Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Moje karta podporuje OpenGL verze v, kde |
v >= 3.1 |
|
17% |
[ 6 ] |
(v >= 2.1 && v < 3.1) |
|
70% |
[ 24 ] |
(v >= 1.5 && v < 2.1) |
|
8% |
[ 3 ] |
v < 1.5 |
|
2% |
[ 1 ] |
|
Celkem hlasů : 34 |
|
Autor |
Zpráva |
Lemik
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 138
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 11:21:52 Předmět: |
|
|
ATI Catalyst 9.2
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 11:56:37 Předmět: |
|
|
a taky zvýšily teplotu o 4 stupně  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 12:30:12 Předmět: |
|
|
Ja si tiez myslim, ze by to mohlo byt GL 3, ale vidim co vidim...
Catalyst version 09.3
Driver Packaging Version 8.591
 _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JohnyDog

Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 12:55:15 Předmět: |
|
|
OpenGL version string: 3.0.0 NVIDIA 185.18.14 _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 13:54:25 Předmět: |
|
|
Tak záleží, jestli AMD/ATI má už OGL 3.x ve finálních ovladačích, které se běžně stahujou. Ad třeba ten Intel, hardwarově má současný GMA X4500HD Shader Model 4.0, ale OpenGL ovladač je někde jinde . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hlm
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 33
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 14:23:25 Předmět: Re: Rozšířenost GPU mezi členy tohoto fóra |
|
|
ATI - 1.3 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 14:29:09 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
a taky zvýšily teplotu o 4 stupně  |
To bylo tím, že na prvním screenu jsem byl před restartem, zatímco na druhém po restartu běžel Folding@Home GPU klient, který mi tu grafiku vytěžuje _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 15. červenec 2009, 14:34:16 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
BTW existuje ještě možnost, že hardwarová akcelerace OpenGL na daném počítači není (pokud nenainstalujete ovladač od výrobce, ale necháte jen ten ve Windows, který umí jen Direct3D). |
To je blbost nebo to nechápu. Ve Windows žádný "defaultní" ovladač na grafiku není a nikdy nebyl. Microsoft neví (a ani nemůže vědět), jak pracovat s grafickým hardwarem. Nekompletní dokumentace k nějakému hardwaru (ATI) sice je, ale teprve pár měsíců.
Deluxe napsal: |
Mam Radeon 4870 + Catalyst 9.6 a Caps Viewer mne pise ze mam OpenGL 2.1.8673... To to AMD jeste nema v ovladacich, nebo to je jen chyba? Myslim ze karta sama o sobe by mnela urcite umnet GL 3. |
Asi chyba. ATI to umí od ledna.
Intel měl vždycky shitózní GL ovladače, nečekejte, že to bude lepší. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ladik-BigBoss

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 02:05:26 Předmět: |
|
|
3.0.0 NVIDIA 185.18.08
k tem defultnim ovladacum na Windows... jedine o co se muze MS opirat je asi VESA, takze jakakoli podpora Direct3D je softwarovy render. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 17. červenec 2009, 00:06:45 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Ladis napsal: |
BTW existuje ještě možnost, že hardwarová akcelerace OpenGL na daném počítači není (pokud nenainstalujete ovladač od výrobce, ale necháte jen ten ve Windows, který umí jen Direct3D). |
To je blbost nebo to nechápu. Ve Windows žádný "defaultní" ovladač na grafiku není a nikdy nebyl. Microsoft neví (a ani nemůže vědět), jak pracovat s grafickým hardwarem. Nekompletní dokumentace k nějakému hardwaru (ATI) sice je, ale teprve pár měsíců. |
Když jsem to zkoumal naposledy, tak výchozí ovladač grafiky ve Windows mapoval zpracovaná GDI volání na rozhraní VESA (VBE) 2.0 nebo 3.0. To že to "pozná" grafickou kartu, tedy ve vlastnostech to píše správný název karty (a ne jen "obecný ovladač zobrazení), je tím, že přes tohle rozhraní svůj název grafika zpřístupní.
Ale když nad tím uvažuju, VESA 2.0 to byla v dobách Windows 98, od té doby jsem neměl čas tyhle low-level věci dále zkoumat, takže už to může být úplně jinak  _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ladik-BigBoss

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 17. červenec 2009, 04:37:55 Předmět: |
|
|
Vyrobci davaji VESA BIOS Extensions (VBE Core) 3.0, vetsinou neni kompletni. Ono 3.0 umoznuje pouzit i stereo-bryle... tenhle standard proste prisel pozde v roce 1998, kdy je pro vyrobce mnohem vyhodnejsi si to poresit sam v ovladaci.
2.0 pridalo hlavne podporu vetsich rozliseni s 24-bit barevnou hloubkou a linearni pristup do pameti.
3.0 hlavne moznost rizeni obnovovaci frekvence.
Pro nejake rozumne vecije potreba VBE/Accelerator Functions, to se ale nevyplati implementovat do BIOSu karty, kdyz se hned nainstaluji ovladace vyrobce pro plnou funkci karty.
Mel jsem kdysi od S3 kartu co tohleto umela a Quake mi pak nabizel hrat i v rozliseni 1024x768 pod DOSem. Bohuzel tohle prislo az v puli roku 1996. Takze podpora software minimalni.
Tu je i seznam karet, ktere to jeste podporovali http://www.talula.demon.co.uk/freebe/
Treba NVidia Riva 128 a to jeste v konfliktu s windows ovladacem, tedy mimo cisty DOS nepouzitelne.
Kdyz to shrnu je tu VBE uz jenom proto, aby se dalo nabootovat a nainstalovat OS a ovladace... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|