.[ ČeskéHry.cz ].
rendering obličeje

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Natrius



Založen: 02. 11. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 19. duben 2009, 23:10:48    Předmět: rendering obličeje Odpovědět s citátem

Ahoj,
pracuji na renderu na rendering lidského obličeje.
Vstupem pro render bude několik modelů obličeje (3DS formát) každý v jiné fázi "výrazu". Úlohou renderu bude z těchto několika vstupních modelů dopočítat celou plynulou animaci.
Nějak se ale nemůžu rozhodnout, jak efektivně tento problém řešit (animace má být hlavně plynulá a věrohodná), pokud má někdo jakýkoliv nápad, jak k problému přistoupit, budu moc vděčný za radu a popostrčeníSmile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 19. duben 2009, 23:47:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Kombinovani vice snimku modelu se nazyva morphing a asi nejjednodussi varianta je, ze vsechny modely obliceje jsou vytvoreny z jednoho puvodniho pouze zmenou pozice vybranych vrcholu. Pak muzes udelat linearni interpolaci kazdeho vrcholu mezi jeho pozici ve dvou cilovych snimcich. Pokud by kazdy model hlavy mel vrcholy jinak (jinak slozene trojuhelniky, jiny pocet vrcholu, ...), tak uz to tak jednodusse neudelas, protoze nevis, co patri k danemu vrcholu v druhem snimku.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Natrius



Založen: 02. 11. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 20. duben 2009, 06:10:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Je to tak jak píšeš. Všechny modely budou mít stejné parametry, pouze se budou lišit pozicí vrcholů.
Interpolace mě napadla, ale nebyl jsem si jistý, jestli je vhodná právě k animaci obličeje. Jinak to ale (pokud bych neuvažoval nějaké opravdu hard-core řešení) asi opravdu nepůjde...

Díky za názor Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 20. duben 2009, 08:17:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Interpolace to bude asi vždycky, ale podle mě nemusí nutně být lineární, můžeš použít i nějaké hladší funkce. Bohužel nevím, které to jsou, ale to asi už dohledáš. A vždycky můžeš vrchol po vrcholu ručně ladit interpolační funkci, to je zábava na dlouhé večery Smile
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Natrius



Založen: 02. 11. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 20. duben 2009, 08:40:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Jj, použitou interpolační křivku musím ještě zvážit. Ale při jejím vhodném výběru, by snad už zbytek neměl být problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 20. duben 2009, 09:34:42    Předmět: Odpovědět s citátem

3D Studio MAX uz pred X lety umelo nelinerani interpolace. U tech vymakanejsich ale budes pracovat asi s vice jak 2 snimky (napr. jeste snimek po nasledujicim), abys spocital nejakou peknou krivku.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna