Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Casio
Založen: 13. 01. 2009 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 14. leden 2009, 00:02:00 Předmět: glDrawElements + texturování |
|
|
Neví někdo jak renderovat pomocí glDrawElements např. otexturovanou kostku (pole: 8 vertexu, 24 indexu(GL_QUADS)).
Když aktivuji GL_TEXTURE_COORD_ARRAY, textura se vykreslí špatně nebo vůbec. Myslím si,že je to tím,že jsou i tex.koord. sdílené jako vrcholy. Ja ale potřebuju tolik tex.k. jako je indexu. Dá se to nějak udělat?
Pomocí glDrawArrays mi to funguje spávně, ale musí být definováno 24 vertexu(GL_QUADS) (plýtvání pamětí) když stačí jen 8 a není to tak rychlé jako glDrawElements(testoval jsem).
Data ukládám do VA a VBO protože jsem slyšel,že se zobrazovací seznamy nemají už používat.
Zajímá mě jakákoliv efektivní metoda jak tu kostku vykreslit včetně textury a normály. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 14. leden 2009, 00:19:45 Předmět: |
|
|
na jeden index ripada jedna poloha,texturovacie koordinaty, normala alebo aj farba. teda ak je to kocka asi nebude normala spolocna pre vsetky steny ktore susedia. treba dany vertex zduplikovat. ale pri beznych modeloch tonevadi kedze normala je spolocna aby boliplynule prechody pri osvetleni. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 14. leden 2009, 00:39:10 Předmět: |
|
|
Tak tak.
Kostka je extrémní případ a pár vertexů je nic. O propustnost se starej, až budeš potřebovat zobrazit miliony vertexů při rozumném fps. Kostka jde pomocí indexů srazit myslím na 16 vertexů neboli 66% (1 quad = 6 vertexů, 4 z nich jsou unikátní). Při uzavřených vysmoothovaných modelech jde počet vertexů srazit na 16% (1 vertex na 2 trojúhelníky). Pokud z takového modelu necháš extrudovat hrany a původní model zahodíš (nebo odložíš jinam, tj jedno), pak počet vertexů nově vzniklého modelu jde srazit někam na 11% (1 vertex na 3 trojúhelníky). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna