Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 17. leden 2011, 16:25:44 Předmět: Fantasy - klasika vs ne-klasika |
|
|
Mám rád fantasy, ale poslední dobou mě lehce hněte používání/prznění tolkienovské šablony. Magie je fajn; barevná kouzla opékající maso nepřátel. Meče jsou super, když porcují svalovinu nevinných vesničanů. Elfové! Jak já ty buzer*nty nemám rád! Chtěl jsem pro svoji hru vytvořit elfy trochu jinak: Arogantní, povýšení, agresivní .... lesní národ vypalující vlastní lesy... Ale pořád to jsou elfové, ušáci s krásnou tvářičkou. Trpaslíci jsou alespoň sradnovní. Co s tím? Máte k tomuto nějaký názor/nápad/komentář? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 17. leden 2011, 17:16:00 Předmět: |
|
|
Proč by elfové vypalovali vlastní lesy? Když už, tak lesy konkurentních elfů (a o to víc si hlídat svoje). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 17. leden 2011, 17:25:56 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Proč by elfové vypalovali vlastní lesy? Když už, tak lesy konkurentních elfů (a o to víc si hlídat svoje). |
Víceméně se transformují v lidi. Staví si domy. Nosí okázalé oblečení. Pěstují obilí.... -> pole -> vypálit les. |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 17. leden 2011, 17:28:20 Předmět: |
|
|
Tolkien byl podle mě super právě v tom, že tam to fantasy nebylo až tak samoúčelné, nebylo mi na každém kroku vmeteno v křiklavých barvách do xichtu a nestálo na blikajících kouzlech a super mečích.
Mě dost štve, že jsem si už na tu "tolkienovskou" šablonu vypěstoval takovou averzi, že když tady třeba někdo postne svou hru a uvidím tam klasický fantasy screenshot (a nejlépe v "blizzardovském" vizuálním stylu), tak mě z toho natahuje a tu stránku zavírám (jo, stalo se mi to i u tvé hry). Což není moc rozumné chování.
Tak po této nesmírně důležité a přínosné myšlence bych se hlavně chtěl zeptat, proč tam ty elfy teda dáváš, když je nesnášíš (to, že budou trochu jiní, lze fakt zanedbat)? Dost mě zajímá a fascinuje, proč se lidé těch věcí tak drží, i když prý sami nechtějí. O čistě "marketingové" důvody tady asi nejde? |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 17. leden 2011, 19:17:25 Předmět: |
|
|
igor napsal: |
jo, stalo se mi to i u tvé hry |
vždyť jeho hra má grafiku převzatou z Bran Skeldalu 2, nepleteš si to třeba s tímhle? http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2564
Jinak i já WoW fantasy styl nemusím - zněť národů a ras, barevní hrdinové v anime stylu, nechápu jak to může být tak oblíbené. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 17. leden 2011, 19:22:09 Předmět: |
|
|
gindar napsal: |
Víceméně se transformují v lidi. Staví si domy. Nosí okázalé oblečení. |
Tak to je třeba v Elder Scrolls.
Já klasické fantasy v hrách taky moc nemusím. Ne že by mě nějak štvalo, ale ty hry jsou si tak podobné, že je už dnes ani nejsem schopen odlišovat.
Z herního hlediska mají tu nevýhodu, že jsou velmi předvídatelné (od equipu, přes příběh a postavy obvykle velmi šablonovité), proto i v RPG vyhledávám spíš hry, které se tomu vymykají, ale je jich málo a v poslední době jsou hlavně hodně akční (Fallout 3, Mass Effect atp.) _________________ Sharing is caring.
Naposledy upravil Hunter dne 18. leden 2011, 10:05:04, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 17. leden 2011, 19:23:07 Předmět: |
|
|
Nepletu, psal jsem v závorce, že u WoW stylu je to ještě silnější. Samozřejmě to není kritika té hry, to je spíš můj problém, je možné, že jsem kvůli tomu o mnoho zajímavých věcí přišel. |
|
Návrat nahoru |
|
|
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 18. leden 2011, 08:45:33 Předmět: |
|
|
Použití jiných ras má své důvody: Svět potřebuju rozdělit na "bytosti" žijící v přírodě (elfové), bytosti obývající hory (trpaslíci) a ty ostatní co se rozlézají všude možně (lidi). Svět je pak pestřejší. Momentálně přemýšlím nad nahrazením elfů a trpajzlíků lidmi. Lidé žijící v horách, tvrdší mluva, fyzická síla.... Lidé z lesů, tak trochu indiáni, šamani... Rozdělit to všechno pomocí jiného jazyka (nářečí), jmen apod. |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 18. leden 2011, 17:13:39 Předmět: |
|
|
gindar napsal: |
Lidé žijící v horách, tvrdší mluva, fyzická síla.... Lidé z lesů, tak trochu indiáni, šamani... Rozdělit to všechno pomocí jiného jazyka (nářečí), jmen apod. |
Ano, to mi přijde velmi lákavé... Nejlépe to zasadit do chvíle, kdy se ten svět dá do pohybu. Ono RPG nepotřebuje magii, aby dosáhlo atmosféry. Třeba hru Legie tu asi všichni známe, je to tedy více adventura než RPG - http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=1786. Atmosféra té hry vyvážila onu neskutečně low-poly grafiku a chybějící dabing. To jsou asi tak všechny moje myšlenky na tohle téma. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. leden 2011, 17:21:39 Předmět: |
|
|
Ta ultra-low-poly grafika šla něčím vyvážit? _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 18. leden 2011, 17:51:48 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Ta ultra-low-poly grafika šla něčím vyvážit? |
Tam byl 10 MB limit pro Becherovku game, pro kterou to bylo vytvořeno, ačkoliv soutěž nakonec zanikla, zůstalo to už takto zoptimalizované |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 18. leden 2011, 22:28:16 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
Tam byl 10 MB limit pro Becherovku game |
To jsem nevěděl, že se Sudokop plánoval účastnit Becherovka game. Tím je to potom všechno jasné. Sám jsem s těmi deseti mega za svých mladých let bojoval. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
OGI
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 19. leden 2011, 11:41:11 Předmět: |
|
|
Ono Tolienovske pojeti fantasy se z velke casti pouziva kvuli pochopitelnosti a tomu ze lide jsou na nej zvykli, tim padem herni vyvojari moc nebojuji s tim vymyslet neco noveho nebo zajimavejsiho, prave proto ze se boji, ze by lide meli problem ty nove veci pobrat, pochopit a oblibit si. Je ale velmi zajimave ze tento problem lide neresi u Sci-fi her, kde jakakoliv jinakost a novy pristup jsou naopak prijimany s velkou radosti. Mozna se potom to tolkienovske pojeti pouziva opravdu jen z jakesi lenosti premyslet a radsi sazet na jistotu. Ja osobne se povazuju za velkeho fandu RPG her a zvlaste pak tech fantasy, ale musim uznat ze za posledni dobu me prave nejvic bavily hry, ktere na tom klise nestavely (nebo jen okrajove), jako prave Fallout, Mass Effect, nebo treba serie Gothic/Risen, ktere staveji na hodne jinych archetypech nez klasicke fantasy hry/knihy. Osobne si myslim ze dobrou fantasy hru muzes udelat klidne uplne bez magie, bez elfu, trpasliku a skretu... klidne jenom s lidma nebo si vymyslet prisery a rasy vlastni a pokud nemas dostatek inspirace, zajdi do knihovny do oddeleni scifi/fantasy a pujc si treba neco od Rogera Zelaznyho, nebo klidne i od Miroslava Zambocha, to jsou knizky plne skvelych napadu a ujetych fikci ktere urcite pomuzou rozjet tvou imaginaci. _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. leden 2011, 13:12:32 Předmět: |
|
|
Moc to hrotíte. Já testuju WoWko a upřímně ani přesně nevím, jestli třeba ten zelený zakrslík je gnome, nebo přiotrávený trpaslík, nebo kýho čerta (o hordě ani nemluvím, byť jsem kdysi měl tauren shamana), a zážitek mi to nekazí
http://eu.battle.net/wow/en/character/burning-blade/hemra/advanced _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 19. leden 2011, 13:55:17 Předmět: Re: Fantasy - klasika vs ne-klasika |
|
|
gindar napsal: |
Co s tím? Máte k tomuto nějaký názor/nápad/komentář? |
Elfy uplne vyhod a mas klid. A nebo je tam nech a prenes se pres to.
Samozrejme zalezi o co ti ve vysledku jde a pro koho to delas. Pokud obecne pro hrace, tak te muzu ujistit, ze drtiva vetsina hlavne bude resit, jestli se to dobre hraje, da se na to divat a je to zabava. Naprosto minoritni skupina bude resit jestli je to ciste neposkvrnene fantasy dle tolkienovskych zasad nebo totalne mimo fantasy.
Pokud to delas pro "posuky" (predem se jim vsem omlouvam, neni to mysleno ve zlem) co se pravidelne ucastni LARPu ci hodiny dokazi kazdodenne debatovat o tom jak Tolkien byl nejvetsi buh sveta, pripadne ze uz nikdy si nezahraji tak dobre Draci Doupe, jak s tou skupinou kamosu pred deseti leti, tak potom ti rikam, ze tvou hru si asi nikdo nezahraje, protoze tahle minoritni skupinka na ni pravdepodobne ani nenarazi a kdyz, tak jim tam stejne bude neco ohledne toho tveho fantasy vadit.
MMO Conan melo presne svet dle conanovskych zasad, media to pred vydanim oslavovala, kultovni fanousci (to je presne ta minoritni skupina, ktera je sice nekdy na forech hodne slyset, ale presto je porad strasne mala, aby hru udrzela pri zivote, navic pri prvni neshode s jejich kultovnimi predstavami mizi a dava od toho ruce pryc) nadsene jasali. Hru sem hral a z toho co jsem postreh, tak nikoho vetsinou, jak dokonale presnej ten svet je, vubec nezajimalo. To, ze ovsem od lvl 40 jaksi nejsou zadne questy, neni tam co delat a jedinej zpusob jak dal pokracovat je tupe grindit moby (proste jen stojite v lokaci a kosite co se tam hejbe, aby nabehly expy) a v podstate chybi cely high end content, tak to resil naprosto kazdej, kdo se na ten lvl 40 a dal dostal. A to dost negativne a vsichni od hry odesli a dnes je to mrtve MMO.
Naproti tomu WoWko ma GNOMY!!!! OMG GNOMY!!! Nic vic stupidnejsiho, infantilnejsiho a proste debilnejsiho Blizzard nemohl vymyslet. Zaryti WoWkari na to nadavaji, delaji si z toho legraci nebo gnomy bezbozne miluji, nejspis aby provokovali ty ostatni. Nicmene vetsina to neresi. Jestli je tam gnom, elf, clovek nebo trpaslik uz ani nesleduji, jake je lore Warcraftu zna jen hrstka hracu a tim myslim opravdu hrstku nekde na urovni pod jednou promile hracu. To co resi je, ze hra je zabavna, porad ji blizzard urdzuje, tak je tam stale challenge a tohle vede k mnoha druhotnym bodu, ktere vedou k tomu, ze u te hry lide stale po sesti letech jsou a bavi se. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|