Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 21. prosinec 2015, 14:47:02 Předmět: |
|
|
Je to pro takový můj menší projekt.
Jde o to, že teď mám řekněme ideální FOV pro různé poměry stran (řekněmě pro 1:2 až 2:1), pokud se tedy bavím o first person kameře, určitě se dá pochopit, že hry s third person pohledem (obzvlášt sklopeným víc shora) můžou mít FOV nižší.
Ano, to magické číslo pro vfov mi zaručí toto:
teď mám hfov 90 pro 4:3, 86 pro 5:4 (smůla, ale pořád velmi blízko 90ti), 106 pro nudli 16:9 a 100 pro 16:10.
Určitě se shodneme, že hfov ~90 pro FP na widescreen monitorech není dobré.
Dřív se tím tak trochu podvádělo, protože menší FOV znamená menší frustum a tudíž frustum culling toho ořeže víc, jaký to mělo reálně vliv na výkon (fillrate to nepomůže) je jiná otázka, ale určitě to něco ušetří, po stranách vypadne víc objektů.
Obecně koncept FOVu nevím, jestli je dobrý, proto tam mám zakomponovaný "zoom", tj. třeba pro efekt sniper rifle místo zmenšování FOVu se dá pak pracovat přímo se zoomem, což je IMHO lepší. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 21. prosinec 2015, 15:16:43 Předmět: |
|
|
Aha, chapu. Jako me jen trochu prekvapilo, ze na ten vypocet jdes tak "vedecky". U kazde FPS hry se da vygooglit, jaky ma defaultni vertikalni FOV, tak bych se proste odpichnul od nejake takove hodnoty a pak bych to jen mirne doladil podle potreby. Nenapadlo by me na to vymyslet nejaky vzorecek Ale kdyz tento uhel pro tvuj projekt funguje, tak neni co resit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna