Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 29. únor 2012, 09:57:23 Předmět: |
|
|
VODA, Linux si můžeš nainstalovat i bez nutnosti hýbat s oddílama na disku. Ta technika se jmenuje WUBI a má ji v základu třeba (cokoli)Ubuntu. Jen z Windows pustíš instalátor, ten ti na oddílu Windows vytvoří soubor obsahující oddíl Linuxu a přihodí ten Linux do boot menu Windows (na skutečný disk se neinstaluje žádný linuxový zavaděč; i tak je z Linuxu možno přistupovat na data na oddílu Windows). Dokonce odinstalace probíhá z Programy a funkce ve Windows. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. únor 2012, 10:41:43 Předmět: |
|
|
TeaTime napsal: |
Ok, tak si to urážení aspoň více užiješ, když už teď o tom víš. |
Už se k tomu nehodlám více vyjadřovat.
TeaTime napsal: |
Každopádně by mě zajímalo, jak to vlastně děláš, že to kompiluješ pro obě platformy? Používáš nějaký cross-compiler, nějakou automatizaci, nebo to prostě kompiluješ ručně jednou za čas na jiných systémech, než na kterém primárně vyvíjíš? |
Když dodělám nějaký subsystém do enginu na Windows, tak to pak zkompiluji na virtuálce pro Linux a vyzkouším. V případě, že kód je OS specific, tak to programuji odděleně a ve výsledku to spojím. Nic nečekaného...
Odpověď zní: Ručně.
Vilem Otte napsal: |
Lepší (rozuměj rychlejší) virtuálku než VirtualBox na grafiku asi bohužel neseženeš - protože VirtualBox je v tom momentálně nejlepší. Takže máš vlastně 2 možnosti - buď nainstalovat nativní linuxy na jiný partition, nebo jednoduše implementovat nové featury do obou tak, aby se to zkompilovalo (hodně je kolem okomentovat) a na virtualu to spouštět s nastavením které je vypne. Po dokončení hry to vzít na pár dnů do nativních linuxů a tam tyto featury doladit. |
To zní rozumně. Už jsem dokonce přidal do třídy loaderu možnost volby jestli to načítat v novém vlákně nebo jen v jednom. Jdu to teď vyzkoušet do školy, tam mají Debian (pro Teaho: Debian GNU/Linux)...
Ladis napsal: |
VODA, Linux si můžeš nainstalovat i bez nutnosti hýbat s oddílama na disku. Ta technika se jmenuje WUBI a má ji v základu třeba (cokoli)Ubuntu. Jen z Windows pustíš instalátor, ten ti na oddílu Windows vytvoří soubor obsahující oddíl Linuxu a přihodí ten Linux do boot menu Windows (na skutečný disk se neinstaluje žádný linuxový zavaděč; i tak je z Linuxu možno přistupovat na data na oddílu Windows). Dokonce odinstalace probíhá z Programy a funkce ve Windows. |
Zní to zajímavě, jen trpím momentálně nedostatkem místa na disku, z čehož velkou část tvoří materiály na Sollertii (videa, obrázky) a Wowko (nehraji ho, jen studuji topologii jejich modelů, animace...)
Uvidím, možná to zkusím. Přeci jenom nativní OS je nativní OS...
Je tu ještě možnost, že bych přeinstaloval VirtualBox a stáhnul nové Ubunty, neměnil (neupdatoval) jsem od té doby, co jsem začal kompilovat pro (GNU/)Linux. Možná že se podpora grafiky trochu zlepšila od té doby (i když v to moc nevěřím). _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 29. únor 2012, 11:01:05 Předmět: |
|
|
[OT]Zmaz porno a serialy, to si mozes vzdy stiahnut znovu [/OT] _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. únor 2012, 12:02:50 Předmět: |
|
|
TeaTime napsal: |
Ježiš nejsou to "ty linuxy", ale je to "ten GNU/Linux". Nic ve zlém, jen chci abys věděl, že toto označení je uživateli Linuxu považováno za značně hanlivé. |
Ano? Mluvíš za všechny uživatele Linuxu? Nebo používáš synekdochu a správná odpověď by měla být "mluv za sebe a netrolluj"?
VODA> Odinstaluj VirtualBox + Ubuntu v něm, stáhni si nové Ubuntu a nainstaluj ho skrz Wubi, to by ti mohlo místo na disku možná i uvolnit  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. únor 2012, 13:48:52 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
VODA> Odinstaluj VirtualBox + Ubuntu v něm, stáhni si nové Ubuntu a nainstaluj ho skrz Wubi, to by ti mohlo místo na disku možná i uvolnit |
Asi do toho půjdu.  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. únor 2012, 17:13:38 Předmět: |
|
|
Tak jsem si nainstaloval přes Wubi Ubunty, ale ta binárka na kterou jsem tu dával link, tak nefunguje. Resp. funguje, zdroje se načtou, ale z ničeho nic to padne...
Vypadá to, že se zlobí SDL... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 29. únor 2012, 17:29:41 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
... Resp. funguje, zdroje se načtou, ale z ničeho nic to padne...
Vypadá to, že se zlobí SDL... |
Zkus debuger (gdb). Nevim jestl s tim umíš, ale pro zjištění na čem to spadlo:
spustiš gdb s prametrem cesty k binárce, naběhne ti konzole gdb: příkazem "r" spustíš program a až spadne tak s "bt" si vypíšeš backtrace. Aby ten výpis byl dobře čitelný tak při kompilaci dej gcc option -g. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. únor 2012, 17:55:48 Předmět: |
|
|
No nic moc.
kód: |
Starting program: /home/vodasoft/workspace/AiryTest/Release/AiryTest
[Thread debugging using libthread_db enabled]
[New Thread 0xb498cb70 (LWP 18505)]
[Thread 0xb498cb70 (LWP 18505) exited]
[Inferior 1 (process 18504) exited with code 01]
(gdb) bt
No stack.
|
S GDB neumím. Ale když to pustím bez toho druhého vlákna, tak to funguje. Myslím, že problém bude někde mezi SDL a mým kódem, kde pracuji s jejich kontextem. Resp. asi jsem možná SDLku něco posral, když jsem si od jejich kontextu vytvořil nový s nasdílenými listy...ale divné je, že to načítání proběhne v pohodě, padat to začne až když začnu renderovat scénu... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. únor 2012, 18:19:07 Předmět: |
|
|
Takže mé nejnovější zjištění...když jsem zakomentoval vše, kde se používájí opengl zdroje (textury, shadery, display-listy) tak to přestalo padat. Vykreslují se jen neotexturované modely (ty používají vertex arrays). Takže to vypadá, že ty zdroje, které jsem načetl budou asi nějak poškozené...
EDIT: Když chci bindnout jakýkoliv zdroj načtený v tom druhém vlákně, tak to padne. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. únor 2012, 19:19:17 Předmět: |
|
|
No, já to vzdávám, kód loaderu přesouvám do složky "co kdyby" a jdu dělat Sollertii.  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 1. březen 2012, 09:09:40 Předmět: |
|
|
Ha! Už to funguje!
Já jsem totiž debil. Stačilo se podívat do zdrojáků SDL, přečíst si jeden komentář a bylo hotovo. Oni tam mají totiž dva Display, jeden na odchytávání událostí a správu okna a druhý pro grafiku a colormapy. Stačilo do mého kódu dát ten druhý Display a už to funguje. Teď mi to připadá i celkem logické.
Já věděl, že na to přijdu.
Díky všem za pomoc, hlavně Vilem Otteovi. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 1. březen 2012, 18:26:42 Předmět: |
|
|
Nezbývá než poděkovat za snahu za všechny uživatele "těch linuxů", které označení "ty linuxy" neuráží  _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|