Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 21. květen 2009, 13:19:00 Předmět: |
|
|
Loadery a viewery v 10 souborech jsou obvykle zkopirovane a nekomentovany, takze je v tom sileny bordel.
Na ASE jsem taky psal loader a nekdy ho jeste i pouziju - dokonce i s animacema (ale tam pak je velky bordel s pivoty objektu) - takze na to pozor, pivoty dokazou pekne znechutit praci. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 21. květen 2009, 15:13:20 Předmět: |
|
|
citace: |
Loadery a viewery v 10 souborech jsou obvykle zkopirovane a nekomentovany, takze je v tom sileny bordel. |
no prave vubec se navyznal a pokud jde o
citace: |
To ani nemusis, pokud je to aktivni objekt ve hre, tak je pravdepodobne, ze se pozice a rotace bude menit v zavislosti na vstupu hrace . |
v tom mas pravdu kdyby se menil zaklad
kód: |
glTranslatef(xpos,ypos,zpos); |
kdyby se tohle menilo pri pohybu menilo by se i vykresleni vertexu ze?[/quote] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 21. květen 2009, 17:57:08 Předmět: |
|
|
noi tak jsem todal dohromady akorat se to toci nejake divne jako kdyby to melo stred jinde pridavam exed plus ase soubor s vetsima souborama to ma problemy
http://uloz.to/1814221/Statue.ase
http://uloz.to/1814220/loader.exe
kdyby bylo potreba pridam i loader
kód: |
glTranslatef(0.0f,0.0f,-70.0f);
glRotatef(pozicey,1.0f,0.0f,0.0f); // Move Left 1.5 Units And Into The Screen 6.0
int k = 0;
while(k < numfaces)
{
glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
glBegin(GL_TRIANGLES);
glVertex3f(vertexy[face[k].a].x,vertexy[face[k].a].y, vertexy[face[k].a].z);
glVertex3f(vertexy[face[k].b].x,vertexy[face[k].b].y, vertexy[face[k].b].z);
glVertex3f(vertexy[face[k].c].x,vertexy[face[k].c].y, vertexy[face[k].c].z);
glEnd();
k++;
}
|
pokusim se vysvetlit face ma v sobe tri vertexy na vykresleni trojuhelniku
a kazdej vertex ma svoje souradnice to vite,vse se zda v poradku je to hezky cervenej kvadr akorat se toci divne a je to oddaleny protoze je dost velkej premejslim ze to asi budu 10x zmensovat |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 21. květen 2009, 21:04:49 Předmět: |
|
|
toci sa divne ? nie je to tym ze stred rotacie je niekde mimo stredu kocky ? pouzij gltranslate3f - vyrataj si xmin/xmax/ymin/ymax/zmin/zmax a posun to tak, aby si mal stred 0,0,0 v strede kocky a az potom rotuj |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 05:59:26 Předmět: |
|
|
chapu co tim myslis ale ta funkce mi nejde
kód: |
`glTranslate3f' undeclared (first use this function) |
a mam tam glTranslate3f
xpos a ypos a zpos jsou tvoreny delenim nejvetsi a nejmensi souradnice x,y,z |
|
Návrat nahoru |
|
 |
michalferko
Založen: 29. 09. 2008 Příspěvky: 83
|
Zaslal: 22. květen 2009, 08:10:44 Předmět: |
|
|
translate ma vzdy 3 parametre, preto sa tam ta 3 nepise. je to glTranslatef |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 09:18:08 Předmět: |
|
|
ale to pak nechapu to uz tam mam a ovlivnuje to kde se to vykresli |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 09:42:27 Předmět: |
|
|
Ja sem asi blbej doufam ze teda se mylim ale ty souradnice udavaj souradnice( ) kde se ma objekt vytvorit a on rotuje pri pohledu kamery taky muzu rict ze tamhleten kamen je na poozici 5m na osex 5 na y a 5 na z a kdyz otoci hlavou nebude rotovat kolem sebe ale kolem me vyreseno ne? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 22. květen 2009, 09:46:24 Předmět: |
|
|
Vzdy sa uisti, ze na zaciatku framu mas nastavenu World Matrix na Identity. Tym padom si vies aj rucne odsledovat vsetky transformacie, krok po kroku. Tie parametre v gltranslate udavaju, ze aku hodnotu x,y,z ma karta pripocitat k samotnym vertexom - a na tej pozicii sa vyrenderuju. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 09:49:37 Předmět: |
|
|
jo snad chapu diky za pomoc ale myslimk ze vyreseno |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 12:25:06 Předmět: |
|
|
jo jeste mam problem s funkci gluLookAt
kterou jsem tam hodil aby to fungovalo funguje ale me jde o to ze nwm jaky jsou parametry nasel jsem ji nekde tak jsem to zkopcil a fungovalo ale nwm plz poradte nekdo  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 22. květen 2009, 14:01:26 Předmět: |
|
|
A ty nemas v bookmarkoch alebo stiahnute na disku Red Book ? Ved specifikaciu musis mat stale otvorenu na liste, aby si do toho cumel pocas kodenia.
Tak sup sup pogooglit. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 15:26:39 Předmět: |
|
|
nn nemam jediny co o opengl vim je to co mate ma stramkach premejslel jsem ze si ji stahnu/koupim ale stoji moc pro me
http://knihy.cpress.cz/Book.asp?BookCode=k1198
snad najdu ke stahnuti ale vim ze tutorialy nejsou dobry uceni od zakladu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 22. květen 2009, 17:32:21 Předmět: |
|
|
gluLookAt(pos_x, pos_y, pos_z, lookat_x, lookat_y, lookat_z, top_x, top_y, top_z);
Takže, pos jsou souřadnice bodu kamery, lookat místo pohledu (tam kam kamera kouká) a top je kolmý vektor na horní rovinu...udává prostě kde je ve scéně nahoře a kde dole... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 18:02:56 Předmět: |
|
|
jo diky moc |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|