Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. listopad 2012, 09:27:21 Předmět: |
|
|
Jedna technicky funkční metoda by mohla být nechat hráče zadat emailovou adresu, kterou použil pro nákup (to můžeme zkontrolovat), ale jednak je to hrozný opruz tohle po hráči chtít, a taky sami nechceme dělat online kontroly a bránit hráči, aby si po zakoupení zahrál offline. To nás děsně štve na jiných hrách a v diskuzi na mobilmanii to taky psalo víc lidí. Taky by se musely řešit problémy, kdy dost hráčů možná ani neví, jaký e-mailový účet mají nastavený na google wallet (nepoužívají ho k jiným účelům), nebo když omylem nebo úmyslně (warezáci) někdo použije něčí funkční e-mail a pak bude víc pokusů o aktivaci (a ta první nemusí být ta pravá). Plus překlepy, někomu taky nemusí být příjemné sdělovat svůj e-mail (dost lidí si neuvědomuje, že stejně máme jeho údaje díky nákupu na checkout) atd.
Spíš může být výhodnější "jít s dobou" a implementovat in-app platby pro odemykání dalšího obsahu, včetně např. zprovoznění online části (3 offline levely a pak in-app platba pro multiplayer).
japaja: Na Android je to velmi jednoduché, pokud chceš využít standardní Play Store, musíš se zaregistrovat tady, zaplatit jednorázový poplatek 25 USD a pak už můžeš nahrávat své APK do Store. Na straně aplikace by sis ji měl akorát podepsat vlastním klíčem. Můžeš uvažovat i další story (Amazon Appstore, AppBrain, GetJar, ...), ale tam je zásadní nevýhoda v tom, že uživatel si musí na zařízení povolit instalaci z "neprověřených" zdrojů, ty služby jsou taky dost často regionálně omezené (Amazon u nás doteď není) atd. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 17. listopad 2012, 09:48:17 Předmět: |
|
|
Flash napsal: |
F2P je jasny smer. Plati to posledni rok, bude to platit dal a vic. |
Já jsem možná nějaký opožděný, ale mohl by mi někdo vysvětlit, jak bude reálně F2P model fungovat, až bude F2P her většina?
Tak nějak mi připadá, že dost možná bude všichni (nebo těch 98% co stejně warezí) hrát tu "free" část, a až to bude něco chtít, přejdou na jinou F2P hru, protože jich bude velký výběr - a nejúspěšnější bude ta, kde bude ta "free" část největší.
Jenže ti hráči za content stejně platit nebudou, a reklama bude do těch her tak rozmělněna, že na ní zase reálně vydělá jen těch 10 nejpopulárnějších her na storech.
Tedy z mého laického pohledu to vypadá tak, že v takové budoucnosti bude méně warezu, ale vývojáři víc nevydělají. Ale je také možné, že to chápu špatně ... _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. prosinec 2012, 14:43:51 Předmět: |
|
|
Na začátku prosince jsme si při spuštění naší akce "december sale" hráli s reklamou, investovali jsme pár dolarů do AdMobu a sledovali účinek. A rovnou můžu říct, že to (aspoň pro nás a naše produkty) nebude použitelná cesta. U Androidu jsme targetovali západní trhy a jen high-end mobily a tablety. U iOS jsme netargetovali nic, protože AdMob vytrvale pro jakýkoliv iTunes link hlásí, že není platný (včetně příkladu, který uvádí Google), v diskuzích je tenhle problém zmiňovaný od roku 2010 a očividně nedořešený. Asi Google další peníze od nás nechce (ne snad, že by provize z Play Store byla málo, no).
Jednoduchá reklama na FireLords měla necelých 20 tisíc zobrazení, z toho bylo 250 kliknutí, a z toho 0 nákupů .
To se dalo samozřejmě čekat (ale bylo nutné si to ověřit ), protože
- reklamy mají obvykle zobrazené lidi, kteří placené apky moc nekupují
- něco je hrozně odradilo, když proklikli , nebo mysleli, že ve storu máme i nějakou neplacenou verzi (což je chyba, že nemáme)
- nebo to v řadě případů bylo nakliklé omylem (z vlastní zkušenosti vím, jak jsou občas AdMob reklamy v aplikacích umístěné, a děti po tom kliknou běžně)
Pak jsme zkusili ještě reklamu na hříčku Santa Boxes, která je zcela zdarma. Tam byl počet zobrazení 30000, z toho 580 prokliků, a z toho možná 3 instalace.
____
Pro porovnání když na začátku naší prosincové akce (29.11.) vyšla zmíňka na pár webech (Droid Gamers, Svět Androida, Smartmania, ...), hned to čísla udělalo a víkendové prodeje byly docela dobré (zeleně-Android, modře-iOS, fialově-Mac):
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|