.[ ČeskéHry.cz ].
ASE
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 13:19:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Loadery a viewery v 10 souborech jsou obvykle zkopirovane a nekomentovany, takze je v tom sileny bordel.

Na ASE jsem taky psal loader a nekdy ho jeste i pouziju - dokonce i s animacema (ale tam pak je velky bordel s pivoty objektu) - takze na to pozor, pivoty dokazou pekne znechutit praci.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 15:13:20    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Loadery a viewery v 10 souborech jsou obvykle zkopirovane a nekomentovany, takze je v tom sileny bordel.

no prave vubec se navyznal a pokud jde o
citace:
To ani nemusis, pokud je to aktivni objekt ve hre, tak je pravdepodobne, ze se pozice a rotace bude menit v zavislosti na vstupu hrace .

v tom mas pravdu kdyby se menil zaklad
kód:
glTranslatef(xpos,ypos,zpos);

kdyby se tohle menilo pri pohybu menilo by se i vykresleni vertexu ze?[/quote]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 17:57:08    Předmět: Odpovědět s citátem

noi tak jsem todal dohromady akorat se to toci nejake divne jako kdyby to melo stred jinde pridavam exed plus ase soubor s vetsima souborama to ma problemy

http://uloz.to/1814221/Statue.ase
http://uloz.to/1814220/loader.exe

kdyby bylo potreba pridam i loader

kód:

glTranslatef(0.0f,0.0f,-70.0f);
glRotatef(pozicey,1.0f,0.0f,0.0f);               // Move Left 1.5 Units And Into The Screen 6.0   
int k = 0;   
while(k < numfaces)
{
glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
glBegin(GL_TRIANGLES);                        
      glVertex3f(vertexy[face[k].a].x,vertexy[face[k].a].y, vertexy[face[k].a].z);               
      glVertex3f(vertexy[face[k].b].x,vertexy[face[k].b].y, vertexy[face[k].b].z);               
      glVertex3f(vertexy[face[k].c].x,vertexy[face[k].c].y, vertexy[face[k].c].z);               
glEnd();
k++;
}

pokusim se vysvetlit face ma v sobe tri vertexy na vykresleni trojuhelniku
a kazdej vertex ma svoje souradnice to vite,vse se zda v poradku je to hezky cervenej kvadr akorat se toci divne a je to oddaleny protoze je dost velkej premejslim ze to asi budu 10x zmensovat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 21:04:49    Předmět: Odpovědět s citátem

toci sa divne ? nie je to tym ze stred rotacie je niekde mimo stredu kocky ? pouzij gltranslate3f - vyrataj si xmin/xmax/ymin/ymax/zmin/zmax a posun to tak, aby si mal stred 0,0,0 v strede kocky a az potom rotuj
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 05:59:26    Předmět: Odpovědět s citátem

chapu co tim myslis ale ta funkce mi nejde
kód:
`glTranslate3f' undeclared (first use this function)

a mam tam glTranslate3f
kód:
(xpos,ypos , zpos);

xpos a ypos a zpos jsou tvoreny delenim nejvetsi a nejmensi souradnice x,y,z
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michalferko



Založen: 29. 09. 2008
Příspěvky: 83

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 08:10:44    Předmět: Odpovědět s citátem

translate ma vzdy 3 parametre, preto sa tam ta 3 nepise. je to glTranslatef
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 09:18:08    Předmět: Odpovědět s citátem

ale to pak nechapu to uz tam mam a ovlivnuje to kde se to vykresli
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 09:42:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja sem asi blbej doufam ze teda se mylim ale ty souradnice udavaj souradnice(Very Happy) kde se ma objekt vytvorit a on rotuje pri pohledu kamery taky muzu rict ze tamhleten kamen je na poozici 5m na osex 5 na y a 5 na z a kdyz otoci hlavou nebude rotovat kolem sebe ale kolem me vyreseno ne?Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 09:46:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Vzdy sa uisti, ze na zaciatku framu mas nastavenu World Matrix na Identity. Tym padom si vies aj rucne odsledovat vsetky transformacie, krok po kroku. Tie parametre v gltranslate udavaju, ze aku hodnotu x,y,z ma karta pripocitat k samotnym vertexom - a na tej pozicii sa vyrenderuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 09:49:37    Předmět: Odpovědět s citátem

jo snad chapu diky za pomoc ale myslimk ze vyreseno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 12:25:06    Předmět: Odpovědět s citátem

jo jeste mam problem s funkci gluLookAt
kterou jsem tam hodil aby to fungovalo funguje ale me jde o to ze nwm jaky jsou parametry nasel jsem ji nekde tak jsem to zkopcil a fungovalo ale nwm plz poradte nekdo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 14:01:26    Předmět: Odpovědět s citátem

A ty nemas v bookmarkoch alebo stiahnute na disku Red Book ? Ved specifikaciu musis mat stale otvorenu na liste, aby si do toho cumel pocas kodenia.

Tak sup sup pogooglit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 15:26:39    Předmět: Odpovědět s citátem

nn nemam jediny co o opengl vim je to co mate ma stramkach premejslel jsem ze si ji stahnu/koupim ale stoji moc pro me
http://knihy.cpress.cz/Book.asp?BookCode=k1198

snad najdu ke stahnuti ale vim ze tutorialy nejsou dobry uceni od zakladu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 17:32:21    Předmět: Odpovědět s citátem

gluLookAt(pos_x, pos_y, pos_z, lookat_x, lookat_y, lookat_z, top_x, top_y, top_z);

Takže, pos jsou souřadnice bodu kamery, lookat místo pohledu (tam kam kamera kouká) a top je kolmý vektor na horní rovinu...udává prostě kde je ve scéně nahoře a kde dole...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 18:02:56    Předmět: Odpovědět s citátem

jo diky moc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna