Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
(CZ)genius
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 85 Bydliště: Neratovice
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 15:18:49 Předmět: Shadows / "Projective" Texture Mapping [OpenGL] |
|
|
Uvazuju o jednom projektu a premejslim jak tam zpracovat stiny.
Shrnuti problemu: mam objekty ktere se "vznaseji" nad terenem (heightmapa + drobne veci (stromy, domecky)) a potrebuju aby na nej vrhaly stiny. Pro zjednoduseni neni problem predpokladat ze "scena" obsahuje jediny "plosny" zdroj svetla umisteny primo rovnobezne nad terenem. (objekty teda vrhaji nezkreslene stiny primo pod sebe)
Chtel bych se teda zeptat jestli by to slo resit tak, ze bych nejdriv do "textury" vyrenderoval objekty, co maj vrhat stin (pravdepodobne v orthographic projection). A vyslednou texturu pak mapoval na objekty co maji "ziskavat" stin tak, ze jejich [x,y] pozice by se rovnala [u,v] koordinatum stinovy textury?
(jedna se o projekt kde bude pohled temer kolmo ze shora) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 15:22:28 Předmět: |
|
|
Ano, lze to řešit takto. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
(CZ)genius
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 85 Bydliště: Neratovice
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 15:39:07 Předmět: |
|
|
Supr, dik. Pripadny navrhy na "jeste lepsi" reseni bych taky docela uvital  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lando
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Cestice
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 17:56:15 Předmět: |
|
|
citace: |
(jedna se o projekt kde bude pohled temer kolmo ze shora) |
Kdyz v tehle vete vypustim to temer, tak vlastne ty stiny vubec nebudou videt. Potom bych se zamyslel nad tim, jestli to za tu praci (sice tohle neni slozita vec, ale nejakou praci to da) stoji |
|
Návrat nahoru |
|
 |
(CZ)genius
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 85 Bydliště: Neratovice
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 19:08:28 Předmět: |
|
|
temer - odchylka od normaly ~10-20?
vim ze stiny budou z velky casti zakryty samotnejma objektama, ale stejne to imho hodne prida na celkovym dojmu.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 19:16:47 Předmět: |
|
|
jistě světlo nebude svítit kolmo, ale paralelně shora pod nějakym úhlem (a nebude se hýbat společně s kamerou), ať mohou vrhat stíny i baráky a krámy na zemi, a proto i pro pozemní veci bych stínování řešil přes stencil volumes |
|
Návrat nahoru |
|
 |
(CZ)genius
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 85 Bydliště: Neratovice
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 19:37:59 Předmět: |
|
|
uprimne receno nevim jestli se na shadow volumes cejtim.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 7. listopad 2008, 20:07:26 Předmět: |
|
|
No pokud mají stíny vrhat jen statické objekty, tak Ti můžou stínová tělesa kompletně připravit grafici - Ty je jen vykreslíš. S dynamickýma objektama už to není tak jednoduché, ale pořád se to dá a hlavně je na to spousta příkladů... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
SUK
Založen: 14. 11. 2007 Příspěvky: 93 Bydliště: /dev/null
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 9. listopad 2008, 13:34:21 Předmět: |
|
|
Pekne, David Ambroz ma ucil, je to fakt borec (je podpisany pod clankami v poslednom linku). _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|