Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 14:08:31 Předmět: Unity 5 gravitacia modelov |
|
|
Mam v scene model a v modeli mam komponentu rigidbody. Ked menim hodnotu Mass medzi 1 a 10000000 tak ten model nepada rychlejsie ale stale takou istou rychlostou. Cital som v manualy , ze aby spravne fungovala fyzika, tak Scale Factor ma byt nastaveny na 1 a to mam. V scene mam este jeden model v inej mierke a tiez ked menim hodnotu mass tak pada tak isto rychlo. Vie niekto v com by mohol byt problem? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 14:40:18 Předmět: |
|
|
Rychlost padu prece neni zavisla na hmotnosti objektu.
v = g * t |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 16:05:20 Předmět: |
|
|
Radis napsal: |
Rychlost padu prece neni zavisla na hmotnosti objektu.
v = g * t |
Ty mi chces povedat, ze cim je teleso tazsie , tak tym nepada rychlesie ?
Vlas pada rovnako rychlo ako napriklad auto ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 16:30:24 Předmět: |
|
|
Samozrejme. Vidis snad v tom vzorci nekde hmotnost? Rychlost je zavisla na gravitacnim zrychleni a case.
Ve vakuu ti dopadne vlas ve stejny okamzik jako auto. Viz slavny experiment "pirko vs kladivo" na Mesici: https://www.youtube.com/watch?v=KDp1tiUsZw8
V realu hraje roli jeste odpor vzduchu, proto napriklad pirko dopadne pozdeji nez tenisak, ale nema to nic spolecneho s hmotnosti.
Kdyz vyhodis dve stejne velke koule z okna, jedna bude vazit tunu a jedna kilo, tak dopadnou ve stejny okamzik. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 16:55:59 Předmět: |
|
|
sacmoo ty si nechodil na zakladnu skolu? _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 20:03:50 Předmět: |
|
|
Radis napsal: |
Samozrejme. Vidis snad v tom vzorci nekde hmotnost? Rychlost je zavisla na gravitacnim zrychleni a case.
V realu hraje roli jeste odpor vzduchu, proto napriklad pirko dopadne pozdeji nez tenisak, ale nema to nic spolecneho s hmotnosti.
Kdyz vyhodis dve stejne velke koule z okna, jedna bude vazit tunu a jedna kilo, tak dopadnou ve stejny okamzik. |
Ale ja som tu nikde nerozpraval o vakuu. A neviem co si mal z fyziky ,ale nepresvedcis ma o tom ,ze ked z okna pustis papierovu kocku a sucasne taku istu velku kocku ale z olova, tak dopadnu sucasne to by ma zaujimalo kde toto ucia. a inak Fg = m*g
a tu mas tu hmotnost . Cim je vacsia gravitacna sila, tym telesa padaju rychlejsie. A nie ako ty vravis , ze rychlost padu zavisi len od tvaru(ale aj od hmotnosti). Ked mi neveris vygoogli si. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 14. srpen 2015, 20:12:38 Předmět: |
|
|
Teraz som si vygoogli a nasiel som na jednej stranke :
"Ťažšie teleso pustené z tej istej výšky ako ľahšie dopadne vždy skôr, je jedno aký má tvar a veľkosť."
Kto teraz nechodil na zakladku ?
Ale to je jedno neprisiel som sa sem hadat o takychto debilinach. Radsej keby mi niekto napisal k veci k mojmu problemu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 15. srpen 2015, 07:12:31 Předmět: |
|
|
To video co si poslal sa vola biggest vacuum chamber. A ja tu vobec nehovorim o vakuu. Ako podla teba z tych clankov co som sem dal inf. to su akoze bludy hej? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 15. srpen 2015, 08:09:39 Předmět: |
|
|
Hmotnost objektu v rychlosti jeho dopadu nehraje žádnou roli. Jsem zvědav, kolik lití ti to tu bude muset ještě napsat. No nic, ale dle toho, co tu píšeš jsi bezradný případ.
Prostě nechápu, co je osobě starší dejme tomu 10 let nepochopitelného na
v = g * t
To není složitý vzorec, vážně ne. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 15. srpen 2015, 13:39:14 Předmět: |
|
|
citace: |
To video co si poslal sa vola biggest vacuum chamber. A ja tu vobec nehovorim o vakuu. Ako podla teba z tych clankov co som sem dal inf. to su akoze bludy hej? |
co si tu dal ake inf? ten tvoj vzorec je rozpisany v tom mojom linku a je s neho jasne ze hmotnost pri padajucom obejkte nehra ziadnu ulohu.
A este ra ti vravim ze vsetky vypocty aj ten tvoj platia pre vakuum. Je teda nepodstatne ci o nom hovoris alebo nehovoris, je to odpoved na to preco ti objekt nepada rycheljsie ked mu zvysujes mass. Mass sa vo fyzike pouziva na nieco uplne ine. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 15. srpen 2015, 13:54:42 Předmět: |
|
|
citace: |
ale nepresvedcis ma o tom ,ze ked z okna pustis papierovu kocku a sucasne taku istu velku kocku ale z olova, tak dopadnu sucasne |
Takze podle tve logiky: kdybych tu olovenou kostku vzal a rozrezal ji treba na milimetrove platky tak, aby kazdy z tech platku byl lehci nez ta papirova kostka, a pak bych tyhle platky vyhodil z okna zaraz tesne vedle sebe, aby to zvenci vypadalo jako jedna olovena kostka, tak by tyhle narezane platky dopadly na zem jeste pozdeji nez ta papirova krabice? A kdybych je potom spojil par molekulami sekundoveho lepidla do jednoho objektu, tak by zase dopadly driv? Takhle to asi nebude fungovat, ze?
citace: |
Ťažšie teleso pustené z tej istej výšky ako ľahšie dopadne vždy skôr, je jedno aký má tvar a veľkosť. |
Ty sis asi zapomnel precist tu vetu, ktera je nad timhle tvym citatem.. Je tam "Poznámky k najčastejším mylným predstavám"... A to co jsi sem vitezoslavne copy-pastnul je jedna z tech mylnych predstav.
A co jako? Na tezsi telesa pusobi vetsi sila a vysledkem je vzdycky stejne zrychleni g = 9,8 m/s^2. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 16. srpen 2015, 08:37:34 Předmět: |
|
|
Akykolvek fyzikalny vzorcek je model. A fyzikalny model nikdy nie je 100%. Rozdiely od toho co predpoveda model a skutocnostou len hovoria o tom co sme v nasom modeli zanedbali. V nasom pripade je to odpor vzduchu. https://cs.wikipedia.org/wiki/Odpor_prost%C5%99ed%C3%AD Takze treba zakomponovat aj tento vzorce a potom ti uz "lahsie" predmety budu padat "pomalsie" _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 16. srpen 2015, 10:52:12 Předmět: |
|
|
Nou: no jasne, ale hmotnost ma pri stejnem tvaru/povrchu ve vzduchu vliv jen na maximalni rychlost, nikoliv na zrychleni. Takze kdyz vyhodis z okna dva stejne objekty, ktere jsou ruzne tezke a zaroven maji aspon takovou hmotnost a tvar, aby ani jeden z nich nedosahl max. rychlosti, tak proste dopadnou ve stejny okamzik. Kdyz skoci dva lide z letadla, tak tezsi dopadne driv (pri stejne velikosti, poloze), protoze ma vetsi max. rychlost (drag a gravitacni sila dosahnou rovnovahy pozdeji). Ale obecne dopadaji ruzne tezke veci ve stejny okamzik a nemusis kvuli tomu byt ve vakuu. Proste sacmoo se divil, ze mass nema vliv na rychlost rigidbody a to jsme myslim vysvetlili dostatecne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 16. srpen 2015, 11:34:48 Předmět: |
|
|
to sacmoo :
misto dohadovani s ostatnima, by asi bylo lepsi priznat omyl a upresnit, o co ti presne jde.
Padaji ti predmety pomalu ? Zvedni gravitaci no. Je to bezna praxe treba u plosinovek.
Pokud nedelas zrovna simulator, tak je prece naprosto zbytecne zavadet slozitosti jako vypocet odporu vzduchu, atp. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|