Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 8. srpen 2007, 20:52:16 Předmět: |
|
|
Toto ma zaujima, aky z toho mate pocit. Uz 2005ka je tak priserna pomala, ze temer nepouzitelna (clovek to pouziva, len ked fakt musi, lebo je v tom nastaveny nejaky projekt, na ktorom robi), o spotrebe RAM ani nehovoriac, tak aka je potom 2008ka ?
Stare, dobre VS 6. Som zvedavy, ci vobec niekedy MS vyda taku novu verziu VS, ktora naozaj bude mat pre mna zmysel, resp. mi ako coderovi aj nieco prinesie pozitivneho a nebudem musiet upgradnut stroj, aby som mohol robit to iste.
To je ako s Officom, tiez uz 10 rokov pouzivam Office97 a nechapem, naco by som mal kupovat novu verziu, hoc by stala len 3 tisicky - o realnej cene ani nehovoriac. Tipujem, ze s nou vydrzim cely zivot, pretoze sa v tom da napisat aj kniha (hoc je to uz 10 rokov stara verzia), o beznych kratkych dokumentoch do 50 stran ani nehovoriac.
Takze, ak sa najde niekto kto mi strucne porovna VC6 s VS2008, bol by som mu vdacny. Len prosim nevytahujte tie templaty a konformnost kompilera, to mi nevadi - svoje projekty som uz tomu davno usposobil, takze to, ze je to teraz fixnute, nie je dostatocny dovod na to, aby som prepisoval niekolko rokov kodovej bazy. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Weny Sky

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 8. srpen 2007, 21:58:54 Předmět: |
|
|
nic proti, ale cokoliv je lepsi nez VS6, takove nedodrzeni normy ANSI/ISO C++ nema snad zadny jiny prekladac.
Jinak ja osobne pouzivam VS 2003 .NET Profesional a nemuzu si teda na vykon ani zdaleka stezovat. Spotreba RAM nizka. BTW jelo mi to i na AMD K6 200MHz + 48MB RAM, kde jely WinME. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 8. srpen 2007, 22:16:13 Předmět: |
|
|
nevim - nas firemni soft se vyviji porad na VS6 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 8. srpen 2007, 22:38:39 Předmět: |
|
|
No to je zaujimave. Jedna z masin, na ktorej vyvijam, je AMD XP2500, 768 MB RAM a ta 2003ka tam ide tak pomaly, ako keby som robil za 286kou - no na infarkt - to nie je schopne skrolovat megabajtovy zdrojak bez swapovania a nasledneho sekundoveho lagu - ako keby to islo v 5 fps to prostredie miestami. Ked sa prepnem na VS6, tak mam dojem, ze mam 10krat rychlejsi komp. Na tej 200ke si to uz absolutne neviem predstavit - mozno este tak Hello World.
Inak, Weny, ty si uz odkedy zapojeny do pracovneho procesu ? Si pamatam, ako sa tu na fore rozoberalo kedysi, ze mas len ~14 rokov a pozrime ho, uz maka chlapec. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. srpen 2007, 22:43:43 Předmět: |
|
|
Taky mám dojem, že 2003 se často naprosto zasekala. S 2005kou se mi to zatím nestalo.
VS6 jsem taky kdysi používal, ale už je to příliš dlouho na to, abych to nějak objektivně srovnával.
EDIT: Teď jsem si vzpomněl. Hlavní rozdíl mezi VS 6 a VS 2003 je v podpoře vývoje v .NETu, která je opravdu solidní. Na C++ už se holt tolik nedostalo. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Weny Sky

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 8. srpen 2007, 23:14:12 Předmět: |
|
|
no nevim, at oteviram cokoliv, tak vse mi jede plynule, ale je pravda, ze na disku zadne 10MB zdrojaky nemam a ty 1.5MB hlavicky z knihovny to louska jako nic.
Jinak me nikdy v historii tohoto fora nebylo 14 a nepracuju, ale studuju VS. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 00:03:56 Předmět: |
|
|
Me na C++ lepe vyhovuje VS2005 kvuli debuggeru... precijenom me nezajima vetsinou, jak to ma ten treba std::vector v pameti usporadane (viz VS2003)... me zajima, co v nem mam ja... a tak podobne.. a pak.. je proste pekne kdyz clovek najde nejake vychytavecky, bez kterych se bezne obejde... dokud je neobjevi a nemuze uz bez nich zit... treba ten pekny nahled promennych pri debuggu po najeti mysi (s tim, ze to je mozno v tom rovnou menit, rozklikavat struktury ktere nekam pointeruji apod)... proste me osobne se lepe pouziva VS2005, ale s VS2003 si rozumim taky... na VS2008 jsem zvedavy... jen musim nekde splasit zase MSDNAA az to bude aktualni... _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 01:26:05 Předmět: |
|
|
Problem s VC6 je v tom, ze to neni C++, ale jenom jakasi jeho podmnozina a jednu vec dokonce interpretuje uplne opacne nez je to ve standardu. Pouzivam ted VS2005 a IDE se mi nezda vubec pomale... ok, compiler je pomalejsi, ale furt to nema na ultra pomale G++. Az vyjde VS2008, pravdepodobne na nej hned prejdu. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mnemonic

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 07:31:29 Předmět: |
|
|
Tak ono samozrejme zalezi na tom, co clovek dela. Pokud clovek potrebuje delat v .NETu, jak uz bylo receno, tak s VC6 nevystaci. Pokud potrebuje .NET 2.0 nebo C++/CLI, tak jina volba nez VS2005 neni, atp.
Pak je to taky o pohodli, protoze treba IntelliSense ve VC6 bylo dost nepouzitelny, co si vzpominam (i kdyz VisualAssist tyhle rozdily pomerne efektivne stira). Ted nevim, jestli ve VC6 uz bylo edit&continue. A tech drobnych vylepseni v IDE, ktere zprijemnuji praci, je spousta.
A vubec, VC6 vznikolo pred deseti lety, to je u softwaru jako pravek
A IMHO kdyz nekdo potrebuje skrolovat megovym zdrojakem, tak je nekde neco spatne  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 07:38:13 Předmět: |
|
|
Mnemonic napsal: |
A IMHO kdyz nekdo potrebuje skrolovat megovym zdrojakem, tak je nekde neco spatne  |
taky si to myslim |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 08:10:53 Předmět: |
|
|
Tutchek napsal: |
Me na C++ lepe vyhovuje VS2005 kvuli debuggeru... precijenom me nezajima vetsinou, jak to ma ten treba std::vector v pameti usporadane (viz VS2003)... me zajima, co v nem mam ja... |
To ako VS2003 este stale nevedela zobrazit obsah vectoru pocas debugovania bez hackov typu "_First[],_..." ? To snad nie ! Presne kvoli tomu som nakoniec STL nezacal pouzivat, lebo to bolo nepouzitelne vo VC6. Co z toho, ze to mam cez STL nakodene o 20% rychlejsie, ked aj tak clovek vacsinu casu travi debugovanim a zadavat do Watch okna na kazdu jednu debug session tie pripony aby clovek videl obsah pola je absurdne. Tym sa akekolvek prakticke vyhody STL voci poliam cez pointere stieraju, kedze je to prakticky takmer neoddebugovatelne bez zasierania kodu.
Tutchek napsal: |
treba ten pekny nahled promennych pri debuggu po najeti mysi |
No to malo uz aj VC6.
mnemonic napsal: |
Pokud clovek potrebuje delat v .NETu, jak uz bylo receno, tak s VC6 nevystaci. Pokud potrebuje .NET 2.0 nebo C++/CLI, tak jina volba nez VS2005 neni |
To hej, ja som narazal hlavne na klasicke C++.
mnemonic napsal: |
Pak je to taky o pohodli, protoze treba IntelliSense ve VC6 bylo dost nepouzitelny, co si vzpominam (i kdyz VisualAssist tyhle rozdily pomerne efektivne stira |
heh, asi by som si uz mal nainstalovat ten Visual Assist konecne, furt na to zabudnem, aj minule si mi tu uviedol asi tak 5 dovodov, preco je ten Assist skvely, ale kedze to forum zdochlo, uz sa k tomu neviem vratit, co sme tam rozoberali.
mnemonic napsal: |
Ted nevim, jestli ve VC6 uz bylo edit&continue |
Hej, je tam.
mnemonic napsal: |
A IMHO kdyz nekdo potrebuje skrolovat megovym zdrojakem, tak je nekde neco spatne |
No kebyze niekto chcel naozaj skrolovat tymto zdrojakom, tak je "neco spatne". Ale mame predsa Ctrl-F, ktorym sa viem nastavit na hlavicku lubovolnej funkcie, no nie ?
Inak, taky zdrojak mam ale len 1, zvysne su obvykle len do pol mega, resp. tak do 5k lines.
Mimochodom, ono to vobec nie je prehladnejsie, ked mas nejaky funkcny celok rozhodeny do 6 okien (3 .CPP a 3 .H). Este 4 okna (2x CPP a H) sa dako daju prepinat pocas debugovania, ale viac uz je strata casu a aj orientacie. Takto, ked to mas v jednom okne, sa cez bookmarky F2-kou prepnes za 3 sekundy kde potrebujes hned.
Ja skratka uprednostnujem pohodlie a rychlost pocas debugovania pred nejakym teoretickym blabolom (obhajujucim delenie vacsieho celku na mensie), ktory istotne obcas ma svoje opodstatnenie, ale obcas vie byt hodne kontraproduktivny.
mnemonic napsal: |
A vubec, VC6 vznikolo pred deseti lety, to je u softwaru jako pravek |
To ako robim v prehistorickom SW ?
Ako to tak vyzera, tak dalsich 10 rokov asi aj budem, kym budem robit na svojich veciach, kedze MS nevie priniest novinky bez krvavych HW narokov. Pretoze, ked viem behat po svojom projekte rychlostou blesku v "prehistorickom" VC6, ako je sakra mozne, ze tych par mega zdrojaku tak zahlti masinu ? To je to robene v Jave, alebo co ? Alebo maju nejaku internu smernicu, podla ktorej davaju Sleep (100) po kazdej vykonanej UI funkcii ?
Ja len chcem pripomenut, ze nie tak davno sa robilo pod Dosom na 3-486kach, a tam som tiez mal bezne malicke projektiky o rozsahu 20k-50k lines a takyto problem tam nebol napriek tomu, ze tie procesory mali vykon mensi ako 1% vykonu sucasnych CPU.
Tymto smerom sa o 5 rokov dostaneme k VS2012, ktore na chod mojho projektu bude potrebovat 4 GB RAM, Vista SP 6 a Octa-Core 6.2 GHz.
Tedy, kde udelali soudruzi z MS chybu ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 08:26:31 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Tutchek napsal: |
treba ten pekny nahled promennych pri debuggu po najeti mysi |
No to malo uz aj VC6. |
nemalo VC6 - jenom ukaze hodnotu - VS2005 ukaze cely strom - tedy watch primo na objektu po najeti mysi |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mnemonic

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 08:27:55 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Tutchek napsal: |
treba ten pekny nahled promennych pri debuggu po najeti mysi |
No to malo uz aj VC6.
|
Ale ve VS2005 si clovek primo na miste muze rozkliknout vlastnosti u ukazatele na tridu atd. a nemusi to lovit dole ve watch okne. To je prave jedna z tech "drobnych" vecicek, bez kterych se clovek sice obejde, ale usnadnuji praci.
VladR napsal: |
Mimochodom, ono to vobec nie je prehladnejsie, ked mas nejaky funkcny celok rozhodeny do 6 okien (3 .CPP a 3 .H). Este 4 okna (2x CPP a H) sa dako daju prepinat pocas debugovania, ale viac uz je strata casu a aj orientacie. Takto, ked to mas v jednom okne, sa cez bookmarky F2-kou prepnes za 3 sekundy kde potrebujes hned.
|
Asi vec osobnich preferenci. Ja se v rozsahlych zdrojacich pomerne rychle ztracim, takze si hodne potrpim na vzornou upravu kodu , oddeluju metody carou z komentaru atd. To je mimochodem jednina vec, ktera se mi libi na editoru VB, ze funkce sam oddeluje carou. Nechapu, proc to nejde zapnout i u cecka.
VladR napsal: |
Tedy, kde udelali soudruzi z MS chybu ? |
Tak ja bych nerekl, ze udelali chybu, ale proste hresi na to, ze pocitace jsou cim dal vykonnejsi, takze se do sveho softwaru snazi nacpat co nejvic funkcionality. Podle me je to tak spravne. Kdybychom nevyuzivali nove moznosti sw a hw, tak prakticky muzeme veskery vyvoj zastavit. To je cesta do pekel. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 08:31:02 Předmět: |
|
|
Mnemonic napsal: |
To je mimochodem jednina vec, ktera se mi libi na editoru VB, ze funkce sam oddeluje carou. Nechapu, proc to nejde zapnout i u cecka. |
uz 6 let vyvijim na VB6 a tech veci je vic proc u neho v praci zustavame - tedy jednak v nem mame kvanta kodu ze - ale jinak zadne IDE treba nema tak pohodovy debug - proste se vratim o radek udelam upravu a jedu dal - zadne edit&continue a cekani - je to hned - jako ve skriptu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 9. srpen 2007, 09:09:08 Předmět: |
|
|
My postupne prechazime na nove verze, nejprve VS6, pak 2003, ted 2005. Na pocitaci mam samozrejme nainstalovane vsechny. A vzdycky kdyz se mam vratit k necemu starsimu, tak je to utpeni. Proste pokrok si musim jen chvalit
Rezno, ta vase firma, to musi byt peklo . My tu taky mame stare komponenty psane ve visual basicu a to je tak strasne zbastlenej kod! ... (tohle nemusi byt samozrejme vas pripad) Ted nam odesel VB programator, uz to nemohl vydrzet a sel delat C# , tak to tady spadlo na jednoho chudaka ... a my se mu skodolibe smejeme Ja ve VB pisu 5 radkovy testovaci programky, na to je v pohode, edit & continue je tam opravdu super. Ale psat v nem velke aplikace je smrt. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|