Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
infx
Založen: 04. 07. 2009 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 4. červenec 2009, 16:34:21 Předmět: Irrlicht - Skoky |
|
|
Zdravím ,
zkouším udělat 3D plosinovaku podobnou Mariu. Už mám naprogramováný kolize s mapou a hráčem. Ale nejde mě udělat "dobrý" skok hráče (aby plynule zpomaloval a zase padal - vlivem gravitace). Mám už jeden naprogramovaný, jenže vyletí do určité výšky a rychle nabírá rychlost dolů.. Nemá někdo nějáký návrh jak to udělat dobře ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 4. červenec 2009, 18:45:45 Předmět: |
|
|
Skus to popisat presnejsie co mas za problem, lebo takto to vyzera, ze by si to chcel mat rychlo spravene - a to su prave veci, ktorych tweakovanie zaberie kopec casu. Cize si to sprav podla moznosti real-time editovatelne (abysi nemusel 100 krat pustit program, nastavit sa a skocit) - idealne si daj na nejaku klavesu reload parametrov z txt suboru (rychlejsie, ak sa ti nechce drbat s hejbatkami v engine) a edituj a skusaj. Garantujem ti, ze po cca 50-tke tweakov uz budes viac-menej spokojny  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 5. červenec 2009, 15:50:42 Předmět: |
|
|
Fyzikálně správně by to mělo být asi tak, že mu na začátku udělíš nějakou rychlost směrem nahoru a pak na něj jen necháš působit gravitaci. Neboli něco jako
// při výskoku
mario.rychlost.y = -10;
// každý další frame
mario.rychlost.y += g;
kde g je gravitační konstanta. Je samozřejmě potřeba poladit tuto konstantu a tu desítku.
Možná, že to takhle máš a problém je jinde, potom to budeš ale muset víc rozepsat. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnnash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 80
|
Zaslal: 5. červenec 2009, 15:59:59 Předmět: |
|
|
Takhle by to vypadalo dost divne.
Kdyz uz tak vyjit z s = v*t - 0.5*g*t^2 coz je vlastne hod vzhuru(nebo jak se tomu nadava), coz po nejakych upravach koeficientu uz vypada docela rozumne. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 5. červenec 2009, 16:27:24 Předmět: |
|
|
A co myslíš, že je to moje řešení?  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
infx
Založen: 04. 07. 2009 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 8. červenec 2009, 13:57:16 Předmět: |
|
|
Děkuji za tipy, určitě to nějak vyzkouším zamontovat do hry.. Momentálně, ale zkouším ještě jeden engine, který mi padne do ruky víc. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|