Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 8. září 2012, 23:02:40 Předmět: |
|
|
On má DespeRadoX bohužel pravdu. Sice by se ten screen asi dal upravit, ale ve skutečnosti je to mnohem víc práce, než to udělat znova.
Já akorát pořád nechápu, proč neuděláš pěkné čisté menu v grafickém stylu "wild westu". Najdi si libovolné plakáty té doby, např.: http://imagehost.epier.com/113192/erlyjjposter1%20copy.jpg
A sleduj, jak to vypadá - pouze podklad a černobílé obrázky. Žádné ornamenty, žádné "obrázkové písmo" (ano už tehdy se běžně používaly písma podobné jako dnešní Arial nebo Times New Roman), žádné zbytečnosti.
Dobře, dnes by už asi neprošlo tak velké množství fontů, ale pořád je to jednoduchý, elegantní a čistý grafický styl, na kterém můžeš lehce stavět.
Supr je, že takovou věc ti udělá každý grafik za pár hodin, v podstatě tam nemusí řešit nic jiného, než rozměry a umístění jednotlivých "komponent" (což máš mimochodem také ne zcela dobře - první "ozdoba" moc nízko pod textem tlačí celou grafiku dol, prostor pro rámeček mezi pistolí a vlnovkou nedostačuje, spodní "ozdoba" je moc dole atd.)
Nakonec, kvalita grafiky není tím lepší, čím víc tam máš fontů, barev, ozdob a zacpaného místa ... _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
posila
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 201
|
Zaslal: 8. září 2012, 23:14:16 Předmět: |
|
|
Mne se k tomu vsemu, co napsal DespeRadoX jeste navic nelibi ty rendery zbrani.
Jinak barevne buttony nejsou buttony z Maca ale z Xboxu. A ty bych tam kldne nechal (protoze to asi zaroven portujes i na Xbox, ne?), jen je nejak jinak zarovnal vuci tomu popisku.
Kazdopadne ... ja jsem si vzdycky predstavoval, ze az jednou nekdy udelam herni demo s programmers art a budu si o tom myslet, ze by z toho mohla byt dobra hra a pokud si to budou myslet i dost ostatnich lidi, tak nebude problem sehnat grafiky, zvukare, co by se na te hre radi podileli jen tak pro zabavu. Podle toho, co pises, to vypada, ze je to docela problem. Nevim, jake s tim maji zkusenosti ostatni.
Pokud jde o lamani chleba ... rozhodne bych grafikovi nabidl nejaka pro neho zajimava procenta. Chtel bych cloveka, ktereho chce celat hru, bavi ho to a chtel by, aby hra, na ktere se podilel byla dobra. Rozhodne ne nikoho, kdo to bude mit jako dalsi zakazku. A bez grafiky to urcite nevidela nic. (s grafikou to dost mozna taky nic nevidela - hlavne protoze ti chybi genialni hratelnost)
Ten samy pristup ke hre bych ale cekal i od tebe. Nechapu, jaks tady mohl tydny resit, ze se ti tvoje renderovani terenu v XNA nepodarilo dostat na 3000 fps, tak jako v C++ ... a potom o uplne divne vyrenderovanych stinech rict, ze je to prijatelny artifakt. A misto toho resit vzhled menu.
Ale ... nikdo nejsme dokonaly. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 8. září 2012, 23:15:33 Předmět: |
|
|
Tak když si srovnáme ty dva obrázky, můžeme vyjmenovat, co je dobré a co špatné...
1) Když se podívám na DS screen, je velice kompaktní. Obsah tvého screenu je rozlezlý po celém obraze větší okraj je dobrá věc...možná bych si dovolil říci, že tam chybí jakýsi pocit zlatého řezu (poměr prázdné oblasti a UI oblasti v horizontálním směru - šířka celého UI je zhruba stejná jako výška celého obrazu)...
2) Osobně se raději dívám na rovné linie, vlnky a obloučky mě strašně dráždí. Nejvíce to kazí ty malé obloučky mezi kterými je popis charakteru.
3) Rámeček výběru charakteru (na obrázku je vybrán Roughneck) je moc blízko horní "vlnkovatice", chtělo by to kousek šoupnout a kolem každého nápisu třídy nechat nevyplněný rámeček, aby se vyvážilo prázdné místo (stejně dobře to funguje v tom DS screenu)...
4) Font "Choose character..." se tam vůbec nehodí, stačilo by menší nápis se stejným fontem jako zbytek nebo to tam nedávat vůbec...Jinak ten font u zbytku textů je pěkný...
5) AB ikonky jsou zatraceně malé vůči textu a písmenko uvnitř by mělo být mnohem světlejší, aby tolik nesplývalo se zbytkem ikonky.
6) Všimni si barevnosti/světlosti, aktivní prvky (vybrané UI prvky a texty) jsou mnohem světlejší nebo barevnější než zbytek UI. Hráč tak pěkně pozná, co je aktivní (s čím provádí interakci) a co ne...
Souhlasím s Hunterem, na Wanted poster jsem si také vzpomněl...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. září 2012, 15:16:04 Předmět: |
|
|
Cool, celkom vela feedbacku sa mi tu zislo na ten screen
Vypichnem teraz len to najdolezitejsie (nech ten post nema 4 obrazovky):
Ten screen je hodne minimalisticky. Ako uradny oznam je to OK. Do hry by to bolo ale prilis fadne.
Dovod, pre ktory som si ako inspiraciu vybral ten DS screen je ten, ze to viem ja (ako programator) lahko napodobnit layoutom. Plus tomu viem pridat nejake skraslujuce ornamenty, co pouzivam inde v UI, aby to nebolo take suche.
Osobne minimalisticky styl v hrach neznasam a do fantasy hry stylu DS sa podla mna nehodi uz vobec.
Hunter napsal: |
Nakonec, kvalita grafiky není tím lepší, cím víc tam máš fontu, barev, ozdob a zacpaného místa ... |
To je samozrejme pravda, ale fakt musi hrat vyzerat ako powerpoint prezentacia ? S tym ja proste nesuhlasim.
franz napsal: |
Ty gule jsou AB buttony z xbox gamepadu, pro který je hra primárne urcená (což nechápu, jde-li o PC hru, ale to už se probíralo...) |
No, myslim ze teraz je uz jasne, ze Greenlight poradie priorit trocha zmenil. Planoval som ziskat nejake recenzie vydanim na XBLIG a potom skusit Steam.
Ale bol by hriech takuto prilezitost nevyskusat, kedze PC build mam kedykolvek po ruke. Na to, ako zatial ten greenlight vyzera, to ale kludne moze coskoro skoncit pri povodnom plane XBLIG -> PC
posila napsal: |
ja jsem si vzdycky predstavoval, ze az jednou nekdy udelam herni demo s programmers art a budu si o tom myslet, ze by z toho mohla byt dobra hra a pokud si to budou myslet i dost ostatnich lidi, tak nebude problem sehnat grafiky, zvukare, co by se na te hre radi podileli jen tak pro zabavu. Podle toho, co pises, to vypada, ze je to docela problem |
No pockaj. Tu je programmer`s art len mensia cast UI. Zvysok je kontraktovana, zaplatena grafika, bohuzial uz hodne vela rokov stara - kedze som tie predosle roky riesil ine veci, a nie gamedev vo volnom case - takze to len kyslo u mna na disku a medzitym sla kvalita grafiky v AAA hrach hodne hore.
To je ale OK. Ja totiz ani neplanujem vydat hru za $70, ale skor okolo tych $7. A desatkrat horsia zase ta grafika nie je, obzvlast v porovnani so srackami co sa na Steame predavaju za niekolkonasobnu cenu. Takze kvalitu 3D meshov a textur velmi neriesim - na danu cena (obzvlat, ked to v akcii kupis za $2) je podla mna az zbytocne kvalitna
To uz ani nehovorim, ze kolko asi tak najdes 3D akcnych RPG vo Westernovom prostredi. Dokopy NULA.
Ergo - grafika nepotrebujem aby mi PREROBIL grafiku komplet, ale len na dodatocne prostredia/postavy. No, mozno tak to UI (kedze toho vela nie je) by sa mohlo komplet prerobit
Inak, zvukarov nie je problem zohnat - hudbu ale velmi riesit nepotrebujem a zvuky si bezne kupim na audio strankach za $1.
posila napsal: |
Nechapu, jaks tady mohl tydny resit, ze se ti tvoje renderovani terenu v XNA nepodarilo dostat na 3000 fps, tak jako v C++ ... a potom o uplne divne vyrenderovanych stinech rict, ze je to prijatelny artifakt. |
Musel by si to hrat, aby si pochopil ze v pohybe si fakt nevsimnes tych tri a pol pixelu, co tam akoze chybaju pod tymi brvnami. Na screenshote akejkolvek AAA hry ti viem aj ja kedykolvek najst 5-10 chyb. To nie je problem. Otazka je, ci to vadi v hre - ci tam nieco preblikava a pod. U mna je ten obraz kompaktny a bez takychto artifaktov.
Fakt, ak by ste na to neupozornili, nechal by som to zrejme naveky uplne dole v To-Do Liste - pretoze mi to ako artifakt vobec nevadi
posila napsal: |
A misto toho resit vzhled menu. |
Menu tu riesim preto, lebo som ho spravil od zakladu a mam to tu otvorene, takze viem rychlo a lahko premiestnovat/upravovat jeho komponenty podla feedbacku. Nie o 2 mesiace, ked uz ani nebudem vediet, ze kery subor to je, kde to je, a tak dalej... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 9. září 2012, 16:43:18 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Dovod, pre ktory som si ako inspiraciu vybral ten DS screen je ten, ze to viem ja (ako programator) lahko napodobnit layoutom ... |
To se právě ukazuje, že to neumíš. Oni tam totiž mají spoustu odladěných věcí, kterých ty si neumíš ani všimnout, proto je nedokážeš napodobit - jde o celkové proporce komponent, dobře vybrané fonty, barevnost, procento volné plochy atd.
Z hlediska kódu to jistě dokážeš, ale kód doufám nemá vliv na grafiku.
Jednoduché UI jsem ti doporučil právě proto, že zcela zjevně chceš "hodně muziky za málo peněz". Ty ve skutečnosti nedokážeš zaplatit někoho, kdo by ti udělal tak kvalitní pixel-art-like UI jako má DS. A každý polovičatá napodobenina za desetinu nákladů bude vždycky křičet do světa "mě udělali levně!"
Dobře pojatý minimalismus (a nepodceňuj lidi, že se jim to nelíbí, ve skutečnosti je to nejpopulárnější grafický styl současnosti - viz Metro nebo velké weby) nemá velké časové, a tedy ani finanční, náklady a i když se nepovede na 100%, tak to bude vypadat slušně.
Ta tvá idea naroubovat pseudowesternové prvky (protože jak sám vidíš, ani takové podivné písmo, jako tam máš, se běžně neužívalo, do toho keltské ornamenty) na hru mi hrozně připomíná "podnikatelské baroko" v architektuře. A to jistě uznáš, že je hnusné. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. září 2012, 17:31:00 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
Jednoduché UI jsem ti doporučil právě proto, že zcela zjevně chceš "hodně muziky za málo peněz". Ty ve skutečnosti nedokážeš zaplatit někoho, kdo by ti udělal tak kvalitní pixel-art-like UI jako má DS. |
To je pravda, momentalne nemam ziaden budget na grafiku.
Druha vec je, ze ako som uz pisal predtym, ak by ZAPLATENY grafik "dodal" screen v "kvalite" toho screenu DS, tak by som prisamver ze dvihol telefon aj o druhej v noci a vypicoval ho.
Ked som DS3 hral a zrazu na mna vybehla ta obrazovka (ktoru pouzivam ako inspiraciu), tak som regulerne oprskal monitor a myslel si, ze si zo mna robia srandu (museli by ste to hrat od zaciatku, ze ake rozne obrazovky tam na vas vybehnu).
Vy to z toho screenu nevidite, ale oni to tam maju tiez ako Spejbl a Hurvinek - kazda druha obrazovka v inom style.
Tak ale, Dungeon Siege 3 stal len $70, a robilo na nom fulltime zo 200 ludi, takze tomu to odpustime, ze - ved to robila megaznama firma, tak snad vedia co robia
Hunter napsal: |
A každý polovičatá napodobenina za desetinu nákladů bude vždycky křičet do světa "mě udělali levně!" |
Grafikom / game developerom ano. Ale BFUs ? Tam uz by som si tak isty nebol ani omylom.
Hunter napsal: |
Dobře pojatý minimalismus (a nepodceňuj lidi, že se jim to nelíbí, ve skutečnosti je to nejpopulárnější grafický styl současnosti - viz Metro nebo velké weby) nemá velké časové, a tedy ani finanční, náklady a i když se nepovede na 100%, tak to bude vypadat slušně. |
To uz sme trocha mimo, nie ? Riesit dizajn pouzivany na Webe a porovnavat to s dizajnom v XBOX / PC hre ?
Hunter napsal: |
Ta tvá idea naroubovat pseudowesternové prvky (protože jak sám vidíš, ani takové podivné písmo, jako tam máš, se běžně neužívalo, do toho keltské ornamenty) na hru mi hrozně připomíná "podnikatelské baroko" v architektuře. A to jistě uznáš, že je hnusné. |
Tie keltske ornamenty su docasne riesenie v style "z nudze cnost". Je mi jasne, ze sa do wild-westu nehodia, ale subjektivne sa domnievam ze je to do hry lepsie riesenie, ako neozdobene UI - z hladiska hraca - nie grafika/developera (ktoremu to prirodzene bude vadit - co ale mne nevadi, kedze developer nie je moje cielove publikum). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 9. září 2012, 18:52:45 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
kazda druha obrazovka v inom style |
Kdežto ty máš tři styly na jedné obrazovce. Takže jsi na tom stále ještě 6x hůř
VladR napsal: |
To uz sme trocha mimo, nie ? Riesit dizajn pouzivany na Webe a porovnavat to s dizajnom v XBOX / PC hre ? |
A ty myslíš, že grafika ve hře je něco zásadně jiného, než grafika na webu, v časopise, v autě nebo na billboardu?
Ne, není. Podstata pravidel je stejná. Většina jich platí od antiky. Zlatý řez, ladící barvy, horror vacui.
Každopádně, pokud si myslíš, že takhle je to úplně nejlíp udělané, jak to být může, tak to tak nech. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
posila
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 201
|
Zaslal: 9. září 2012, 19:16:07 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Grafikom / game developerom ano. Ale BFUs ? Tam uz by som si tak isty nebol ani omylom. |
Kazdy si umi udelat nazor, jestli se mu neco libi nebo nelibi. BFU pak akorat neumi rict, proc se jim to nelibi. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. září 2012, 19:44:39 Předmět: |
|
|
Jo, rozdíl, zda to vidí na vědomé, nebo jen podvědomé úrovni. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. září 2012, 22:13:36 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
VladR napsal: |
kazda druha obrazovka v inom style |
Kdežto ty máš tři styly na jedné obrazovce. Takže jsi na tom stále ještě 6x hůř  |
To mas pravdu. Ale prave preto to sem davam na kritiku, nech sa aj ja nieco naucim - aj ked s najvyssou pravdepodobnostou to budem brat len ako nejake pravidlo - algoritmus, pretoze intuitivne (ako som uz pisal), sa mi to pacit nebude.
Ja som prestal hrat DungeonSiege3 vlastne kvoli tej otrasnej low-res grafike v UI - na to sa na mojom 40" monitore fakt nedalo pozerat - a UI je v RPGcku dost dolezity prvok - hlavne take Inventory, kde clovek cumi kazdu chvilu.
Hunter napsal: |
VladR napsal: |
To uz sme trocha mimo, nie ? Riesit dizajn pouzivany na Webe a porovnavat to s dizajnom v XBOX / PC hre ? |
A ty myslíš, že grafika ve hře je něco zásadně jiného, než grafika na webu, v časopise, v autě nebo na billboardu?
Ne, není. Podstata pravidel je stejná. Většina jich platí od antiky. Zlatý řez, ladící barvy, horror vacui. |
No, podla mna hej. Pretoze dizajn webov sa za posledne 2 dekady zmenil neskutocne. Kolko stylov sa vystriedalo ? 10 ? Zato hry - budme teraz konkretni - take RPGcka maju de facto ten isty dizajn UI ako pred tymi 10-15 rokmi.
Hunter napsal: |
Každopádně, pokud si myslíš, že takhle je to úplně nejlíp udělané, jak to být může, tak to tak nech. |
Doplnim ta - to UI je teraz urobene najlepsie ako to dokazem ja (ako programator).
Ja teraz (no, realne najskor o tyzden) tento feedback zakomponujem a postnem sem novy screen, ze ako posobi po zmenach.
Som len trocha zdrveny, lebo som necakal, ze je to az taky strasny sajgon
Na druhej strane, az sa budget najde - tak aspon budem vediet ukazat grafikovi funkcne obrazovky / assety a poviem - "A toto chcem teraz v AAA kvalite. A dovcera."  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. září 2012, 22:28:25 Předmět: |
|
|
Konecne sa dostavam k dalsiemu feedbacku (diky VODA !):
VODA napsal: |
1) Když se podívám na DS screen, je velice kompaktní. Obsah tvého screenu je rozlezlý po celém obraze větší okraj je dobrá věc...možná bych si dovolil říci, že tam chybí jakýsi pocit zlatého řezu (poměr prázdné oblasti a UI oblasti v horizontálním směru - šířka celého UI je zhruba stejná jako výška celého obrazu)... |
No, mne osobne celkom vadi, ze ten DS screen je taky prazdny - na mna to posobi tak spartansky. A presne aj preto som tam drbol ten megafont a tie siroke ornamenty.
VODA napsal: |
2) Osobně se raději dívám na rovné linie, vlnky a obloučky mě strašně dráždí. Nejvíce to kazí ty malé obloučky mezi kterými je popis charakteru. |
OK, mna praveze presne najviac irituje v hrach UI s rovnymi ciarockami
VODA napsal: |
3) Rámeček výběru charakteru (na obrázku je vybrán Roughneck) je moc blízko horní "vlnkovatice", chtělo by to kousek šoupnout a kolem každého nápisu třídy nechat nevyplněný rámeček, aby se vyvážilo prázdné místo (stejně dobře to funguje v tom DS screenu)... |
No, toto som si samozrejme vsimol, ale v nechcelo sami vracat 2 vrstvy dozadu, tak som to tam nechal s tym, ze to opravim neskor.
VODA napsal: |
4) Font "Choose character..." se tam vůbec nehodí, stačilo by menší nápis se stejným fontem jako zbytek nebo to tam nedávat vůbec... |
No, takto - ja samozrejme chapem, ze miesat viac fontov na obrazovke nie je dobre. Ale tiez sa domnievam, ze aspon velke nadpisy (napr. ako v knihe) by mali byt inym fontom. Podla mna by to vyzeralo strasne, ak by som pouzil ten isty font ako v zvysku textu na obrazovke.
VODA napsal: |
5) AB ikonky jsou zatraceně malé vůči textu a písmenko uvnitř by mělo být mnohem světlejší, aby tolik nesplývalo se zbytkem ikonky. |
Cool. Na ikonky som totalne zabudol a myslel ze su uz finished, ale ocividne nie su. Takze toto ma este caka.
S cim ale nesuhlasim je velkost. Podla mna aj na tom DS screene su giganticke a vobec tam velkostou nesedia. Hm ?
VODA napsal: |
6) Všimni si barevnosti/světlosti, aktivní prvky (vybrané UI prvky a texty) jsou mnohem světlejší nebo barevnější než zbytek UI. Hráč tak pěkně pozná, co je aktivní (s čím provádí interakci) a co ne... |
Toz, vsetko este nema ten definitivny polish. Toto je jedna z veci, ktora je v To-Do liste zhruba v druhej tretine. Takze zatial staci, ze je to funkcne. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 9. září 2012, 22:38:27 Předmět: |
|
|
Ty máš odpověď na všechno. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 10. září 2012, 07:30:35 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Druha vec je, ze ako som uz pisal predtym, ak by ZAPLATENY grafik "dodal" screen v "kvalite" toho screenu DS, tak by som prisamver ze dvihol telefon aj o druhej v noci a vypicoval ho. |
Takze ty si stale myslis, ze dokazes dobre posoudit kvalitu grafiky? Nekteri z nas si to nemysli a prave proto ti doporucujeme porad dokola toho grafika, ktery by to umel rozhodnout za tebe... ale marne jak koukam. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 10. září 2012, 19:29:34 Předmět: |
|
|
detto
VladR> Stačí jednoduchý test. Ukaž pár nezaujatým lidem oba screeny (DS i DC:SO). Pokud ti většina řekne, že DS je hezký a DC:SO ošklivý, znamená to, že nejen že nejsi schopný grafiku dělat, ale dokonce nejsi ani kompetentní její kvality posuzovat*.
A klidně tam přidej ještě tři další UI z obdbobných AAA her, ať přesně zjistíš, kde na žebříčku stojíš.
Jak prosté, milý Watsone.
*na tom není špatného. Já taky neumím hrát fotbal a dokonce neumím ani posuzovat kvalitu výkonu fotbalistů, proto se do toho vůbec nemontuju a nechávám to jiným, chytřejším s větší hlavou. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 10. září 2012, 20:23:21 Předmět: |
|
|
Pokud se můžu připojit do diskuze, tak můj názor na to GUI: není to špatné, ale potřebovalo by to trochu předělat. Pokud to je ale hra za méně než $10, tak bych se s tím už netrápil. Můžeš to předělat v dalším díle, anebo v některém patchi, až bude hra v prodeji. I když, pokud se to většině nebude líbit, tak to budeš asi *muset* předělat tak či tak. Doporučuju udělat nějaký pool na toto téma.
Osobně bych přidal nějaké pozadí s textůrou dřeva, a všechny kovové díly bych udělal méně leské a více špinavé, popř. i rezavé. Tak jako ve hře Smokin' Guns:
Btw, taky jsem nedávno kutil nové GUI pro OpenArcanum a taky se to moc nelíbilo, tak jsem to překopával, viz zde. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|