.[ ČeskéHry.cz ].
Shadows / "Projective" Texture Mapping [OpenGL]

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 15:18:49    Předmět: Shadows / "Projective" Texture Mapping [OpenGL] Odpovědět s citátem

Uvazuju o jednom projektu a premejslim jak tam zpracovat stiny.

Shrnuti problemu: mam objekty ktere se "vznaseji" nad terenem (heightmapa + drobne veci (stromy, domecky)) a potrebuju aby na nej vrhaly stiny. Pro zjednoduseni neni problem predpokladat ze "scena" obsahuje jediny "plosny" zdroj svetla umisteny primo rovnobezne nad terenem. (objekty teda vrhaji nezkreslene stiny primo pod sebe)

Chtel bych se teda zeptat jestli by to slo resit tak, ze bych nejdriv do "textury" vyrenderoval objekty, co maj vrhat stin (pravdepodobne v orthographic projection). A vyslednou texturu pak mapoval na objekty co maji "ziskavat" stin tak, ze jejich [x,y] pozice by se rovnala [u,v] koordinatum stinovy textury?

(jedna se o projekt kde bude pohled temer kolmo ze shora)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 15:22:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, lze to řešit takto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 15:39:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Supr, dik. Pripadny navrhy na "jeste lepsi" reseni bych taky docela uvital Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Lando



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 33
Bydliště: Cestice

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 17:56:15    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
(jedna se o projekt kde bude pohled temer kolmo ze shora)

Kdyz v tehle vete vypustim to temer, tak vlastne ty stiny vubec nebudou videt. Potom bych se zamyslel nad tim, jestli to za tu praci (sice tohle neni slozita vec, ale nejakou praci to da) stoji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 19:08:28    Předmět: Odpovědět s citátem

temer - odchylka od normaly ~10-20?

vim ze stiny budou z velky casti zakryty samotnejma objektama, ale stejne to imho hodne prida na celkovym dojmu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 19:16:47    Předmět: Odpovědět s citátem

jistě světlo nebude svítit kolmo, ale paralelně shora pod nějakym úhlem (a nebude se hýbat společně s kamerou), ať mohou vrhat stíny i baráky a krámy na zemi, a proto i pro pozemní veci bych stínování řešil přes stencil volumes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 19:37:59    Předmět: Odpovědět s citátem

uprimne receno nevim jestli se na shadow volumes cejtim..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 7. listopad 2008, 20:07:26    Předmět: Odpovědět s citátem

No pokud mají stíny vrhat jen statické objekty, tak Ti můžou stínová tělesa kompletně připravit grafici - Ty je jen vykreslíš. S dynamickýma objektama už to není tak jednoduché, ale pořád se to dá a hlavně je na to spousta příkladů...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
SUK



Založen: 14. 11. 2007
Příspěvky: 93
Bydliště: /dev/null

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2008, 12:59:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyztak, tady se da neco najit...
http://www.shadowstechniques.com/intro_cz.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky Yahoo Messenger MSN Messenger
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2008, 13:34:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Pekne, David Ambroz ma ucil, je to fakt borec (je podpisany pod clankami v poslednom linku).
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna