.[ ČeskéHry.cz ].
Ray-tracing za dverami

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
elf



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 76
Bydliště: Slovensko

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 16:39:14    Předmět: Ray-tracing za dverami Odpovědět s citátem

http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate_page.php?page_id=50072
Zaregistroval niekto tento clanok? Neviem, ci to je v spravnej sekcii,ale snad hej.
_________________
Niesom Elf ale elf Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 16:57:22    Předmět: Odpovědět s citátem

ja by som to dal aj do noviniek. inak ktovie v ktorej generacii GPU sa toho dockame. ale nemaju uz dnesne GPU celkom dost suroveho vykonu na takyto raytracking??
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MePHyst0



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: SVK/CZK

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 17:17:16    Předmět: Odpovědět s citátem

teraz to neni konkretne k tomuto clanku, ale k nejakemu jemu nadvezujucemu, kde sa intel predvadzam ze pred 4 rokmi na clustry 50 xeonov isla scena 4 FPS a teraz na jednom clovertowne im ide 90+, to samozrejme akoby zabudli na slajde zmienit ze scena s pred 4 rokov bol outdoor s docela kompilokovanych modelom osvetlenia, kdezto ta aktualna bol nejaky jednoduchy indoor so "skoro" ambientnym osvetlenim Smile


2 nou: surovy vykon, to slovo mam rad Smile staci si zobrat trebars r600, kolko ma suroveho vykonu,sme to pocitali s kamaratom a ovela viac ako g80, a kde je v hrach. to iste sa tyka raytracingu, dneske gpu su bestie, ale len na paralelny forward rendering. proste raytrancing na nich sa da implementovat, ale zdaleka nie tak optimalne ako by sa dal keby k nemu bola prisposobena architektura(a o to sa teraz snazi intel)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 17:22:42    Předmět: Odpovědět s citátem

MODERATOR: pokud nekdo slozi 2-3 rozumne vety o danem odkazu a rozumny nazev novinky lze to zverejnit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 17:28:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne. GPU jsou prilis optimalizovane pro konkretni ucel tzn. zpusob renderingu, jaky zname ted. Od shaderu 3.0 se to da ray-tracing v omezene mire pouzit skrz pixel shadery, ale furt je to pomale. Vygoogli si treba Parallax Occlusion Mapping, ten je na ray-tracingu postaveny.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 19:24:35    Předmět: Odpovědět s citátem

tak som pohladal a nasiel starsi clanok o raytracinu http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate_page.php?page_id=48467 myslim ze keby sa vyvinulo GPU optimalizovane na raytracing tak uz by sa to hybalo v pohode. aj ked asi sa AMD-ATI ani NVIDII nechce zahodit miliardovy vyvoj doterajsich kariet a prejst na nieco uplne nove a absolutne nekompatibilne.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2007, 05:14:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono nejde ani tak o gpu, jako spis o sbernici. Raytracing je hodne narocny na pamet a cely vykon se odviji od toho, jak rychla je sbernice. Kdyby tam nebyly tyto limity, je mozne, ze by na to stacil surovy vykon dnesnich cpu a mozna i gpu (rikam mozna, pac si ted nejsem jistej, zda je architektura dnesnich gpu na to stavena).

Existuje experiment, kdy se spojili do site 3x PS3 a bezel na tom pokrocily realtime rendering pomoci raytracingu. Viz: http://www.ps3fanboy.com/2007/04/05/real-time-ray-tracing-on-the-playstation-3
Je to celkem stara vec, takze by z toho novinka nebyla.

MePHyst0 napsal:
staci si zobrat trebars r600, kolko ma suroveho vykonu,sme to pocitali s kamaratom a ovela viac ako g80, a kde je v hrach

Neni to tim, ze R600 ma jenom 16 jednotek na filtraci textur a G80 jich ma 64? Vim, ze porovnavam jabka s hruskama, ale nekde ten bottleneck byt musi.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MePHyst0



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: SVK/CZK

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2007, 08:21:01    Předmět: Odpovědět s citátem

tym to je tak mozna na 15%, hlavny problem tkvie v architekrure. treba si zobrat ze na G80 je asi tak 200x lahsie optimalizovat kod a compiler, kedze ma samostatne stream processory, kdezto R600 ich ma grupovane po 5(3+2 ak sa nemylim), takze pokym sa na R600 nenapise absolutne vyladeni kod alebo aspon compiler co dokaze kod usporiadat tak aby sa aspon vacsina tych grup bola vytazene,dovtedy pojde vykon dole.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2007, 10:47:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo to mas pravdu, asi si budu muset neco precist neco vic o G80.

MePHyst0 napsal:
kdezto R600 ich ma grupovane po 5(3+2 ak sa nemylim)

4+1, ta posledni umi vsechny float a int instrukce, ty prvni 4 jen nektere. Krome toho mas od AMD aplikaci GPU ShaderAnalyzer, ktera ti presne rekne, jak jsou instrukce rozdeleny pro jednotlivy procesory, takze neni problem to optimalizovat touto cestou tzn. rucne tunit shadery.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MePHyst0



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: SVK/CZK

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2007, 12:29:53    Předmět: Odpovědět s citátem

jasne, 4+1, zle som sa pametal. samozrejme ze sa to da rucne vytunit, ale musis presne vediet co robis a zarovne uz to uz pre inu architekturu nemusi byt tak optimalne. nehovoriac ani o case dokym to tak vyoptimalizujes a podobne..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna