Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 19. leden 2009, 21:53:15 Předmět: 3d viewer |
|
|
Tak mě napadlo, že kdyby někdo nevěděl kam vrhnout své graficko-programátorské nadání, tak na trhu vyloženě chybí kvalitní prohlížeč 3D modelů.
Všechny co jsem našel mají jednu z těchto zásadních vad:
1.) Jsou komerční a to většinou ještě velmi drahý, navíc licence nefunguje tak jak je potřeba (šířit program s modelem)
2.) jsou příliš rubostní a složitý, není to jejich hlavní náplň (xNormal, editory různých her)
3.) Jsou vizuálně nekvalitní - prostě když to načte jen model a k tomu pouze diffuse texturu s nějakým pochybným bilineárním filtrováním, tak to není ono
Pokud někdo takový program znáte, můžete mi dát vědět, pokud není, mohl by ho někdo udělat
Co by imho měl umět:
- import běžných standratů 3D modelů - hlavně 3ds, OBJ, FBX, Collada formát (.dae tuším)
- import všech běžně používaných textur (diffuse, opacity, specular (i barevnej), normal, bump/displacement, ... až třeba po takový specialitky jako epidermal/subdermal, refraction ... ale to by nebylo zas tak nutný)
- jednoduchost (importu - ideálně nějak blbuvzdorný, např. že by se to nastavilo a po spuštění hned otevřelo/načetlo všechno z rootu, i jednoduché UI)
- malá velikost (datově)
V podstatě by to mohl být vykuchanej engine nějaké hry s novým front-endem (UI). Předpokládané použití by bylo zhruba takové, že se celá aplikace může poslat s portfoliem a příjemce si pak může modely v plné prohlídnout bez nějakýho speciálního softu.
Zvěsti o takové aplikaci bych samozřejmě šířil dál a autora by věčná sláva jistě neminula |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 19. leden 2009, 22:25:43 Předmět: |
|
|
Myslel jsem, ze grafikum k prezentovani postaci screenshoty, ale budiz. Ke svym rozpracovanym hram jsem mel pro grafika vzdycky nejaky prohlizec modelu, aby si mohl kontrolovat svoji praci namisto zdlouhaveho spousteni hry. Ale byly omezene na zpusob grafiky pouzity ve hre (napr. jen per-pixel difuzni a spekularni svetlo bez dalsich efektu) a umely nacitat jen pouzite formaty souboru (napr. pouze LightWave), takze obecne pouzit nesly. Takze leda pozadat nekoho, kdo si bastli svuj supercool engine a rve do nej co nejvic featur. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Riva
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 44 Bydliště: KrungThepMahanakon, Thailand
|
Zaslal: 26. únor 2009, 00:06:30 Předmět: |
|
|
Free 3d enginy, ktere maji implementovany i pokrocile graficke featury existuji, takze by teoreticky nemel byt problem tohle k nim doprogramovat - protoze se prida prakticky jen gui, zbytek potrebnych funkci, jako nacitani dat, enginy uz maji.
Samozrejme najit dobrovolnika, ktery tohle vyresi asi nebude lehke, ale dejou se i divnejsi veci
Zkusil bych fora zminenych enginu viz (asi znas) http://www.devmaster.net/engines/ atd.
Netusim jak velke tyhle enginy jsou. Posilat s modely 100mb engine bych ja tedy nechtel
PS pripadne by se mohla tahle pracicka vystavit na hire-a-coder serverech. Za 100 usd by to mozna nekdo mohl na existujicim enginu zbastlit. _________________ - We are not doing anything, give us a break :] |
|
Návrat nahoru |
|
|
tom.drin
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 65
|
Zaslal: 5. březen 2009, 21:28:07 Předmět: |
|
|
8monkey Labs nedávno vypustili do světa jejich interní editor:
http://boards.polycount.net/showthread.php?t=61346
Vím že to neřeší tvůj problém, distribuovat to jako portfolio, ale vycházejí z toho parádní obrázky pro screeny.
Vřele doporučuju když chcete vidět jak by vaše next-gen modely mohly vypadat v moderním enginu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|