Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 2. duben 2009, 14:55:40 Předmět: Návrh AI ku kartovej hre |
|
|
Zdravím, robím jednoduchú kartovú hru, mám už skoro všetko urobené a rozmýšľal som, že urobím aj nejakú jednoduchšiu AI (naskriptovanú). Neviem či interne mám urobiť taký interface, ktorý by umožňoval prístup priamo ku kartám súpera, alebo taký, aby umožnil prístup len ku kartám voľne viditeľným (tj obráteným lícom hore). Viem, že v prvom prípade by som sa znížil k AI typu C&C čo vidí celú mapu hneď a vie kde je súper, ale zase by mohla byť účinnejšia voči ľudskému protivníkovi. S druhou by bol zase väčší problém (interný buffer, čo by si "akože pamätal" aké karty protivník vyhodil, predvídal aké zostávajú atď.atď) |
|
Návrat nahoru |
|
|
OGI
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 2. duben 2009, 16:20:49 Předmět: |
|
|
mnm: jednodussi je ta prvni, ale bylo by pravdepodobne moc tezke takoveho soupere porazit a to by hodne lidi odradilo od hrani tve hry. Druha moznost je realistictejsi ale zaroven daleko tezsi na realizaci, z velke casti jde oto jak slozita jsou pravidla tve karetni hry, ale ja osobne bych se priklanel k tomuto reseni. _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 2. duben 2009, 16:38:13 Předmět: |
|
|
Hlavně karetní hra proti počítači není z principu zábavná, neboť v jádru jsou karetní hry o náhodě rozdání nebo náhodě volby. Zábava spočívá v lidech a to počítač nenahradí Podobně jako lodě a spol. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 2. duben 2009, 16:55:20 Předmět: |
|
|
Ok, radšej sa zameriam na GUI, stabilitu multiplayeru
Silné OT: neviete prečo je hra Stalker z veľkej časti naskriptovaná (Lua)? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 2. duben 2009, 17:38:10 Předmět: |
|
|
Stalker - protože je to jednodušší než programovat super vyspělou AI?
Ke kartám - nedal by se použít klasický algoritmus minimax (min-max)? _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:06:20 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
Stalker - protože je to jednodušší než programovat super vyspělou AI? |
Neviem či si hral/poznáš Stalkera, ale tu nejde tak ako tak o AI, ale tá hra má naskriptované aj main menu (zjednodušene povedané)
Quiark napsal: |
Ke kartám - nedal by se použít klasický algoritmus minimax (min-max)? |
Síce ten algoritmus nepoznám (práve študujem na Wikipédii), ale díky, určite sa na to pozriem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 2. duben 2009, 19:00:58 Předmět: |
|
|
citace: |
Neviem či si hral/poznáš Stalkera, ale tu nejde tak ako tak o AI, ale tá hra má naskriptované aj main menu (zjednodušene povedané) |
no a? Skriptovací jazyky jako lua a python se ve hrách dost používají, protože se v nich píše o dost snadněji než v C++ (a taky nemusíš čekat na kompilaci). Viz http://newwiki.ceske-hry.cz/Hern%C3%AD_n%C3%A1vrhov%C3%BD_vzor_Skriptovac%C3%AD_jazyk _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 2. duben 2009, 23:26:17 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
Ke kartám - nedal by se použít klasický algoritmus minimax (min-max)? |
U her s nahodou typicky dochazi k hodne velkemu vetveni + neni mozne maximalizovat/minimalizovat pres nahodu, takze vysledky minimaxu nebyvaji moc dobre. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 3. duben 2009, 10:32:39 Předmět: |
|
|
Já bych šel cestou iformované AI (zná karty soupeře atd.) a snažil bych se jí implementovat dostatečnou demenci aby to bylo hratelné to by nemělo být až tak těžké naimplementovat a pokud dobře odladíš stupně hlouposti AI mohlo by to být ok. _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|