.[ ČeskéHry.cz ].
Irrlicht - Skoky

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
infx



Založen: 04. 07. 2009
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2009, 16:34:21    Předmět: Irrlicht - Skoky Odpovědět s citátem

Zdravím Smile,
zkouším udělat 3D plosinovaku podobnou Mariu. Už mám naprogramováný kolize s mapou a hráčem. Ale nejde mě udělat "dobrý" skok hráče (aby plynule zpomaloval a zase padal - vlivem gravitace). Mám už jeden naprogramovaný, jenže vyletí do určité výšky a rychle nabírá rychlost dolů.. Nemá někdo nějáký návrh jak to udělat dobře ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2009, 18:45:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Skus to popisat presnejsie co mas za problem, lebo takto to vyzera, ze by si to chcel mat rychlo spravene - a to su prave veci, ktorych tweakovanie zaberie kopec casu. Cize si to sprav podla moznosti real-time editovatelne (abysi nemusel 100 krat pustit program, nastavit sa a skocit) - idealne si daj na nejaku klavesu reload parametrov z txt suboru (rychlejsie, ak sa ti nechce drbat s hejbatkami v engine) a edituj a skusaj. Garantujem ti, ze po cca 50-tke tweakov uz budes viac-menej spokojny Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2009, 15:50:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Fyzikálně správně by to mělo být asi tak, že mu na začátku udělíš nějakou rychlost směrem nahoru a pak na něj jen necháš působit gravitaci. Neboli něco jako

// při výskoku
mario.rychlost.y = -10;

// každý další frame
mario.rychlost.y += g;

kde g je gravitační konstanta. Je samozřejmě potřeba poladit tuto konstantu a tu desítku.

Možná, že to takhle máš a problém je jinde, potom to budeš ale muset víc rozepsat.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
johnnash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 80

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2009, 15:59:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Takhle by to vypadalo dost divne.
Kdyz uz tak vyjit z s = v*t - 0.5*g*t^2 coz je vlastne hod vzhuru(nebo jak se tomu nadava), coz po nejakych upravach koeficientu uz vypada docela rozumne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2009, 16:27:24    Předmět: Odpovědět s citátem

A co myslíš, že je to moje řešení? Smile
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2009, 16:43:25    Předmět: Odpovědět s citátem

jak na skoky(teda ne v tomto enginu) jsem popsal ve své seminárce : http://resurrection.ic.cz/soubory/GamePhysics.pdf
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
infx



Založen: 04. 07. 2009
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 8. červenec 2009, 13:57:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Děkuji za tipy, určitě to nějak vyzkouším zamontovat do hry.. Momentálně, ale zkouším ještě jeden engine, který mi padne do ruky víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna