ja ho mam rad, zacinal som s nim (teda s packalom a nasledne s Delphi, vtedy bolo snad este nejake Delphi 2 ci kolko...). Jeho syntax mi nevadi. Editor mi prisiel pekny. Vtedy som este nijake templaty a sablony a neviem co nepoznal, takze mi to nechybalo Bezny polymorfizmus a vobec OOP to vie. A dnes uz aj tie templaty a sablony, AFAIK, ale uz som to neskusal...
Este by mohol napisat semo, ten ma asi viac skusenosti a mozno moze aj lepsie porovnat... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 17. listopad 2007, 20:14:47 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Tak pozitiva:
+ jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ )
+ rozbehas na tom vacsinu kniznic
A negativa:
- jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ )
- rozbehas na tom vacsinu kniznic )
|
Tak toto jsem nepobral  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 17. listopad 2007, 20:26:56 Předmět: |
|
|
Imho neexistuje objektivní důvod, proč nedělat 3D hry v Delphi. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
zapytchu

Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 17. listopad 2007, 23:49:03 Předmět: |
|
|
souhlasim..
Asi to bude onou psychologickou nalepkou, co ziskalo delphi se svou jednoduchou syntaxi; proste rozumej, autista nebo ITfreak co nedela nic jineho, nez ze koduje a zenu hleda na internetu se bude lip citit, ovladne-li nespoutanou silu exotickych znaku, kterych je v C prehrsel
Delphi je proti C jako citanka proti encyklopedii, no.. imho  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
dagi
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 09:30:40 Předmět: |
|
|
Delphi sou dost v pohode na ledasco .... na 3D taky ... cca 4 roky zpet sem v tom kodoval nad dllkama openGL a zadnej problem |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 10:07:39 Předmět: |
|
|
Já jsem taky asi před 4 rokama dělal 3D v Delphi, ale v DirectX, a taky nebyl problém... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 14:33:28 Předmět: |
|
|
survik1 napsal: |
...
Tak toto jsem nepobral  |
A to je prave ta podstata
Tak aby som to este strucne zhrnul - nevidim nijaky dovod, preco nerobit 3D hry v Delphi. Fakt nevidim... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 15:49:53 Předmět: |
|
|
Čau,
vývoj 3D hry v delphi je uplná balada. Používám OpenGL. Překlad je opravdu pekelně rychlý a prostředí přívětivé. V C++ sem taky chvíli dělal, ale ten bordel mi moc v delphi nechybí :-). Takže pokud si člověk nechce vyrvat vlasy při dlouhých překladech v C++, nebo hledání chyb a podobně, a chce dělat hry na Windows (možná s trochou fantazie a použití Kylixu i na linux), tak doporučuju Delphi. Celý Aquadelic je v něm www.aquadelic.com
A teď proč ho nepoužívat:
- není to průmyslový standard, takže některé knihovny a udělátka nejsou pro delphi k mání (třeba Raknet, různé pomůcky od NVidie, nebo open source enginy)
- ani píď kódu nemůžete použít při portování na konzoli (tady je to ale trochu zavádějcí, i C++ kód se při portování musí pěkně přepsat, vzhledem k odlišné architektuře konzolí a PC)
- nemůžete vyvíjet na MAC, což je (prý) u Shareware her nezbytně nutné _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 19:22:06 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
- nemůžete vyvíjet na MAC, což je (prý) u Shareware her nezbytně nutné
|
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 20:03:42 Předmět: Re: Delphi::Výhody a nevýhody |
|
|
survik1 napsal: |
Prosím, vyvarujte se srovnávání s ostatními jazyky, děkuji. |
pcmaster napsal: |
- jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ )
- vykon zrovnatelny s C++ na Win32 (a nehovorte mi, ze .NET nie je pomalsi ako C++ s dobrym prekladacom) |
Zkus pořádně číst, autor to nechtěl srovnávat.
]semo[ napsal: |
V C++ sem taky chvíli dělal, ale ten bordel mi moc v delphi nechybí . |
To samé. Nevím, co vy 2 proti tomu máte, ale jenom tu ukazujete, že se vám jeden jazyk nelíbí, protože jste si na něho nezvykli a zvyknout nechcete. Jelikož jsem začal kdysi v Delphi, přešel na C++ a po pár letech se opět (z donucení) vrátil k Delphi, taky to nebylo moc přijemné a podruhé už mi ten Object Pascal nepřipadal tak přehledný. - Moje zkušenost. Jinak naprostý souhlas s Augim.
survik1 napsal: |
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her. |
Prodej her pro Mac na US trhu tvoří podstatnou část příjmů vydavatele shareware her, to se dá těžko ignorovat. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 20:14:27 Předmět: Re: Delphi::Výhody a nevýhody |
|
|
Eosie napsal: |
survik1 napsal: |
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her. |
Prodej her pro Mac na US trhu tvoří podstatnou část příjmů vydavatele shareware her, to se dá těžko ignorovat. |
no ono je to dokonce tak ze Mac je v americe pomalu majoritni platforma, takze bez verze pro Mac ti vetsinou spousta serveru danou hru ani nevezme |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 20:22:17 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
možná s trochou fantazie a použití Kylixu i na linux |
S tím Kylixem to nikdy nebylo tak horké, vůbec se to nerozšířilo, jenom se o tom mluvilo a to je tak všechno. Taky jsem slyšel, že to mělo problémy s kompatibilitou a ne všude to fungovalo.
Viz taky: Kylix je mrtev, ať žije Lazarus (rozhodně to nebude s Delphi plně kompatibilní, ale to myslím nebyl ani Kylix) _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 18. listopad 2007, 21:15:29 Předmět: |
|
|
survik1 napsal: |
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her. |
Tak to jsi těžce mimo. Podívej se třeba na casualovky, Mac je naopak priorita (a ano, kvůli tomu se seru s enginem v C++ a STL místo pohodlného Delphi nebo .NET) _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 19. listopad 2007, 14:12:03 Předmět: |
|
|
Ale, nehádejte se Já chtěl předejít srovnání protože jsem očekával flame (či, hádky...).
Zkrátka, Delphi je lepší, bohužel však není multiplaformní.
(jinak, Win32 a DirectX jsou mrtvé?) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|