Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. duben 2009, 14:43:16 Předmět: |
|
|
Samotná technologie v podstatě nutí open source pro každý produkt (stejně jako všechno v HTML a JS) a použití GPL je asi jediná možnost, jak trochu zabránit použití zdrojáků v komerčních produktech.
Pravda, webovou aplikaci můžete na webu vystavit v placené zóně, ale to nikomu nezabrání si ji prostě stáhnout a hodit někam na svoje stránky jako free.
rezna> Spíš jsem to myslel tak, že produkt na webu se zdrojákama se moc prodávat nebude.
Jedna z možností výdělku je implementace celé logiky aplikace na serveru a u clienta nechat jen (celý!) renderovací kód a komunikaci se serverem (JS asi neumí sockety). Používání aplikace by vyžadovalo placený účet. Furt je tady ale dost prostoru pro modifikace zdrojáků clienta zákazníkem, tzn. půjdou dělat snadno exploity a komunita kolem aplikace si jednou může udělat vlastní free server (vzhledem ke kompletní dostupnosti zdrojáků clienta je to o dost snažší). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 28. duben 2009, 16:29:21 Předmět: |
|
|
Toto je celkom zaujimava myslienka, ze u klienta nechat len ten renderovaci kod a celu logiku riesit na servri, ale to prakticky znamena, ze je clovek obmedzeny vykonom servra, ktory zvladne len obmedzene mnozstvo instancii.
Tiez to znamena, ze to clovek musi nadizajnovat vlastne ako MMO, co je teda slusny overkill
V kazdom pripade to ale moznost je.
Len jedinu vec to ma hacik - tym ze su vzdy kazdemu pristupne zdrojaky, je hackovanie spristupnene podstatne sirsiemu publiku, teda nielen casual programatorom, ale aj ludom co to budu iba tak skusat.
Fakt si neviem predstavit ako by som mohol server zabepecit tak, aby to bolo koser - ludia by sa vlastne rovno mohli hrat s kodom rovno, kedze sa jedna o javascript, teda ziadne visual studio, ziaden setup adresarov na linkovanie/includovanie - staci notepad, a je to
Hmm, jedine spustat raz za 5 sekund na servri validaciu parametrov instancie (teda, ci hrac ma hodnoty v platnom rozsahu pre jeho instanciu - napr., ak mal pri spusteni instancie hodnoty Strength/Speed/Accuracy v rozsahu (1-5) a zrazu ma (37-99), tak to asi nie je v poriadku
No, tu by sa uz zisiel 8-jadrak na servri.
V podstate, keby mal clovek toto rozchodene, tak vzhladom na styl hry by mal spravene MMORPG (ja uz hodne dlhy cas dumam nad RPGckom vo webe)  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 28. duben 2009, 17:15:29 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Hmm, jedine spustat raz za 5 sekund na servri validaciu parametrov instancie (teda, ci hrac ma hodnoty v platnom rozsahu pre jeho instanciu - napr., ak mal pri spusteni instancie hodnoty Strength/Speed/Accuracy v rozsahu (1-5) a zrazu ma (37-99), tak to asi nie je v poriadku  |
Jedine asi ne.. Klient prece pri pozadavku na akci muze posilat svuj stav ktery se na serveru porovna s poslednim stavem - v pripade jinych "podvrzenych cisel" se jednoduse zamitne, v opacnem pripade se provede akce, ulozi se novy stav a ten se vrati klientovi. treba..
VladR napsal: |
No, tu by sa uz zisiel 8-jadrak na servri. |
To uz musis mit hodne slusne rozmyslenou implementaci a naroky kdyz uz ted vis ze potrebujes takovy hardware  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 28. duben 2009, 17:20:00 Předmět: |
|
|
Co treba pristup stylem vytvorit si vlastni interpret (udelany v js, kdyz to jinak nejde) mezikodu, ktery se bude stahovat ze serveru (ten mezikod)? Samozrejme by to muselo byt high level, aby se to trochu hybalo. No a mezikod bude prisne proprietarni, takze i kdyz si ho nekdo stahne (tomu nepujde zabranit), odradi ho to snad a pujde jinam. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. duben 2009, 18:22:59 Předmět: |
|
|
Pro free a open source hry má O3D rozhodně význam. Je to určitě bezpečnější než si do PC instalovat nějakou kompilovanou aplikaci, u které předem nevíš, jestli neobsahuje malware. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 28. duben 2009, 18:39:17 Předmět: |
|
|
quas4 napsal: |
Nejen ActiveX. Z javy lze take volat nativni knihovny (jogl, lwjgl to tak delaji) a O3D to nedela jinak.. Zpusobu jak napsat bindings je hned nekolik. Proto ani moc nechapu ten rychly boom kolem O3D, v porovnani s uz dlouho vyvyjenymi knihovnami jako lwjgl, nebo monkey engine (jmonkeyengine.com) propada (napr. podpora 64bit je v nedohlednu). Holt google kdysi vsadil na javascript. Plugin si musi clovek nainstalovat tak i tak. |
Ano, z Javy lze linkovat knihovny v nativnim kodu, ale to ma stejne nevyhody jako activeX - tj. je to zavisle na platforme a architekture a krome toho to bude velmi pravdepodobne v browserech zablokovane (protoze nativni knihovny linkovane do JVM opet nelze hlidat, stejne jako nejde hlidat nativni kod ActiveX). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 28. duben 2009, 19:17:59 Předmět: |
|
|
Tou platformou teraz myslis SW platformu (browser) alebo HW platformu ?
Chapem to spravne, ze by som mohol pouzite vsetok gameplay kod, co mam napisany v C++, a akurat nechat hraca stiahnut DLLko a obsluzny/render kod (viacmenej iba interface / message handler voci DLLku) kludne nechat v JavaScripte ?
Ako pise Eosie, na free hry to bude genialne. Predpokladam, ze sa zrazu zahadne zvysi pocet klonov kazdej uspesnejsej free webovej hry  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 28. duben 2009, 20:40:35 Předmět: |
|
|
VladR> tou platformou myslim HW/operacni system. Ta java vzdy pouziva dll knihovny pro operacni system, na kterem bezi. Takze na windows dll, na Linuxu .so, samozrejme musi byt spravne 32/64bit, ...
A navic bych pocital s tim, ze to pro browsery bude zakazane (nebo to aspon bude otravovat uzivatele milionem dotazu, jestli si je opravdu vazne doopravdy jisty). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 28. duben 2009, 20:56:49 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
A navic bych pocital s tim, ze to pro browsery bude zakazane (nebo to aspon bude otravovat uzivatele milionem dotazu, jestli si je opravdu vazne doopravdy jisty). |
Tak schvalne, kolika dotazy te obtezoval tento applet: http://lwjgl.org/applet/ ? Samotneho me to zajima protoze pro moje lokalni testy jython + lwjgl mam custom soubor .java.policy.
VladR: pro zkoumani jak napsat bindings c/c++ pro javu lze zacit zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Java_Native_Interface a pokracovat napr. na swig nebo gluegen. Jak je napsane bindings v O3D nevim, ale postaci si snad stahnout zdrojaky a podivat se.
Naposledy upravil quas4 dne 28. duben 2009, 21:26:38, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 28. duben 2009, 21:07:10 Předmět: |
|
|
quas4 napsal: |
Tak schvalne, kolika dotazy te obtezoval tento applet: http://lwjgl.org/applet/ ? Samotneho me to zajima protoze pro moje lokalni testy jython + lwjgl mam custom soubor .java.policy. |
Ok, tak byl jenom jeden. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 28. duben 2009, 22:36:42 Předmět: |
|
|
Mne to zobrazilo jen bilou stranku (v HTML zdroji ale ten <applet> vidim). Mam vychozi instalaci posledniho OpenSUSE linuxu a chapu to tak, ze na Linuxu neni instalace Javy do weboveho prohlizece tak jednoducha a bezna vec jako ve Windows. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 28. duben 2009, 23:19:36 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Mne to zobrazilo jen bilou stranku (v HTML zdroji ale ten <applet> vidim). Mam vychozi instalaci posledniho OpenSUSE linuxu a chapu to tak, ze na Linuxu neni instalace Javy do weboveho prohlizece tak jednoducha a bezna vec jako ve Windows. |
nevim jak je to u OpenSUSE, ale v debianu si staci nainstalovat balicek sun-java6-jre a vse bezi jak ma. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 29. duben 2009, 15:24:26 Předmět: |
|
|
quas4 napsal: |
nevim jak je to u OpenSUSE, ale v debianu si staci nainstalovat balicek sun-java6-jre a vse bezi jak ma. |
Dobre, ale ja jako laik to doted nevedel. Doma to asi zkusim. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 29. duben 2009, 16:05:08 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
quas4 napsal: |
nevim jak je to u OpenSUSE, ale v debianu si staci nainstalovat balicek sun-java6-jre a vse bezi jak ma. |
Dobre, ale ja jako laik to doted nevedel. Doma to asi zkusim. |
pokud si zvladnes nainstalovat openSUSE obvykle je problem ze neumis UTFG |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hostager
Založen: 12. 04. 2009 Příspěvky: 52
|
Zaslal: 29. duben 2009, 20:44:58 Předmět: |
|
|
Čo potrebujem na používanie O3D? - Tvorbu v O3D API?
Na WindowsXP...
MS VS 2008 Express.
MS .NET Framework 3.0
MS VS 2005 Redistribud.
JavaScript IDE
Google O3D Web-plugin pre Windows
Treba ešte niečo?
Dikes , |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|