.[ ČeskéHry.cz ].
Vícevláknový loading zdrojů
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 09:57:23    Předmět: Odpovědět s citátem

VODA, Linux si můžeš nainstalovat i bez nutnosti hýbat s oddílama na disku. Ta technika se jmenuje WUBI a má ji v základu třeba (cokoli)Ubuntu. Jen z Windows pustíš instalátor, ten ti na oddílu Windows vytvoří soubor obsahující oddíl Linuxu a přihodí ten Linux do boot menu Windows (na skutečný disk se neinstaluje žádný linuxový zavaděč; i tak je z Linuxu možno přistupovat na data na oddílu Windows). Dokonce odinstalace probíhá z Programy a funkce ve Windows.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 10:41:43    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Ok, tak si to urážení aspoň více užiješ, když už teď o tom víš.

Už se k tomu nehodlám více vyjadřovat.

TeaTime napsal:
Každopádně by mě zajímalo, jak to vlastně děláš, že to kompiluješ pro obě platformy? Používáš nějaký cross-compiler, nějakou automatizaci, nebo to prostě kompiluješ ručně jednou za čas na jiných systémech, než na kterém primárně vyvíjíš?

Když dodělám nějaký subsystém do enginu na Windows, tak to pak zkompiluji na virtuálce pro Linux a vyzkouším. V případě, že kód je OS specific, tak to programuji odděleně a ve výsledku to spojím. Nic nečekaného...
Odpověď zní: Ručně.

Vilem Otte napsal:
Lepší (rozuměj rychlejší) virtuálku než VirtualBox na grafiku asi bohužel neseženeš - protože VirtualBox je v tom momentálně nejlepší. Takže máš vlastně 2 možnosti - buď nainstalovat nativní linuxy na jiný partition, nebo jednoduše implementovat nové featury do obou tak, aby se to zkompilovalo (hodně je kolem okomentovat) a na virtualu to spouštět s nastavením které je vypne. Po dokončení hry to vzít na pár dnů do nativních linuxů a tam tyto featury doladit.

To zní rozumně. Už jsem dokonce přidal do třídy loaderu možnost volby jestli to načítat v novém vlákně nebo jen v jednom. Jdu to teď vyzkoušet do školy, tam mají Debian (pro Teaho: Debian GNU/Linux)...

Ladis napsal:
VODA, Linux si můžeš nainstalovat i bez nutnosti hýbat s oddílama na disku. Ta technika se jmenuje WUBI a má ji v základu třeba (cokoli)Ubuntu. Jen z Windows pustíš instalátor, ten ti na oddílu Windows vytvoří soubor obsahující oddíl Linuxu a přihodí ten Linux do boot menu Windows (na skutečný disk se neinstaluje žádný linuxový zavaděč; i tak je z Linuxu možno přistupovat na data na oddílu Windows). Dokonce odinstalace probíhá z Programy a funkce ve Windows.

Zní to zajímavě, jen trpím momentálně nedostatkem místa na disku, z čehož velkou část tvoří materiály na Sollertii (videa, obrázky) a Wowko (nehraji ho, jen studuji topologii jejich modelů, animace...) Wink
Uvidím, možná to zkusím. Přeci jenom nativní OS je nativní OS...

Je tu ještě možnost, že bych přeinstaloval VirtualBox a stáhnul nové Ubunty, neměnil (neupdatoval) jsem od té doby, co jsem začal kompilovat pro (GNU/)Linux. Možná že se podpora grafiky trochu zlepšila od té doby (i když v to moc nevěřím).
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 11:01:05    Předmět: Odpovědět s citátem

[OT]Zmaz porno a serialy, to si mozes vzdy stiahnut znovu Razz[/OT]
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 12:02:50    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Ježiš nejsou to "ty linuxy", ale je to "ten GNU/Linux". Nic ve zlém, jen chci abys věděl, že toto označení je uživateli Linuxu považováno za značně hanlivé.

Ano? Mluvíš za všechny uživatele Linuxu? Nebo používáš synekdochu a správná odpověď by měla být "mluv za sebe a netrolluj"?

VODA> Odinstaluj VirtualBox + Ubuntu v něm, stáhni si nové Ubuntu a nainstaluj ho skrz Wubi, to by ti mohlo místo na disku možná i uvolnit Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 13:48:52    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
VODA> Odinstaluj VirtualBox + Ubuntu v něm, stáhni si nové Ubuntu a nainstaluj ho skrz Wubi, to by ti mohlo místo na disku možná i uvolnit Smile

Asi do toho půjdu. Very Happy
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 17:13:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jsem si nainstaloval přes Wubi Ubunty, ale ta binárka na kterou jsem tu dával link, tak nefunguje. Resp. funguje, zdroje se načtou, ale z ničeho nic to padne...
Vypadá to, že se zlobí SDL...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 17:29:41    Předmět: Odpovědět s citátem

VODA napsal:
... Resp. funguje, zdroje se načtou, ale z ničeho nic to padne...
Vypadá to, že se zlobí SDL...


Zkus debuger (gdb). Nevim jestl s tim umíš, ale pro zjištění na čem to spadlo:
spustiš gdb s prametrem cesty k binárce, naběhne ti konzole gdb: příkazem "r" spustíš program a až spadne tak s "bt" si vypíšeš backtrace. Aby ten výpis byl dobře čitelný tak při kompilaci dej gcc option -g.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 17:55:48    Předmět: Odpovědět s citátem

No nic moc.

kód:
Starting program: /home/vodasoft/workspace/AiryTest/Release/AiryTest
[Thread debugging using libthread_db enabled]
[New Thread 0xb498cb70 (LWP 18505)]
[Thread 0xb498cb70 (LWP 18505) exited]
[Inferior 1 (process 18504) exited with code 01]
(gdb) bt
No stack.


S GDB neumím. Ale když to pustím bez toho druhého vlákna, tak to funguje. Myslím, že problém bude někde mezi SDL a mým kódem, kde pracuji s jejich kontextem. Resp. asi jsem možná SDLku něco posral, když jsem si od jejich kontextu vytvořil nový s nasdílenými listy...ale divné je, že to načítání proběhne v pohodě, padat to začne až když začnu renderovat scénu...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 18:19:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Takže mé nejnovější zjištění...když jsem zakomentoval vše, kde se používájí opengl zdroje (textury, shadery, display-listy) tak to přestalo padat. Vykreslují se jen neotexturované modely (ty používají vertex arrays). Takže to vypadá, že ty zdroje, které jsem načetl budou asi nějak poškozené...

EDIT: Když chci bindnout jakýkoliv zdroj načtený v tom druhém vlákně, tak to padne.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. únor 2012, 19:19:17    Předmět: Odpovědět s citátem

No, já to vzdávám, kód loaderu přesouvám do složky "co kdyby" a jdu dělat Sollertii. Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 1. březen 2012, 09:09:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Ha! Už to funguje!

Já jsem totiž debil. Stačilo se podívat do zdrojáků SDL, přečíst si jeden komentář a bylo hotovo. Oni tam mají totiž dva Display, jeden na odchytávání událostí a správu okna a druhý pro grafiku a colormapy. Stačilo do mého kódu dát ten druhý Display a už to funguje. Teď mi to připadá i celkem logické. Very Happy

Já věděl, že na to přijdu.

Díky všem za pomoc, hlavně Vilem Otteovi.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 1. březen 2012, 18:26:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Nezbývá než poděkovat za snahu za všechny uživatele "těch linuxů", které označení "ty linuxy" neuráží Wink
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna