.[ ČeskéHry.cz ].
glDrawElements + texturování

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Casio



Založen: 13. 01. 2009
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 14. leden 2009, 00:02:00    Předmět: glDrawElements + texturování Odpovědět s citátem

Neví někdo jak renderovat pomocí glDrawElements např. otexturovanou kostku (pole: 8 vertexu, 24 indexu(GL_QUADS)).
Když aktivuji GL_TEXTURE_COORD_ARRAY, textura se vykreslí špatně nebo vůbec. Myslím si,že je to tím,že jsou i tex.koord. sdílené jako vrcholy. Ja ale potřebuju tolik tex.k. jako je indexu. Dá se to nějak udělat?
Pomocí glDrawArrays mi to funguje spávně, ale musí být definováno 24 vertexu(GL_QUADS) (plýtvání pamětí) když stačí jen 8 a není to tak rychlé jako glDrawElements(testoval jsem).
Data ukládám do VA a VBO protože jsem slyšel,že se zobrazovací seznamy nemají už používat.
Zajímá mě jakákoliv efektivní metoda jak tu kostku vykreslit včetně textury a normály.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 14. leden 2009, 00:19:45    Předmět: Odpovědět s citátem

na jeden index ripada jedna poloha,texturovacie koordinaty, normala alebo aj farba. teda ak je to kocka asi nebude normala spolocna pre vsetky steny ktore susedia. treba dany vertex zduplikovat. ale pri beznych modeloch tonevadi kedze normala je spolocna aby boliplynule prechody pri osvetleni.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 14. leden 2009, 00:39:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak tak.

Kostka je extrémní případ a pár vertexů je nic. O propustnost se starej, až budeš potřebovat zobrazit miliony vertexů při rozumném fps. Kostka jde pomocí indexů srazit myslím na 16 vertexů neboli 66% (1 quad = 6 vertexů, 4 z nich jsou unikátní). Při uzavřených vysmoothovaných modelech jde počet vertexů srazit na 16% (1 vertex na 2 trojúhelníky). Pokud z takového modelu necháš extrudovat hrany a původní model zahodíš (nebo odložíš jinam, tj jedno), pak počet vertexů nově vzniklého modelu jde srazit někam na 11% (1 vertex na 3 trojúhelníky).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna