.[ ČeskéHry.cz ].
Problém s texturou (visty)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Michal Lyga



Založen: 19. 05. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 20. květen 2009, 21:01:02    Předmět: Problém s texturou (visty) Odpovědět s citátem

Mam problém... dělal jsem NeHe tutoriály bez problému až do 6... tam mam nějaké problémy s texturou... Error sice ne, vše proběhne vpořádku, ale když se to začne spuštět tak napíše že program přestal pracovat (Visty)... nevíte čím to je ? Postupoval jsem přesně podle tutoriálu, a ani ty stáhlý tutoriály (kdekoliv kde je něco s texturou) nefungují... ten samý problém Sad... nevíte co by to mohlo být ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 06:22:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavé, mě vždy GLAux na vistách chodil. Může to být chybějícím GLAuxem(pravděpodobně)
Ale takhle od stolu se radí těžko... jaký máš překladač? Zkus to projet debuggerem.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal Lyga



Založen: 19. 05. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 13:40:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Jsem to zkusil přes ten debug, ale totéž, až na to okénko s tou správou : program přestal pracovat. Divný... napadlo mě že třeba mam špatnou dll, nebo mi něco chybý... ale stýhly jsem si komplet balík a myslíš že všechno mám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 18:43:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak zkusil jsem to pres ten debug?
Musis si to odkrokovat, abys videl, na jakym volani se ti to zasekne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 06:06:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Hmmm... ono to totiž hází chybu dokud nedáš glaux.dll do adresáře projektu... nebude to tím? Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal Lyga



Založen: 19. 05. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 24. květen 2009, 18:29:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne, dal jsem tam ten glauc.dll ale pořád to samý... napadlo mě, že by to mohlo byt tym nahravanim. Jestli tam něco nechybý k tomu... nějakej jinej dll. ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 24. květen 2009, 18:57:25    Předmět: Odpovědět s citátem

skusil by som stiahnut ten SDL port lekcie a skusit ten. a taktiez sa preorientovat na SDL. je to modernejsie, jednoduchsie a portbailnejsie.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 24. květen 2009, 20:26:37    Předmět: Odpovědět s citátem

nou: Nehledě na to že OpenGL + WinAPI je overkill Very Happy
Michal Lyga: Máš nainstalované nejnovější drivery?
Zkus jiný překladač.
Projeď to znova.
Dej glaux.dll do úplně všech adrasářů projektu.
Už mě nic nenapadá Surprised
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal Lyga



Založen: 19. 05. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 13:36:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak už mám asi takovou teorii čím to je... zřejmě na to nemam hardware, protože např. když si chci v Q2 nastavit video na vykreslování v OpenGL, tak nefunguje uplně přesně, nebo se to přehodí na Direct...takže asi bohužel OpenGL budu muset opustit a jít se věnovat SDL Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Casio



Založen: 13. 01. 2009
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 15:37:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Tomu se mi nechce věřit, že na to nemáš hardware. Leda že by si měl 10 let starej kompl Very Happy a to snad namá žádnej herní vývojář. A myslím, že SDL vnitřně taky používá OpenGL, ale nejsem si jistý, protožě v SDL jsem nikdy nedělal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 16:02:17    Předmět: Odpovědět s citátem

ako na co. SDL je 2D softwerove vykreslovanie alebo aj OpenGL
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal Lyga



Založen: 19. 05. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 16:35:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak pokud to neni hardwarem tak už nevim... dll mam všechny, .h soubory taky... prostě vše maká tak jak má, ale jakmile jsem tam přidal tu texturu (podle NeHe tutoriálů) tak už to nefaká, btw -> if.then: Mas icq ? Přidej si mne , takhle to řešit je na nic, přes icq se snad nějak domluvíme 196-015-548
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 17:05:33    Předmět: Odpovědět s citátem

3D grafika v SDL je OpenGL, tzn. ze si nepomuzes (jak jinak by SDL bylo multiplatformni, kdyz jedine dalsi 3D API je MS-only Direct3D). U hardware staci napsat, co mas za grafiku, a my ti reknem, jestli to umi. Treba jen nemas nainstalovane ovladace - na integrovane ovladace ve Windows stare grafiky bezi, ale jen v Direct3D (OpenGL neni podporovano), nicmene pro kazdou grafiku za poslednich 10 let jde stahnout od vyrobce OpenGL driver. jinak podle me "program neodpovida" znamena jedine nejakou smycku, nekonecny cyklus, nevybirani zprav z fronty - tzn. chyba v tvem kodu (velmi nepravdepodobne, ze v olvadaci grafiky apod.). glaux.dll neni treba kopirovat nikam jinam nez k .exe, mimoto kdybyste na nej zapomneli, tak vam to napise (a nepusti dal). A nakonec, proc neukazez zdrojak, treba bychom tam vydeli nejakej kix (NoPaste). Jeste dodam, ze pokud si neco budete resit po ICQ, tak prosim hod reseni i do fora, pro budou generace a tak.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 18:25:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jsem to projel debugem(kód NeHe z lekce 6) a zjistil jsem, že u Dev-cpp s MinGW hází program Segmentation fault:
kód:

    if (TextureImage[0])// Pokud obrázek existuje
    {
                           if (TextureImage[0]->data)// Pokud existují data obrázku
                           {
                                                        free(TextureImage[0]->data);// Uvolní paměť obrázku
                           }
                           free(TextureImage[0]);// Uvolní strukturu obrázku
    }

ve volání funkce free()
Bez toho program funguje bez problémů, nicméně, co s tím? Confused (nechám si poradit od profíků)
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 21:08:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Laughing

Pred par hodinami sme sa tu bavili v inom vlakne, ze preco je XNA lepsie, ako NeHeho PureC tutorialy.

Presne pre taketo zverstva s (de/re)alokaciou pamate - na zaciatku je to v pohode, ale zacnes vrtat do kodu, nechas to odlezat cez tyzden a leak je na svete.

Spat k teme:
1. Si si 100% isty, ze kazdy pointer je na zaciatku inicializovany na null resp. NULL Smile ) ?

2. Si si 100% isty, ze si nerealokoval ziadne nove data do TextureImage [0] A ziadne nove data do TextureImage [0]->data POTOM, co boli alokovane ?

3. Vies vobec, co robi free () ? Si si vedomy, ze free () ti pointer neupdatne na null (NULL Smile ) ? Zatial nic ? OK, tak dalsi hint. Predstav si, ze dany usek kodu, co si sem pastol, normalne prebehne, a teda sa uvolni pamat, na ktoru ukazuje TextureImage [0]->data a TextureImage [0].
Stale nic ? No a teraz si predstav, ze sa MOZNO ta funkcia, kde sa to nachadza, zavola viackrat, nez len jeden, jediny raz (co je v hrach, kdes sa za sekundu renderuje aj 100+ framov stava relativne bezne Smile ).
Co to znamena ? Ze ten if (textureimage[0]) ti normalne zbehne a bude sa to snazit znova uvolnit ! Daj si tam breakpoint na riadok s free (), ci sa tam NAHODOU neocitnes 2 razy Wink
Tentoraz si mal stastie, ale inokedy ti to nemusi crashnut, pokial dany usek pamate nebude pouzity inde. A to je presne typ bugov ktore sa hladaju KUREVSKY tazko vzhladom na mieru sprasenia kodu Wink


Pokial sa ti to naozaj paci takto narabat s pamatou, tak doporucujem si spravit triedu, ktora si bude sama automaticky riesit dynamicky pamat - vsetko kontrolovat, inicializovat na NULL a pod. Usetris si KVANTUM casu a nervov. Ty budes len pouzivat metody danej triedy pre pristup k datam (osetri si pristup cez const, aby si nahodou nieco nepremazal).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna