Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Akhera
Založen: 27. 01. 2008 Příspěvky: 37 Bydliště: Říčany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 10:50:25 Předmět: Základy C++ |
|
|
Jakmile dokončím European Revival, chci se začít učit C++. Už jsem si stáhla Visual C++ 9.0 Express Edition, ale když jsem ho spustila, abych se podívala jako to vypadá, zjistila jsem, že vůbec nevím, jak se v tom dělá V C++ se prostě programuje jinak než v Actionscriptu, používá víc souborů a knihovny apod. Tak jsem se chtěla zeptat: Mohli byste mi doporučit nějakou dobrou knihu, která by mě mohla naučit tyhlety úplný základy C++? Ideálně přímo ve Visual C++ Express Edition. Díky _________________ http://www.europeanrevival.wz.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 11:08:33 Předmět: |
|
|
Nechceš raději zkusit C#? Myslím že po ActionScriptu by to byla lepší volba než C++. C++ je opravdu úplně jinde než actionScript. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 11:39:50 Předmět: Re: Základy C++ |
|
|
Akhera napsal: |
Jakmile dokončím European Revival, chci se začít učit C++. Už jsem si stáhla Visual C++ 9.0 Express Edition, ale když jsem ho spustila, abych se podívala jako to vypadá, zjistila jsem, že vůbec nevím, jak se v tom dělá V C++ se prostě programuje jinak než v Actionscriptu, používá víc souborů a knihovny apod. Tak jsem se chtěla zeptat: Mohli byste mi doporučit nějakou dobrou knihu, která by mě mohla naučit tyhlety úplný základy C++? Ideálně přímo ve Visual C++ Express Edition. Díky |
Mistrovstvi v C++ treba |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 11:44:25 Předmět: |
|
|
Taky jsem Ti chtěl navrhnout C#. Pokud je Tvým hlavním cílem tvořit hry (a ne se s*át s technologiema), tak je IMHO C# + např. XNA snadnější cesta (která Ti dále umožní plynule pokračovat níže k C++). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Akhera
Založen: 27. 01. 2008 Příspěvky: 37 Bydliště: Říčany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 14:50:50 Předmět: |
|
|
Tak C# říkáte? No, nainstalovala jsem Visual C# Express Edition a zdá se trochu víc user-friendly (trochu mi připomíná moje začátky na Visual Basic, ale ty už jsem zapomněla, takže mi asi nepomůžou)
Jaký je vlastně hlavní rozdíl mezi C# a C++? _________________ http://www.europeanrevival.wz.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:00:21 Předmět: |
|
|
No rozdílů mezi C# a C++ je hodně, na první pohled se to nemusí zdát, sintaxe je hodně podobná, ale základní rozdíl je že C# je tzv. řízený jazyk -> nezkompiluje se přímo do strojového kódu jako C++, ale kompiluje se do tzv. CIL a ten se kompiluje na míru processoru až při spuštění tzv. JIT kompilace (Just-In-Time). Proto každý počítač kde se má aplikace spustit musí mít nainstalovaný .NET Runtime, kerý se stará o tyhle věci. Další velký rozdíl je že se v C# nemusíš moc starat o správu pamněti, tj. .NET si řízené objekty(třídy v C#) maže s paměti sám.Mezi další třeba patří absence #include, a navíc je C# 100% objektově orientovaný jazyk....
To jsou ty nejdůležitější rozdíly co mně napadly, asi je toho víc...
OT: ze Augi  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:14:57 Předmět: |
|
|
V dnesnej dobe sa vykasli na C++. A pokial chces robit hry, tak jednoznacne C# a XNA. Bezpracne tak budes mat hry na 2 platformach (PC a X360).
Usetris KOPEC casu s low-level vecami, ktore ABSOLUTNE nie su pre chod hry ako takej potrebne. Netvrdim, ze sa im neda vyhnut v C++, kedze je to tak bohaty jazyk, ale staci ze sa vyberies zlou cestou a skoncis v pekle odporne dlhej kompilacie, nekonecneho debugovania memory leakov, nekonzistentnych kniznic roznych verzii, bordelu na nete okolo C++, kde sa na kazdej druhej stranke docitas nieco ine a desiatok dalsich problemov, ktore absolutne nie su potrebne k chodu hry. Usetris si urcite stovky hodin frustracie, ktore sa daju vyuzit aj produktivnejsie - napr. dodatocnymi featurami hry, alebo skorsim ukoncenim projektu.
Ja si napr. teraz vychutnavam C++, ale stravil som v nom 8 rokov zivota, takze je to ine. Ale ak by som zacinal, volil by som urcite konzistentnejsi C#. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Akhera
Založen: 27. 01. 2008 Příspěvky: 37 Bydliště: Říčany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:20:00 Předmět: |
|
|
Aha, takže jestli to dobře chápu, tak v C++ se vlastně všechno musí dělat ručně, zatímco C# udělá všechny ty "formality" za mě? Tak v tom případě půjdu do C# Díky. Ale teď ještě nějakou tu knihu pro základy. _________________ http://www.europeanrevival.wz.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:30:19 Předmět: |
|
|
O C# musím doporučit C# a .NET 2.0 Profesionálně. je to ale jen o C# a knihovně funkcí .NET. Takže bez XNA.
Ještě k tomu
citace: |
C# udělá všechny ty "formality" za mě |
to samozřejmně není 100% pravda ale rozhodně ti hodně pomůže/udělá za tebe.
Ta knížka popisuje
ze začátku sintaxi, ruzný specialitky C#/.NETu a pak funkce z tý knihovny...
Je pravda že už je .NET Framework 3.5 ale myslim že tam zase tolik rozdílů nebude. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:43:06 Předmět: |
|
|
Predovsetkym je to v porovnani s C++ nepomerne tazsie sundat celu aplikaciu (ak to vobec ide, nemam az tolko exp v C#).
Navyse, C# ta nuti pouzit triedy od zaciatku na vsetko, nezacyklis sa do globalnych premennych a podobneho balastu, ktory sa s tebou bude viezt aj niekolko dalsich rokov, kym neurobis hrubu ciaru a vsetko nerefaktorujes (vela stastia najst odvahu na nieco take a este aj cas si na to najst).
Proste uz od zaciatku to bude urcite, aj ked nebudes chciet, vsetko pekne strukturovane.
Z dlhodobeho hladiska je to pre teba lepsie aj po pracovnej stranke. C# rastie na atraktivite a pouziti. C++ klesa. V hrach ani nie, ale komercnom softe urcite. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:50:56 Předmět: |
|
|
VladR: No mně se podařilo vytvařet novou texturu každej snimek hry, ale pravda je že to ani po 5 minutách nespadlo ale sezralo to vsechnu ramku |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 15:57:16 Předmět: |
|
|
To ani take zverstvo to XNA nezhodi ? Zrejme, keby si prekrocil 2 GB, tak by to uz hadam padlo.
Noze, postnite sem este niekto podobnu skusenost. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 16:03:49 Předmět: |
|
|
To ale nebylo XNA jen MDX, jsem tam Snímal DX backBuffer a pak ho používal ve shaderu a někde sem tam mněl texture = new Texture();....
tak nějak to bylo už je to dýl. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 30. červenec 2008, 17:21:04 Předmět: |
|
|
VladR: jedna věc je shození aplikace standardně (to by mělo asi všechno odchytit formu výjimky včetně P/Invoke), ale druhá věc jsou chyby .NET Frameworku. V takové verzi 1.0 je spousta chyb s garbage kolektorem a alokováním paměti, kdy to celé padne i když vyčerpáš třeba jen 500 MB z 2 GB volné RAM. A spousta existujících i shareware aplikací z důvodů kompatibility u FW 1.0 zůstává, a pokud pak s tím potřebuješ pracovat, tak máš smůlu _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
|