Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 16. srpen 2016, 14:11:18 Předmět: Steering behaviors |
|
|
Snazim se naimplementovat pohyb skupiny entit po ceste v prostredi s prekazkami. Tzn. mam waypointy z path findingu a chci, aby entity tuto cestu v ramci moznosti realisticky sledovaly a aby po ni sly ve skupine (ne po jednom za sebou) a nezasekavaly se pri tom o zdi.
Zatim na to klasicky pouzivam steering behaviors (separation, cohesion, alignment, seek, wall avoidance....) + non-penetration constraint, ale moc to nefunguje. Docela dost se projevuji problemy, ktere jsou se steering behaviors spojene (napr. vyruseni vysledku dvou behavioru, tezke ladeni parametru blendingu, jittering atd.).
Mohl by mi nekdo poradit, jak na to? |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 17. srpen 2016, 07:54:52 Předmět: |
|
|
Původně jsem myslel, že by šlo řešit pružinama :-) Entity přichytit k červeným bodům pružinou a vzájemně ještě propojit tlačnýma pružinama. Nemám namysli nic jako PhysX, jen "vzdálenost * síla", kde síla je cokoliv, co iniciuje nějakým způsobem pohyb. Ale myslím, že by to mohlo při výstupu z těch úzkých míst pěkně vystřelit :-). Takže to asi ne.
Ale ještě mě napadlo tohle: Pokud ti to už nějak funguje a výsledky se ruší, zkusil bych entitám dát prioritu podle pořadí. Promítnout jejich pozici na křivku z pathfindingu a podle vzdálenosti k cíli (na tý křivce) určit váhu. Pak by se rušit nemusely. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna