.[ ČeskéHry.cz ].
O3D - 3D API od Google pro web
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 14:43:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Samotná technologie v podstatě nutí open source pro každý produkt (stejně jako všechno v HTML a JS) a použití GPL je asi jediná možnost, jak trochu zabránit použití zdrojáků v komerčních produktech.

Pravda, webovou aplikaci můžete na webu vystavit v placené zóně, ale to nikomu nezabrání si ji prostě stáhnout a hodit někam na svoje stránky jako free.

rezna> Spíš jsem to myslel tak, že produkt na webu se zdrojákama se moc prodávat nebude.

Jedna z možností výdělku je implementace celé logiky aplikace na serveru a u clienta nechat jen (celý!) renderovací kód a komunikaci se serverem (JS asi neumí sockety). Používání aplikace by vyžadovalo placený účet. Furt je tady ale dost prostoru pro modifikace zdrojáků clienta zákazníkem, tzn. půjdou dělat snadno exploity a komunita kolem aplikace si jednou může udělat vlastní free server (vzhledem ke kompletní dostupnosti zdrojáků clienta je to o dost snažší).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 16:29:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Toto je celkom zaujimava myslienka, ze u klienta nechat len ten renderovaci kod a celu logiku riesit na servri, ale to prakticky znamena, ze je clovek obmedzeny vykonom servra, ktory zvladne len obmedzene mnozstvo instancii.

Tiez to znamena, ze to clovek musi nadizajnovat vlastne ako MMO, co je teda slusny overkill Smile

V kazdom pripade to ale moznost je.

Len jedinu vec to ma hacik - tym ze su vzdy kazdemu pristupne zdrojaky, je hackovanie spristupnene podstatne sirsiemu publiku, teda nielen casual programatorom, ale aj ludom co to budu iba tak skusat.

Fakt si neviem predstavit ako by som mohol server zabepecit tak, aby to bolo koser - ludia by sa vlastne rovno mohli hrat s kodom rovno, kedze sa jedna o javascript, teda ziadne visual studio, ziaden setup adresarov na linkovanie/includovanie - staci notepad, a je to Sad

Hmm, jedine spustat raz za 5 sekund na servri validaciu parametrov instancie (teda, ci hrac ma hodnoty v platnom rozsahu pre jeho instanciu - napr., ak mal pri spusteni instancie hodnoty Strength/Speed/Accuracy v rozsahu (1-5) a zrazu ma (37-99), tak to asi nie je v poriadku Smile

No, tu by sa uz zisiel 8-jadrak na servri.


V podstate, keby mal clovek toto rozchodene, tak vzhladom na styl hry by mal spravene MMORPG (ja uz hodne dlhy cas dumam nad RPGckom vo webe) Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 17:15:29    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Hmm, jedine spustat raz za 5 sekund na servri validaciu parametrov instancie (teda, ci hrac ma hodnoty v platnom rozsahu pre jeho instanciu - napr., ak mal pri spusteni instancie hodnoty Strength/Speed/Accuracy v rozsahu (1-5) a zrazu ma (37-99), tak to asi nie je v poriadku Smile


Jedine asi ne.. Klient prece pri pozadavku na akci muze posilat svuj stav ktery se na serveru porovna s poslednim stavem - v pripade jinych "podvrzenych cisel" se jednoduse zamitne, v opacnem pripade se provede akce, ulozi se novy stav a ten se vrati klientovi. treba..

VladR napsal:
No, tu by sa uz zisiel 8-jadrak na servri.


To uz musis mit hodne slusne rozmyslenou implementaci a naroky kdyz uz ted vis ze potrebujes takovy hardware Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 17:20:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Co treba pristup stylem vytvorit si vlastni interpret (udelany v js, kdyz to jinak nejde) mezikodu, ktery se bude stahovat ze serveru (ten mezikod)? Samozrejme by to muselo byt high level, aby se to trochu hybalo. No a mezikod bude prisne proprietarni, takze i kdyz si ho nekdo stahne (tomu nepujde zabranit), odradi ho to snad a pujde jinam.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 18:22:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro free a open source hry má O3D rozhodně význam. Je to určitě bezpečnější než si do PC instalovat nějakou kompilovanou aplikaci, u které předem nevíš, jestli neobsahuje malware.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 18:39:17    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
Nejen ActiveX. Z javy lze take volat nativni knihovny (jogl, lwjgl to tak delaji) a O3D to nedela jinak.. Zpusobu jak napsat bindings je hned nekolik. Proto ani moc nechapu ten rychly boom kolem O3D, v porovnani s uz dlouho vyvyjenymi knihovnami jako lwjgl, nebo monkey engine (jmonkeyengine.com) propada (napr. podpora 64bit je v nedohlednu). Holt google kdysi vsadil na javascript. Plugin si musi clovek nainstalovat tak i tak.


Ano, z Javy lze linkovat knihovny v nativnim kodu, ale to ma stejne nevyhody jako activeX - tj. je to zavisle na platforme a architekture a krome toho to bude velmi pravdepodobne v browserech zablokovane (protoze nativni knihovny linkovane do JVM opet nelze hlidat, stejne jako nejde hlidat nativni kod ActiveX).
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 19:17:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Tou platformou teraz myslis SW platformu (browser) alebo HW platformu ?


Chapem to spravne, ze by som mohol pouzite vsetok gameplay kod, co mam napisany v C++, a akurat nechat hraca stiahnut DLLko a obsluzny/render kod (viacmenej iba interface / message handler voci DLLku) kludne nechat v JavaScripte ?

Ako pise Eosie, na free hry to bude genialne. Predpokladam, ze sa zrazu zahadne zvysi pocet klonov kazdej uspesnejsej free webovej hry Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 20:40:35    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR> tou platformou myslim HW/operacni system. Ta java vzdy pouziva dll knihovny pro operacni system, na kterem bezi. Takze na windows dll, na Linuxu .so, samozrejme musi byt spravne 32/64bit, ...

A navic bych pocital s tim, ze to pro browsery bude zakazane (nebo to aspon bude otravovat uzivatele milionem dotazu, jestli si je opravdu vazne doopravdy jisty).
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 20:56:49    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:

A navic bych pocital s tim, ze to pro browsery bude zakazane (nebo to aspon bude otravovat uzivatele milionem dotazu, jestli si je opravdu vazne doopravdy jisty).


Tak schvalne, kolika dotazy te obtezoval tento applet: http://lwjgl.org/applet/ ? Samotneho me to zajima protoze pro moje lokalni testy jython + lwjgl mam custom soubor .java.policy.

VladR: pro zkoumani jak napsat bindings c/c++ pro javu lze zacit zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Java_Native_Interface a pokracovat napr. na swig nebo gluegen. Jak je napsane bindings v O3D nevim, ale postaci si snad stahnout zdrojaky a podivat se.


Naposledy upravil quas4 dne 28. duben 2009, 21:26:38, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 21:07:10    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
Tak schvalne, kolika dotazy te obtezoval tento applet: http://lwjgl.org/applet/ ? Samotneho me to zajima protoze pro moje lokalni testy jython + lwjgl mam custom soubor .java.policy.


Ok, tak byl jenom jeden.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 22:36:42    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
Tak schvalne, kolika dotazy te obtezoval tento applet: http://lwjgl.org/applet/ ?

Mne to zobrazilo jen bilou stranku (v HTML zdroji ale ten <applet> vidim). Mam vychozi instalaci posledniho OpenSUSE linuxu a chapu to tak, ze na Linuxu neni instalace Javy do weboveho prohlizece tak jednoducha a bezna vec jako ve Windows.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 23:19:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
quas4 napsal:
Tak schvalne, kolika dotazy te obtezoval tento applet: http://lwjgl.org/applet/ ?

Mne to zobrazilo jen bilou stranku (v HTML zdroji ale ten <applet> vidim). Mam vychozi instalaci posledniho OpenSUSE linuxu a chapu to tak, ze na Linuxu neni instalace Javy do weboveho prohlizece tak jednoducha a bezna vec jako ve Windows.


nevim jak je to u OpenSUSE, ale v debianu si staci nainstalovat balicek sun-java6-jre a vse bezi jak ma.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 29. duben 2009, 15:24:26    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
nevim jak je to u OpenSUSE, ale v debianu si staci nainstalovat balicek sun-java6-jre a vse bezi jak ma.

Dobre, ale ja jako laik to doted nevedel. Doma to asi zkusim.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 29. duben 2009, 16:05:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
quas4 napsal:
nevim jak je to u OpenSUSE, ale v debianu si staci nainstalovat balicek sun-java6-jre a vse bezi jak ma.

Dobre, ale ja jako laik to doted nevedel. Doma to asi zkusim.


pokud si zvladnes nainstalovat openSUSE obvykle je problem ze neumis UTFG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hostager



Založen: 12. 04. 2009
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: 29. duben 2009, 20:44:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Čo potrebujem na používanie O3D? - Tvorbu v O3D API?
Na WindowsXP...

MS VS 2008 Express.
MS .NET Framework 3.0
MS VS 2005 Redistribud.
JavaScript IDE
Google O3D Web-plugin pre Windows

Treba ešte niečo?
Dikes Smile,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna