Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
SUK
Založen: 14. 11. 2007 Příspěvky: 93 Bydliště: /dev/null
|
Zaslal: 14. listopad 2008, 22:29:17 Předmět: |
|
|
Univerzalni protokol pro hru? BLBOST!
Kazda hra je necim specificka. Karetni hra se bude muset implementovat jinak (jeden hrac chce vzit neco druhymu hraci, kdyz to udela, probehne komunikace (klient by nemel mit moznost informace o kartach druhyho hrace jakkoliv videt, dokud si tu kartu nevezme - maximalne server to muze vedet), ten jeden klient se dozvi vse potrebne a muze pokracovat ve hre, pak jde dalsi).
Tahovka na styl worms atd - hrac si odehraje svoje, jde dalsi. Jen se posila ostatnim co zrovna dela, jinak nic vic neni potreba.
Zavodni hra, strilecka, proste temer vse realtime- potrebna casova synchronizace atd atd...
To jsem vypsal jenom tak par typu her, co by se mohly vyskytnout. Myslis ze bude jednoduchy pro tohle vsechno napsat neco univerzalniho? No, jasne, slo by to a vlastne neco takovyho existuje... rika se tomu "sockety" -> proste a jednoduse - cim univerzalnejsi, tim vic low level |
|
Návrat nahoru |
|
|
SUK
Založen: 14. 11. 2007 Příspěvky: 93 Bydliště: /dev/null
|
Zaslal: 14. listopad 2008, 22:40:15 Předmět: |
|
|
spatne jsem pochopil? |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 14. listopad 2008, 22:43:39 Předmět: |
|
|
Ja to vidim tak, ze SUK nie je jediny, co tvoje vizie a opisy nie tak uplne chape _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
SUK
Založen: 14. 11. 2007 Příspěvky: 93 Bydliště: /dev/null
|
Zaslal: 14. listopad 2008, 22:57:34 Předmět: |
|
|
ze te se*ou lidi ktery chtej neco po tobe se da pochopit...
ale lidi, ktery chtej po tobe vedet co chces po nich vedet ty by te s*at nemuseli |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 14. listopad 2008, 23:15:14 Předmět: |
|
|
Vase bozstvo by sa mohlo pokusit znizit na uroven nas, prizemnych cervov a podelit sa o kus svojej bezhranicnej mudrosti!
(Nemam 15 rokov praxe. V roku 1993 som este len drvil rano pred skolou a poobede po skole, cely cas, hry na Amige :-]) _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 14. listopad 2008, 23:25:11 Předmět: |
|
|
Neuhadol si ani vek, ani hustotu, ani miesto :-] Skus znovu
Ale musim povedat, ze v Brne sa chlastat da a pri nadrazi maju fajn fastfoody _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. listopad 2008, 08:03:51 Předmět: |
|
|
PanVetvicka napsal: |
Patnáct let praxe, X firem, vedení různých týmů, pár certifikací, pár let na SAPu |
Slyšel jsem o něm už hodně špatných věcí, ale že to má až takové následky _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 15. listopad 2008, 08:55:50 Předmět: |
|
|
MODERATOR: mno takze - bud se tu autor vlakna sklidni a zacne se chovat lidsky a ne jenom stourat do ostatnich jakej on je genialni a chytrej a nebo to tu zavru
taktez varovani pro PanVetvicka. dalsi takovy chovani muze taky vest k vyvlouceni z fora. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mike.pr
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 15. listopad 2008, 09:47:31 Předmět: |
|
|
Popravdě aby sis udělal opravdu univerzal protokol, tak by jsi musel naimplementovat něco jako RPC (Remote procedure call). Každý server by vystavoval svoje veřejné procedury, případně objekty a v klientu by jsi už využíval co server nabízí.
Jen samotné pseudo DB funkce mi totiž přijdou poměrně zběsilý návrh, viz tvoje vlákno vedle ale to je asi tím SAPem
(nic si z toho nedělej, taky přes 2 roky programuju v ERP, ale krom toho jak jsou to rozsáhlé systémy jsem v nich na nic extrémě algoritmicky složitého nenarazil -> nejvýše snad procházení kusovníku pomocí DFS nebo BFS)
Ale pokud to opravdu myslíš vážně tak:
1. musíš udělat analýzu co která multiplayer hra (nejlépe žánr) přenáší za data a provádí za akce a jakým způsobem (SYNC nebo ASYNC)
2. najít v tom nějakou společnou doménu, která by šla naimplementovat jednotně
3. domyslet to tak, aby to bylo co nejvíce Extendible
IMHO ti nakonec vyjde v profileru, že parsování a podobné štvaní s Extendible protokolem zabírá dost výpočetního času -> a tak to sklouzne zpátky na low-core specializované řešení aneb zpátky na stromy
OT: I live again |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. listopad 2008, 10:40:04 Předmět: |
|
|
PanVetvicka napsal: |
...až takový hvězdy tady nejste, abych se bez toho neobešel.
...A síťovej engine na kterým dělám by měl bejt hlavně přínos pro Vás. ...klidně se seberu a půjdu publikovat na jiný sajty jako že jich není málo |
Předpokládám, že ač jsi možná nabušený ajťák (což tvrdíš ty, ale nám jsi kromě sesbíraných cizích linků a nesouvislých nápadů nic nepředvedl) tak nemáš (nemůžeš mít) rodinu a normální vztahy, protože to už by tě někdo určitě zabil
PanVetvicka napsal: |
Buď v klidu, jestli se živíš programováním, dopracuješ se do ,,mého" stavu. |
Tady můžeš být v klidu spíš ty, k sociopatickému chování a psychóze co tu předvádíš musíš mít určitě sklony, znám řadu schopných lidí kteří jsou přitom normální. Ale možná jsi zatím jenom v mezistavu a ještě dospěješ _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mike.pr
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 15. listopad 2008, 11:08:47 Předmět: |
|
|
No aby to bylo opravdu rychlé, tak se musíš nejlépe vyhnout jakékoliv práci s řetězci. Jenže v ten okamžik to přestává být univerzální.
Jde tedy o co ti doopravdy jde, vždy je něco za něco.
Ale vzhledem k dnešním cenám a výkonu HW + možnosti clusterů, bych tohle viděl jako nejmenší problém.
Pokud to chceš co nejvíce realtime -> navrhuj třeba podle TCP hlaviček.
Jinak je to vlastně fuk, protože i SQL parsery zpracovávají velké množství textových dotazů a hodně svižně (ještě to stihnou i optimalizovat ) případně se dotaz předkompiluje do trošku stravitelnější podoby před samotným přenosem (klienta to už moc nezdrží)
Musíš se totiž vždy kouknout, kde je úzké hrdlo a to není dnes většinou výpočetní výkon, ale síť ová vrstva (delší odezvy, nízká rychlost, kapacitní limit). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Yossarian
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Šalingrad
|
Zaslal: 17. listopad 2008, 15:58:52 Předmět: |
|
|
PanVetvicka napsal: |
2 Mem
citace: |
k sociopatickému chování a psychóze co tu předvádíš musíš mít určitě sklony, znám řadu schopných lidí kteří jsou přitom normální. Ale možná jsi zatím jenom v mezistavu a ještě dospěješ Wink |
Sorry, ale to je čistě projekce tvého vlastního ,,Já", tedy toho jak se vidíš ty sám. |
ne, ty ke vsemu asi jeste neumis cist, mem psal, ze tak vidi tebe, a to ze se chovas jako uplny mamrd, pod coz se mu i pres tvych 15 let 'zkusenosti' s klidem podepisu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 17. listopad 2008, 17:41:56 Předmět: |
|
|
Tak růžový jazyk máme snad všichni a žáby bývaj zelené. Píšeš o invektivách a sám se jích dopouštíš (vědomě, nebo nevědomě?). Ta zmiňovaná knížka bude objevná možná tak pro tebe, většina z nás ostatních Yossariana zná živě, takže jeho osobu v realitě známe. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 17. listopad 2008, 20:24:39 Předmět: |
|
|
Zamčeno. Vzájemné antipatie si můžete řešit i jinak. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
|