Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Jaký užíváte grafický subsystém ve svém aktuálním projektu? |
OpenGL |
|
54% |
[ 19 ] |
DirectX |
|
31% |
[ 11 ] |
WinAPI |
|
2% |
[ 1 ] |
Jiný |
|
11% |
[ 4 ] |
|
Celkem hlasů : 35 |
|
Autor |
Zpráva |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 5. září 2008, 16:34:19 Předmět: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s NeHe |
|
|
Čau, rozhodl jsem se pro grafický subsystém OpenGL(dříve) a implementaci GLFW. Chápu, že moc lidí GLFW nezná, ale mám problém. Když generuji v GLFW projekt, vyjede mi: http://nopaste.ceske-hry.cz/42812
Vzhledem k tomu, že čtu NeHe tutoriály, mi tento kód přijde podivný.
kód: |
glfwGetWindowSize( &width, &height );
height = height > 0 ? height : 1;
glViewport( 0, 0, width, height );
glClearColor( 0.0f, 0.0f, 0.0f, 0.0f );
glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
glMatrixMode( GL_PROJECTION );
glLoadIdentity();
gluPerspective( 65.0f, (GLfloat)width/(GLfloat)height, 1.0f, 100.0f );
|
v Mainu má být před cyklem, ne? Dík za odpovědi
P.S. Na googlu hledám asi špatně... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaemon
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 33
|
Zaslal: 5. září 2008, 17:00:43 Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne |
|
|
imho je to tam pro případ že změníš velikost okna |
|
Návrat nahoru |
|
|
JohnyDog
Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 5. září 2008, 21:56:50 Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne |
|
|
Kaemon napsal: |
imho je to tam pro případ že změníš velikost okna |
vypada to tak, kazdopadne by ale bylo lepsi osetrit to callback funkci (glfwSetWindowSizeCallback) misto toho nastavovat to kazdy frame
if.then> NeHe neni zrovna idealni zdroj pro pochopeni OpenGL, takova Red Book ti da imho mnohem vic _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 7. září 2008, 15:42:55 Předmět: Re: Vygenerovaný main() u Code::Blocks + GLFW v rozporu s Ne |
|
|
JohnyDog napsal: |
vypada to tak, kazdopadne by ale bylo lepsi osetrit to callback funkci (glfwSetWindowSizeCallback) misto toho nastavovat to kazdy frame
if.then> NeHe neni zrovna idealni zdroj pro pochopeni OpenGL, takova Red Book ti da imho mnohem vic |
Dík za odpovědi.
JohnyDog> Kde se ta Red Book dá sehnat? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaemon
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 33
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 8. září 2008, 06:03:17 Předmět: |
|
|
Akorát je smutné, že většina věcí z redbooku je podle nové specifikace deprecated. Určitě bych to nedoporučil jako dobrý zdroj informací, hodně věcí se od té doby změnilo. Bohužel mě zrovna nenapadá žádný zdroj, kde by bylo popsané, jak by se mělo GL používat. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 8. září 2008, 08:26:57 Předmět: |
|
|
To ví jenom výrobci ovladačů o těch svých. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. září 2008, 11:20:42 Předmět: |
|
|
No vychazet by se asi melo z doporucenych funkcni v OpenGL 3.0, akorat ze na to asi neni zadny uceleny serial clanku apod. Nezbyva nez si ty extenze nastudovat jednotlive a pouzivat je. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 8. září 2008, 12:16:28 Předmět: |
|
|
Díky za odpovědi. Extensions zatim moc nestuduju(s grafikou se moc nerejpu ), ale kde lze najít stručný seznam všech možných extenzí? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 8. září 2008, 12:56:35 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
stručný seznam všech možných extenzí |
Krásná ukázka oxymóronu (např. bílá tma, ohlušující ticho apod.) |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 8. září 2008, 13:26:47 Předmět: |
|
|
Augi napsal: |
if.then napsal: |
stručný seznam všech možných extenzí |
Krásná ukázka oxymóronu (např. bílá tma, ohlušující ticho apod.) |
No jo no pedante _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. září 2008, 14:46:49 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
seznam všech možných extenzí? |
http://www.opengl.org/registry/ _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. září 2008, 00:44:22 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
No vychazet by se asi melo z doporucenych funkcni v OpenGL 3.0, akorat ze na to asi neni zadny uceleny serial clanku apod. Nezbyva nez si ty extenze nastudovat jednotlive a pouzivat je. |
Extenze? O těch jsem nemluvil, žádný používat nemusíš. Vtip je v tom, že v GL3 bez deprecated funkcí je vždy jenom jeden způsob, jak udělat nějakou věc (ha pokrok). Ne, extenze (kromě s3tc) nepotřebujete, bohatě stačí core API. Smiřte se s tím, že nová verze GL znamená, že se vezmou osvědčené extenze, některé se dost vylepší, vymyslí se nějaké nové funkce a všechno se začlení jen a pouze do hlavní specifikace GL + deprecated funkce z minulé verze se odstraní (ha novinka) a další se označí jako deprecated a odstraní se příště.
Jo, extenzí v tom seznamu je strašně moc, ale většina se nepoužívá, protože to již bylo buď začleněno do API nebo zavrženo. Po vydání GL3 byly schváleny další extenze navíc, ale to jen proto, že se to do deadline nestihlo začlenit do specifikace, příště to tam bude a budou tam i úplně nové věci. Já jen doufám, že se další vendor-specific extenze už dělat nebudou.
Nicméně vám, co s tím moc neděláte, to může být jedno. GL1.1+extenze je ze začátku docela lehké ale pak dost těžkopádné API a později i omezující, GL3 je zase trochu víc low-level a dá (bez znalostí) víc práce tam něco udělat, nicméně přináší možnosti na úrovni D3D10 a garantují, že ten způsob, který používáte na rendering, je ten nejrychlejší (protože tam žádný jiný není). Pokud chcete vědět, jaké funkce nemáte používat, pak si tady ve specifikaci přečtěte sekci Appendix E. Vsadím se, že 100% z vás se tím neřídí, ale to se změní časem.
Jinak čekejte, že se časem objeví tutoriály od borců z opengl.org komunity pod nezávislým projektem GL SDK (glsdk.sf.net). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. září 2008, 09:05:22 Předmět: |
|
|
No dobre, ty funkce jsou ty same, jen uz to neni jako extenze, ale soucast core API. Predpokladam, ze autori her chteji, aby to bezelo i na starsich verzich OGL, a tam ty funkce maj jako extenze (ale uz jejich kod bude GL3-ready ). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 9. září 2008, 13:38:20 Předmět: |
|
|
Eo, este nam zaciatocnikom (vazne) povedz, ako sa mame konkretne riadit specifikaciou GL3, ked mame len napr. len GL1.5 alebo GL2.0 hardware?
Teda v com nam to pomoze pre nase aktualne rozbehnute projekty, ktore chcu byt povedzme do pol roka hotove. Napriklad ja chapem, ze je dobre sa odnaucit pouzivat niektore veci (glBegin..glEnd), pretoze tam uz proste nebudu, ok, to sa da spravit aj v GL1.5, ale co tie extensions, ktore su teraz extension? Nemame predsa GL3 ovladace... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|