Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. červenec 2008, 13:35:34 Předmět: ODE :: Cloth simulation |
|
|
Zdravím, poradil by mi někdo, jakým způsobem mám implementovat cloth simulace za pomocí ODE?
Někde jsem četl, že by to mělo jít udělat pomocí koulí a jointů....
Jestli něco o tom víte, nebo máte nějakej návod, či nápad, jak by to šlo udělat, budu rád, když to tu napíšete....
Týden jsem se trápil s vlastním cloth systémem....ano simulace slušná, ale kolize...to je bída...
Díky... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnnash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 80
|
Zaslal: 28. červenec 2008, 14:05:39 Předmět: |
|
|
A co takhle pouzit physx? Je tam na to primo sampl. Ale to si asi slyset nechtel. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 29. červenec 2008, 09:22:59 Předmět: |
|
|
Pomoci kouli a jointu? Ctvercova/trojuhelnikova sit kouli spojena jointy (ball and socket) s minimalnim/zadnym odporem? Pak ti koliduji koule a jointy zajistuji, ze se nemeni jejich vzajemna vzdalenost, jen se to muze cele "pomuchlat".
Jen hadam, nezkousel jsem to a necetl ze by to tak nekdo delal, takze za pripadnou nerealisticnost/pomalost nerucim . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. červenec 2008, 17:46:24 Předmět: |
|
|
No PhysX jsem chtěl použít úplně jako první, jenže to nemohu nějak nastavit, aby mi to šlo zakompilovat v Dev-C++.
Takže nakonec vyhrála varianta vlastní implementace... ještě trochu dořešit kolize a možná to bude i pěkné...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Exolon

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 2. září 2008, 21:14:44 Předmět: |
|
|
Ja to zkousel v PhysXu pomoci rigidu a jointu spojenych do "mrizky" a myslim, ze to slapalo docela dobre. Zkouseli jsem nejaky koberec a zaves. Predpokladam, ze v ODE by to take slo. _________________ Exolon |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 15. květen 2009, 11:12:45 Předmět: |
|
|
Zdravím, právě jsem ukončil práci na svém mass-spring systému, ale jedna věc tomu ještě chybí...
Chybí vítr. Už jsem vypracoval asi 10 různých modelů, ale pořád se to nechová dost uvěřitelně.
Máte o tom nějaké širší znalosti?
Rád bych pomocí mass-spring systému simuloval pohyb vlasů, látek (vlajek, apod. ), trávy a dalších podobné věci.
A ten vítr tomu dost chybí...
Díky, vím, že tohle téma už je trochu zastaralé, ale nerad zakládám nové...
Takže díky za odpovědi... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 15. květen 2009, 11:25:07 Předmět: |
|
|
OT:DevC++ bych už na tvém místě nepoužíval. Bylo to také mé oblíbené IDE, ale dlouho se nevyvíjelo. Sám používám CodeBlocks a nemohu si stěžovat. Případně lepší je asi Visual Studio, ale to se mi nechce v případě, že bych v budoucnu chtěl dělat něco komerčně.
Aby to nebylo úplně OK, tak třeba změna IDE ti odstraní problém s PhysX _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 15. květen 2009, 11:28:07 Předmět: |
|
|
OT@Houp: Jaky je u VS problem s komercnim vyvojem? _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 15. květen 2009, 11:38:25 Předmět: |
|
|
OndraSej:Tak to byla má neznalost. Moh bych se teď třeba vykrucovat tím, že můžou změnit pravidla pro komerční použítí... Byl to předpoklad na základě jiných "free" aplikací. Závěr tedy je, máš pravdu, neměl by být problém. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 15. květen 2009, 12:29:57 Předmět: |
|
|
OT: Já používám teď Eclipse...devko už jsem dávno zahodil...
Ale teď k otázce... neřešil někdo alespoň trochu realistickou simulaci větru?
PS: PhysX, ODE ani Havoc nechci používat, rád tomu co programuji rozumím a takže si to chci opravdu nakódit sám...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 15. květen 2009, 13:45:46 Předmět: |
|
|
A chces vubec dodelat hru, nebo se pitvat s enginem, ktery samotny o sobe nikdy nikdo nepouzije?
Protoze, a to uz jsem chtel rict davno, pokud nekdo vytvari herni engine, musi k nemu pribalit po vsech strankach co nejlepsi demo hru na nem postavenou. Jak jinak prokazat, ze ma smysl se tim enginem zabyvat byt jen jednu minutu?
Engine jen s pofidernim vyctem vlastnosti je naprd. Vubec nezalezi na tom, kolik let jste nad nim stravili. Dulezity je proof of concept, a to naprosto neprustrelny. Jinak to neni engine, ale jenom jakysi bastl, ktery nekdo nazval enginem, aby si dodal pocit, ze nestravil stovky hodin u PC uplne zbytecne. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 15. květen 2009, 14:01:37 Předmět: |
|
|
Kdo řekl, že dělám engine?
Já pouze obohacuji jádro hry, té plošinovky co jsem předváděl...
Nic víc...
...hm stále jsem se ale nic nedozvěděl o simulaci větru...asi to vypadá, že si budu muset pomoct sám...
 _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 15. květen 2009, 14:15:53 Předmět: |
|
|
Nejdriv tam zabuduj nejaky stavajici fyzikalni engine (tim si vytvoris rozhrani) a pak az ti bude vsechno fungovat, ho vyhod a ty prvky si naimplementuj sam (pokud v te dobe jeste stale budes mit pocit, ze tomu chces za kazdou cenu do detailu rozumet). Minimalne se vyhnes chybam v navrhu rozhrani. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mantharis
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 39
|
Zaslal: 15. květen 2009, 18:17:41 Předmět: |
|
|
Ja zkousel simulaci vlajici vlajky a tam sem to taky mel jako castice v obdelnikove mrizce pospojovane vzajemne hodne tuhyma pruzinama a vitr sem tam simuloval jen tak ze sem mel nejakej smerovej vektor predstavujici silu ktera se aplikovala na castice a ten vitr se spojite v case trochu menil a vysledek vypadal celkem prijatelne. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. květen 2009, 19:43:20 Předmět: |
|
|
OT:
Houp napsal: |
DevC++ bych už na tvém místě nepoužíval. Bylo to také mé oblíbené IDE, ale dlouho se nevyvíjelo. |
Nemusi se vyvijet, je to jen IDE. Ja v nem treba pouzivam aktualni verzi kompilatoru GCC, takze mam stejne moznosti jako ostatni.
VODA napsal: |
PhysX, ODE ani Havoc nechci používat, rád tomu co programuji rozumím a takže si to chci opravdu nakódit sám. |
Existuje jeste 3. moznost - rozumet tomu (nastudovat si to do urcite hloubky, ktera te zajima), a pritom pouzit 3rd party knihovnu. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|