Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 14. srpen 2008, 09:35:06 Předmět: |
|
|
Jinými slovy:
citace: |
Systém není dokonalý tehdy, když se tam dá cokoliv přidat, ale tehdy, když se z něj dá cokoliv odstranit. |
Ale nevím, kdo to původně řekl.
Každopádně jsem zvědavý, kolik programů bude padat s hláškou "verze OpenGL je příliš vysoká"
Quiark: Protože většinou používají DirectX.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 14. srpen 2008, 15:47:37 Předmět: |
|
|
nVidia vydala GL3 beta drivery pro Windows:
http://developer.nvidia.com/object/opengl_3_driver.html
EDIT 17:19:
http://www.opengl.org/registry/specs/ARB/wgl_create_context.txt napsal: |
Version 10, 2008/04/08 - Changed "lite" to "preview" (still open for discussion however), and changed version "2.2" to "3.0" following the marketing TSG recommendation. |
Přecejenom to měla být verze 2.2. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 14. srpen 2008, 16:25:38 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Jinými slovy:
citace: |
Systém není dokonalý tehdy, když se tam dá cokoliv přidat, ale tehdy, když se z něj dá cokoliv odstranit. |
Ale nevím, kdo to původně řekl. |
Ono to bylo spíš:
Antoine de Saint-Exupéry napsal: |
Konstrukční dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat. |
_________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 14. srpen 2008, 16:28:22 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
nVidia vydala GL3 beta drivery pro Windows:
http://developer.nvidia.com/object/opengl_3_driver.html
EDIT 17:19:
http://www.opengl.org/registry/specs/ARB/wgl_create_context.txt napsal: |
Version 10, 2008/04/08 - Changed "lite" to "preview" (still open for discussion however), and changed version "2.2" to "3.0" following the marketing TSG recommendation. |
Přecejenom to měla být verze 2.2. |
To zní jako by si i lidé z nVidie mysleli to samé co komunita  _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 19. srpen 2008, 19:43:36 Předmět: |
|
|
GL komunita už se celkem uklidnila a přijímá to neutrálně.
Oficiální slajdy ze SIGGRAPHu:
http://www.khronos.org/library/detail/2008_siggraph_opengl_bof_slides/
Pozn: Jsou tam slajdy taky k OpenCL - Open Computing Language.
Když to shrnu a odstraním deprecated features, GL3 je docela dobrý API a přináší hodně věcí, které byly dlouho potřeba.
Tak to vypadá, že hodně tutoriálů (a skoro celý NeHe) už je taky deprecated.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 19. srpen 2008, 19:54:44 Předmět: |
|
|
Vypadá to, že OpenCL nahradí něco jako compute shader v D3D11, jelikož bude moct s GL sdílet data jako vertex buffery, textury a renderbuffery. Umožní to například akcelerovat fyziku pomocí OpenCL a vzápětí využít výsledky výpočtů v GL pro rendering, zatímco data zůstanou tam, kde byly - ve VRAM. Samozřejmě se očekává a to především, že OpenCL nebude na GL závislé, bude s ním pouze komunikovat, pokud to uživatel bude vyžadovat. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 19. srpen 2008, 23:13:59 Předmět: |
|
|
Tak jinak. Co třeba vytvořit specifikaci, třeba AlternativeGL, která by obalila ty dnešní extenze tak, že by byly v základu? Ty deprecated věci by se vypustily. Tzn. by to bylo OpenGL, jak si ho všichni přáli, s extenzema jen tam, kde mají opravdu být, a úplně bez zastaralých věcí. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 20. srpen 2008, 07:28:53 Předmět: |
|
|
Když vytvoříš GL3 forward-compatible context, deprecated věci tam nebudou, hromada extenzí je integrovaná v jádře, takže možná žádné nebudou potřeba. Stačí? Pouze geometry shader v jádře není, prý na to nebylo dost času, ale ARB extenze na to je, což bohatě stačí.
Četls ty slajdy? Je tam napsaný, že aby bylo něco odstraněno, musí to být v předchozí verzi označeno jako deprecated, takže ano, nejspíš to v příští verzi nebude i ve full contextu. Po odstranění se ovšem funkcionalita může vrátit ve formě extenze, pokud to bude určitá část trhu vyžadovat (a výrobcům se vyplatí to tam vracet).
Dokonce se plánují i profily, které budou moct zpřístupnit takovou podmnožinu funkcí, kterou pro svou aplikaci budeš potřebovat (zatím je jeden profil - GL3.0). Pokud se nějaký profil masově prosadí, je možné, že výrobce pro něj udělá speciálně optimalizovaný driver. Pouze ARB může definovat nové profily a doufám, že to zatím nebude nutné.
Každopádně slibované OpenGL Longs Peak, Mt Evans a jejich object model je stále předmětem jednání v ARB, nicméně to vypadá, že ta změna bude hodně pozvolná. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 20. srpen 2008, 10:40:48 Předmět: |
|
|
1) A jak to vypadá s ATI? Pokud to nebude podporovat tato firma, tak se stejně může jít OpenGL 3.0 i se super rozšířeními zahrabat. Doteď vývoj OpenGL brzdila ona.
2) Kde je/kdy bude referenční softwarový OpenGL 3.0 renderer? Ať můžeme nadávat na konkrétní ovladače. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 20. srpen 2008, 21:03:26 Předmět: |
|
|
1) AMD oznámila GL3 driver na Q1 2009, do té doby budou nějaké beta verze nebo budou přibývat GL3 extenze, takže některé věci bude možno použít dřív. AMD taky stála za vývojem GL3, takže se nedá říct, že by to brzdili. Všechno je ve slajdech, viz "Vendor Announcements SIGGRAPH BOF Aug08.pdf".
2) To je věc Mesa projektu. Nicméně si myslím, že GL3 bude až pod projektem Gallium3D, což je nástupce Mesa. Referenční renderer stejně skoro nikdo nepoužívá. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 21. srpen 2008, 07:10:16 Předmět: |
|
|
Možná by stálo ještě zmínit, které extenze byly standardizovaný společně s GL3. Některé jsou jeho součástí, některé se nestihly do hlavní specifikace dodělat, některé jsou úplně nové, některé vznikly sjednocením různých vendor-specific extenzí. Zajímavé věci se dějí od té doby, co do toho začal rýpat i Blizzard.
GL_ARB_depth_buffer_float --- 32bit float depth buffer
GL_ARB_draw_instanced --- jednoduchý geometry instancing, v shaderu pouze nová proměnná "instance ID"
GL_ARB_framebuffer_sRGB --- podpora sRGB color space
GL_ARB_geometry_shader4 --- tj jasné
GL_ARB_half_float_vertex --- 16bit float na data vertexů
GL_ARB_instanced_arrays --- úplný geometry instancing, data instancí se berou jako stream přes vertex arrays
GL_ARB_map_buffer_range --- mnohem sofistikovanější metoda zamykání bufferů (VBO, PBO)
GL_ARB_texture_buffer_object --- něco jako 1D textura, která může mít mnohem větší rozměry než standardní textura, obdoba pole ve VRAM
GL_ARB_texture_compression_rgtc --- 3DC komprese
GL_ARB_texture_rg --- R a RG textury, užitečné jako cíl renderingu pro mezivýpočty
GL_ARB_vertex_array_object --- objekt zapouzdřující všechny vertex arrays a VBO stavy pod jedno ID
WGL_ARB_create_context --- GL3 context
Není dobré taky podceňovat GLSL 1.3, které implementuje právě shader model 4.0.
Dále, na OpenGL.org je rozjetý thread týkající se OpenGL 3.1, zatím jsem ovšem neměl čas to nějak sledovat. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 12. září 2008, 15:15:23 Předmět: |
|
|
Jsou vůbec nějaké tutoriály, které by nebyly z pohledu OpenGL 3.0 úplně deprecated? A teď nemyslím něco specifického, ale věci obecného použití. Tzn. něco jako NeHe, ale aktuální. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 12. září 2008, 18:48:43 Předmět: |
|
|
Zatím ne, ale projekt glsdk.sf.net takové tutoriály připravuje a NeHe taky. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 18. září 2008, 18:52:37 Předmět: |
|
|
ATI/AMD uvolnila Catalyst 8.9 s ciastocnou podporou OpenGL 3 https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/gamesite/Catalyst_89_release_notes.html
OpenGL 3.0 support Phase 1
This release of Catalyst introduces OpenGL 3.0 extension support. Future Catalyst releases will continue to expand support for OpenGL 3.0 extensions. The following is a list of supported extensions in Catalyst 8.9:
ARB_half_float_pixel
ARB_draw_instanced
ARB_instanced_arrays
EXT_texture_compression_3dc
EXT_texture_compression_rgtc
EXT_texture_compression_latc
EXT_texture_shared_exponent
EXT_depth_buffer_float
EXT_gpu_shader4
ARB_map_buffer_range _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
asiJa
Založen: 10. 08. 2008 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha/Hranice
|
Zaslal: 25. září 2008, 13:20:21 Předmět: |
|
|
asi je to blba otazka, ale jak je to s OpenGl 3.0 a grafikcymi kartami?
jestli rozumim Eosie tak rikas ze graficke karty podporuji OpenGL 3.0 automaticky protoze vlastne to vychazi z toho co samotne graficke karty umeji?
Nebo tam jsou jeste nejake specifikace pro ktere bude potreba vyrobit hardware.
kdyz se podivam k nejakym prodejcum grafickych karet tak je tam treba
* DirectX: 10,1
* OpenGL: 2,1
* Pixel Shader Version: 4,1
* Vertex Shader Version: 4,1
je to jen ze setrvacnosti, nebo OpenGL 3.0 existuje jen virtualne a nema hardvare podporu, nebo jsou urcite jeji featury pouze software? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|