.[ ČeskéHry.cz ].
Bulanci :: Handjoy&Sleepteam
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Mobilní hry, Flashové hry, Webové hry, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 14. červenec 2009, 21:16:31    Předmět: Bulanci :: Handjoy&Sleepteam Odpovědět s citátem

Neuveritelne se stalo skutecnosti a je mi cti predstavit vsem nas posledni herni pocin, kterym jsou Bulanci pro mobilni telefony. Puvodni hru Bulanci predpokladam vetsina zna, ale tak kdyby nahodou, tak se jedna proste o hru zamerenou prevazne na multiplayer, kde na jednotlivych mapach proti sobe jdou barevne (a ozbrojene) polstarky a hraje se proste klasicky DeathMatch.


Trocha oficialit:
Přišel čas vyřídit účty! Po sedmi letech se hrdinové oblíbené české hry vracejí, aby se střetli ve válečné kampani a utkali se přes Bluetooth. Vyzkoušejte - 3 prostředí - 5 herních módů - 5 druhů zbraní - 2 způsoby ovládání.


Mobilni verze:
Mobilni hra Bulanci je klasicka hra pro mobilni telefony na technologii Java (J2ME). Od puvodni PC verze se lisi v docela dost bodech a to tak, ze nektere hru oproti PC verzi vylepsuji (z duvodu, ze my v Handjoy jsme proste lepsi nez Sleepteam Very Happy hehehe a posunuli jsme to proste dal Smile ) a nektere bohuzel hru o nektere aspekty pripravuji (z duvodu omezeni mobilnich zarizeni).

Takze zacneme negativy:
- hra obsahuje jen tri mapy a neni mozne ji flexibilne rozsirovat o dalsi dostahovane mapy.
- pro hru velmi typicke "skreky" Bulanku byly ze hry kompletne vypusteny a hraje jen hudba, kterou jsme se vsak snazili co nejvice pripodobnit originalu
- Bulanci poezii a netradicni menu zde taky nehledejte

Asi budou jeste nejaka dalsi omezeni oproti originalu, ale kdyz ja prece jen radsi ty pozitiva
+ hra obsahuje plnohodnotny singleplayer a to jednak formou kampane a druhak formou treningu
+ AI Bulanku - tri urovne revolucni AI (hehe) a to nejen jako oponenta, ale i koop partnera bojujiciho po vasem boku (nekdy ovsem friendly fire neuniknete. shit happens!)
+ Ovladani propracovane presne na miru mobilniho telefonu. Je mozne vybrat si ze dvou variant. Nicmene v obou pripadech by ovladani melo nabidnout dostatek komfortu
+ Multiplayer je resen pres BT a umoznuje hru az ctyrech hracu. Hra funguje i v pripade, ze spojeni bude CrossPlatform, tedy Nokia se SE a podobne a to i v pripade uplne rozdilnych rozliseni displeje telefonu.
+ V pripade multiplayeru je mozne do hry doplnit i boty a to jak oponenty, tak koop boty


Vyvoj aneb jak to vsechno bylo a nebylo:
Prvne ze vseho, Bulanci jsou koprodukcni hra, kterou jsme vyvinuli my (Handjoy) ve spolupraci se SleepTeamem. Rozdeleni je vcelku logicke, kdy ST dodal IP se vsim co k tomu patri a grafiku upravenou pro potreby mobilni verze. A my pak game design mobilni verze, kod, hudbu, testing a proste vsechno to ostatni Smile

Jestli nekdo mozna sleduje trochu deni kolem Java her, tak mobilni Bulanci se stali celkem legendou. Bohuzel v tom negativnim slova smyslu a to kvuli nekolika odkladum vydani (jo, cet jsem i prirovnani k DNF, ale tak zasmal jsem se Smile ). Pravda je takova, ze puvodni zamer byl opravdu vydat hru uz nekdy v roce 2007 (tusim duben jsme chteli stihnout). Tady je video z te doby: http://www.youtube.com/watch?v=Jby6h2Tm0Gg Podle videa to sice muze vypadat, ze hra uz byla skoro hotova. Ale z mojeho pohledu vim, ze nebyla a mela k tomu jeste daleko (ale 2 roky urcite ne. Spis tak 2 mesice prace a bylo to). Chybelo tam plno detailu, BT nefungoval uplne dobre, klasika jako nevyladene bugy a padani aplikace. Proste normalka. Problem byl, ze tehdy se Handjoy dostal (ne vlastni vinou) do krize, ktera se podepsala na Bulancich tak, ze jsme proste projekt dali k ledu (respektive byli nuceni, protoze bez penez ani kure nehrabe ze Smile ). Puvodni programator se pak taky vydal vlastni cestou, ktera bohuzel nebyla vyvoj mobilnich her. A tak proste Bulanci zustali u ledu na celkem dlouho. Vzhledem k tomu, ze jsme tuhle skutecnost nikde oficialne neoznamili, tak nas dost casto bombardovali lide maily, kdy uz to bude, co se deje a podobne. U ledu hra byla vice nez rok.

V roce 2008 nekdy tusim v cervnu jsme si vsak rekli, ze tenhle projekt prece nebyl zrusen, ale pouze pozastaven s tim, ze az prijde vhodna doba, tak ho obnovime a ze ta vhodna doba je prave ted. Mozna to nekoho prekvapi, ale pro nas relativne tradicne jsme prace rozjeli od nuly (bohuzel kvuli smazani fora uz tu neni topic o nasi javovce JumpMania, kterou jsme pro jistotu rozjeli od nuly trikrat Smile ). Puvodni zdrojaky jsme meli, ale nebylo to uplne ono, bylo to spatne nachystane na portace a nektere veci, ktere jsem tam z designerskeho hlediska chtel, by na puvodni verzi nesli dobre napasovat. Takze se zacalo kodit od zakladu znova, i grafika byla pridana nejaka nova. Nejviditelnejsi zmenou je asi vyhozeni levelu Vybijena a zarazeni levelu Malarie (ktery by treba v te puvodni verzi nebylo mozne efektivne rozjet). Pripadne do levelu V zajeti 8-bitu jsme pridali rozstrelitelne kosticky a teleporty. Hodne casu bylo venovano BT multasu, spousta testu aby to spravne jelo kdyz spojim treba verzi pro rozliseni 176x220 u Motoroly s Nokii 240x320, ktera vyuziva uplne jinou grafickou sadu, nebo co se presne bude dit pri kratkych vypadcich spojeni BT a taky BT multas se obvykle dost sekal (pri spojeni ruznych znacek uz docela hodne). Snad jen nejake fragmenty kodu AI se prenesly z puvodni verze do te nove, ale i tak se tam udelalo v AI par vylepseni (lepsi vybalancovani urovne obtiznosti).

Takze v cervnu se kola v Handjoy opet rozjela a na projektu se tvrde zacalo makat. Cil byl jasny. Do zari to musi bejt sakum prdum hotove. Puvodni iluze dokonce byla, ze hru dame lidem na prvni skolni den (kdo by si v te dobe pomyslel, ze to nebude den prvni, ale symbolicky posledni Smile ). Myslim si, ze jsme se celkem kvalitne drzeli planu, nicmene casem se ukazalo, ze zari neni uplne realisticke, ale spis to bude rijen, mozna i listopad. V rijnu (mozna uz dokonce zari) jsme dokoncili vcelku funkcni prototyp pro nekolik ruznorodych zarizeni a bylo to i celkem dobre nachystane na dalsi portace, takze to pak celkem slapalo. A v listopadu jsme to meli docela zfouknute. Vzhledem k faktu, ze prvni skolni den se nestih, tak jsme to videli jasne. Hru dostanou lidi na Vanoce.

Chyba byla, ze jsme s agregatory zacali jednat az v tom listopadu, kdy jsme hru meli vcelku ready na nasazeni (vcelku znamena, ze tam nakonec jeste dost bugu bylo a jeste plno portu se v prubehu nasledujicich mesicu dodelavalo). Rozhodne se melo zacit jednat mnohem driv. Jednani s agregatory se hrozne tahla, rozebirat to nebudu.

Nakonec vsak vse dobre dopadlo a hra vysla. Jako prvni se objevila u Vodafone (23.6. - uznavam, neni to posledni skolni den, ale takhle presne se to ovlivnit celkem neda a spis je to souhra okolnosti). Pred par dny ji pak vydal T-Mobile. Dnes ji "vydal" warez Very Happy S tim se snazime bojovat a to jak my, tak SleepTeam, tak operatori respektive agregatori. Nasazeni u O2 bude snad brzo. Tohle my uz neovlivnime.


Uspechy:
Hlavnim uspechem tehle hry je samozrejme nominace mezi 5 nejlepsich her na IMGAwards. Kdy jsme z vice jak 400 her byli s Bulanky nominovani a jeli do Barcelony na finale vyhlaseni vitezu. Bohuzel zustalo jen u nominace. Coz je samozrejme i tak brutalni uspech a prineslo nam to alespon nejaky kontakt na potencialni publishing do zarhanici.
U VF se hra tusim druhy den po nasazeni dostala do TOP10 Java her a od tretiho dne trunila na miste prvnim. Stale u VF v Top10 Bulanci jsou. U TMobile, kde hra byla nasazena snad pred tremi dny tusim, jsme dneska druzi v TOP10, je otazkou jestli se tam na prvni misto dostanem.


Screenshoty:





Video:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 14. červenec 2009, 23:36:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak ja nemam slov a zmozem sa na oneliner. Gratulujem!
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lion



Založen: 23. 01. 2008
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 15. červenec 2009, 11:07:08    Předmět: Odpovědět s citátem

A ako je to s iPhonom???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
agile



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 257

PříspěvekZaslal: 15. červenec 2009, 15:49:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Lion napsal:
A ako je to s iPhonom???


Hra na iPhone není a v dohledné době nebude. Byť mám pocit, že někdo ze SleepTeamu si sice s konverzí Bulánků na iPhone hrál. (A pokud tomu tak je stále, tak na vánoce 2015 se jí dočkáme hned po Mafii 2 Wink. Do profi vývoje Bulánků na iPhone nikdo nepůjde, protože ty náklady na vznik by byly vysoké a bez nějakého pořádného marketingu by se vývoj ani zčásti nezaplatil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jind005



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 36
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: 15. červenec 2009, 18:08:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Gratuluju k dokonceni Smile Je super ze takovou pecku mohla vydat ceska firma Smile nad bulankama jsem stravil mraky casu a hltal kazdy upgrade co se objevil.. jako dalsich tisice cechu co se mohli v te dobe dostat na net Smile
A obdivuju vase nervy pri portovani Smile
_________________
Porting and testing..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 352
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 20:43:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja bulanky hral chvili a prisla mito jako neskutecna blbost. Takze si myslim, ze i tahle hra je hrozna blbost. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 21:10:07    Předmět: Odpovědět s citátem

sám?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 352
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2009, 00:49:19    Předmět: Odpovědět s citátem

V multiplayeru. Nesedlo mi pravouhle strileni a nemobilita pri strileni - i kdyz kvuli tomu to asi bylo tak uspesny. Ten system ze se musis nejdriv odkryt, nez budes moct vypalit na nekoho, to se mi nelibi (rozumej, jdes zespoda na hrace vpravo od tebe, musis nalezt do jeho strelne drahy a otocit se o 90stupnu, abys mohl vystrelit, coz mu dava prostor si na tebe pockat a strilet nez tam nalezes)...

Je to takovej nespravedlivej atomic bomberman, az na to, ze AB je uzasne hratelna legenda a tam byl tenhle system naprosto vyvazenej diky ctvercovy matici vybuchu, ze jo Smile Takze tak. Prislo mi to nevyvazeny a laciny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2009, 08:28:05    Předmět: Odpovědět s citátem

zapytchu: jestli ty nejsi škarohlíd, nebo tak něco!
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2009, 16:58:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale ma trochu pravdu, mne bulanci taky nesedli, a to jsem pritom sam delal hru na podobnem principu - MlatZone - a ta byla taky tezka nuda. I kdyz samozrejme 100x zabavnejsi nez bulanci Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2009, 18:46:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě původní Bulánci nejprve taky nebavili, a to docela dlouho, ale multiplayer se dvěma kámoši byl zlom. Pak jsme u toho strávili neskutečné hodiny skvělé zábavy. Podobné stovky hodin split-screen multiplayeru jsem zažil už snad jen u Worms Realtime a Need For Speed 2.
_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2009, 20:26:02    Předmět: Odpovědět s citátem

To jeden spolužák z gymplu byl na bulánky expert, dokonce v rámci školy uspořádal turnaj Smile Nedávno jsem to s ním náhodou hrál a pořád ruluje.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 20. červenec 2009, 12:52:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Hra uz je dostupna i u O2. Takze v cesku je pokryta komplet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2009, 15:41:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Po prvnim tydnu u O2 jsem si za tento tyden vyslouzilo prvni misto ve stahovanosti. I Jindra Hrncir s jeho masivnim promem se otrasl v zakladech a musel svou hlavu sklonit pred mocnymi polstarky => http://mobilnihry.o2active.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2009, 15:44:02    Předmět: Odpovědět s citátem

To je prostě taková móda stahovat bulánky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Mobilní hry, Flashové hry, Webové hry, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna