.[ ČeskéHry.cz ].
Základy C++
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
odeslat nové téma   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 10:50:25    Předmět: Základy C++ Odpovědět s citátem

Jakmile dokončím European Revival, chci se začít učit C++. Už jsem si stáhla Visual C++ 9.0 Express Edition, ale když jsem ho spustila, abych se podívala jako to vypadá, zjistila jsem, že vůbec nevím, jak se v tom dělá Smile V C++ se prostě programuje jinak než v Actionscriptu, používá víc souborů a knihovny apod. Tak jsem se chtěla zeptat: Mohli byste mi doporučit nějakou dobrou knihu, která by mě mohla naučit tyhlety úplný základy C++? Ideálně přímo ve Visual C++ Express Edition. Díky
_________________
http://www.europeanrevival.wz.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 11:08:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Nechceš raději zkusit C#? Myslím že po ActionScriptu by to byla lepší volba než C++. C++ je opravdu úplně jinde než actionScript.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 11:39:50    Předmět: Re: Základy C++ Odpovědět s citátem

Akhera napsal:
Jakmile dokončím European Revival, chci se začít učit C++. Už jsem si stáhla Visual C++ 9.0 Express Edition, ale když jsem ho spustila, abych se podívala jako to vypadá, zjistila jsem, že vůbec nevím, jak se v tom dělá Smile V C++ se prostě programuje jinak než v Actionscriptu, používá víc souborů a knihovny apod. Tak jsem se chtěla zeptat: Mohli byste mi doporučit nějakou dobrou knihu, která by mě mohla naučit tyhlety úplný základy C++? Ideálně přímo ve Visual C++ Express Edition. Díky


Mistrovstvi v C++ treba
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 11:44:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Taky jsem Ti chtěl navrhnout C#. Pokud je Tvým hlavním cílem tvořit hry (a ne se s*át s technologiema), tak je IMHO C# + např. XNA snadnější cesta (která Ti dále umožní plynule pokračovat níže k C++).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 14:50:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak C# říkáte? No, nainstalovala jsem Visual C# Express Edition a zdá se trochu víc user-friendly Smile (trochu mi připomíná moje začátky na Visual Basic, ale ty už jsem zapomněla, takže mi asi nepomůžou)
Jaký je vlastně hlavní rozdíl mezi C# a C++?
_________________
http://www.europeanrevival.wz.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:00:21    Předmět: Odpovědět s citátem

No rozdílů mezi C# a C++ je hodně, na první pohled se to nemusí zdát, sintaxe je hodně podobná, ale základní rozdíl je že C# je tzv. řízený jazyk -> nezkompiluje se přímo do strojového kódu jako C++, ale kompiluje se do tzv. CIL a ten se kompiluje na míru processoru až při spuštění tzv. JIT kompilace (Just-In-Time). Proto každý počítač kde se má aplikace spustit musí mít nainstalovaný .NET Runtime, kerý se stará o tyhle věci. Další velký rozdíl je že se v C# nemusíš moc starat o správu pamněti, tj. .NET si řízené objekty(třídy v C#) maže s paměti sám.Mezi další třeba patří absence #include, a navíc je C# 100% objektově orientovaný jazyk....
To jsou ty nejdůležitější rozdíly co mně napadly, asi je toho víc...
OT: ze Augi Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:14:57    Předmět: Odpovědět s citátem

V dnesnej dobe sa vykasli na C++. A pokial chces robit hry, tak jednoznacne C# a XNA. Bezpracne tak budes mat hry na 2 platformach (PC a X360).

Usetris KOPEC casu s low-level vecami, ktore ABSOLUTNE nie su pre chod hry ako takej potrebne. Netvrdim, ze sa im neda vyhnut v C++, kedze je to tak bohaty jazyk, ale staci ze sa vyberies zlou cestou a skoncis v pekle odporne dlhej kompilacie, nekonecneho debugovania memory leakov, nekonzistentnych kniznic roznych verzii, bordelu na nete okolo C++, kde sa na kazdej druhej stranke docitas nieco ine a desiatok dalsich problemov, ktore absolutne nie su potrebne k chodu hry. Usetris si urcite stovky hodin frustracie, ktore sa daju vyuzit aj produktivnejsie - napr. dodatocnymi featurami hry, alebo skorsim ukoncenim projektu.

Ja si napr. teraz vychutnavam C++, ale stravil som v nom 8 rokov zivota, takze je to ine. Ale ak by som zacinal, volil by som urcite konzistentnejsi C#.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:20:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Aha, takže jestli to dobře chápu, tak v C++ se vlastně všechno musí dělat ručně, zatímco C# udělá všechny ty "formality" za mě? Tak v tom případě půjdu do C# Smile Díky. Ale teď ještě nějakou tu knihu pro základy.
_________________
http://www.europeanrevival.wz.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:30:19    Předmět: Odpovědět s citátem

O C# musím doporučit C# a .NET 2.0 Profesionálně. je to ale jen o C# a knihovně funkcí .NET. Takže bez XNA.
Ještě k tomu
citace:
C# udělá všechny ty "formality" za mě
to samozřejmně není 100% pravda ale rozhodně ti hodně pomůže/udělá za tebe.
Ta knížka popisuje
ze začátku sintaxi, ruzný specialitky C#/.NETu a pak funkce z tý knihovny...
Je pravda že už je .NET Framework 3.5 ale myslim že tam zase tolik rozdílů nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:43:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Predovsetkym je to v porovnani s C++ nepomerne tazsie sundat celu aplikaciu (ak to vobec ide, nemam az tolko exp v C#).

Navyse, C# ta nuti pouzit triedy od zaciatku na vsetko, nezacyklis sa do globalnych premennych a podobneho balastu, ktory sa s tebou bude viezt aj niekolko dalsich rokov, kym neurobis hrubu ciaru a vsetko nerefaktorujes (vela stastia najst odvahu na nieco take a este aj cas si na to najst).
Proste uz od zaciatku to bude urcite, aj ked nebudes chciet, vsetko pekne strukturovane.

Z dlhodobeho hladiska je to pre teba lepsie aj po pracovnej stranke. C# rastie na atraktivite a pouziti. C++ klesa. V hrach ani nie, ale komercnom softe urcite.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:50:56    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR: No mně se podařilo vytvařet novou texturu každej snimek hry, ale pravda je že to ani po 5 minutách nespadlo Embarassed ale sezralo to vsechnu ramku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 15:57:16    Předmět: Odpovědět s citátem

To ani take zverstvo to XNA nezhodi ? Zrejme, keby si prekrocil 2 GB, tak by to uz hadam padlo.

Noze, postnite sem este niekto podobnu skusenost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 16:03:49    Předmět: Odpovědět s citátem

To ale nebylo XNA jen MDX, jsem tam Snímal DX backBuffer a pak ho používal ve shaderu a někde sem tam mněl texture = new Texture();....
tak nějak to bylo už je to dýl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 17:21:04    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR: jedna věc je shození aplikace standardně (to by mělo asi všechno odchytit formu výjimky včetně P/Invoke), ale druhá věc jsou chyby .NET Frameworku. V takové verzi 1.0 je spousta chyb s garbage kolektorem a alokováním paměti, kdy to celé padne i když vyčerpáš třeba jen 500 MB z 2 GB volné RAM. A spousta existujících i shareware aplikací z důvodů kompatibility u FW 1.0 zůstává, a pokud pak s tím potřebuješ pracovat, tak máš smůlu
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2008, 21:35:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Rozumíme C++
http://www.abclinuxu.cz/clanky/recenze/rozumime-c
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 1 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna