Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Peregrine
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 16777215
|
Zaslal: 16. září 2007, 12:18:43 Předmět: |
|
|
Zatim jen kratce:
GRAFIKA
- stranka s odkazy na free textury (uz je, takze po presunu doplnujte do ni)
- stranka s odkazy na blueprinty
- techniky:
--- lowpoly modelovani
--- texturovani
--- knihy o grafice
--- uv mappingu
--- skicovani
--- animace
--- optimalizace modelu
--- pixelartu
--- digitalni kresby
--- etc.
- programy (zkuste se hlavne zamerit na ty free a mene zname, o maxu si muzu precist kde chci (ale samozrejme o nem musi byt stranka i na nasi wiki ))
- etc.
GAMEDESIGN
- jak na pribeh
- jak na design doc.
- jak na rozhovory
- jak hrace posrat strachy
- etc.
O spouste vecech jak z grafiky, tak z GD byla uz rac na foru, tak se toho chytte a makejte. Nezapomente linkovat na ext.zdroje a taky videa z GDS. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 17. září 2007, 09:58:25 Předmět: |
|
|
No tak kdyby někdo neměl co dělat a chtěl vypomoct s programovací sekcí na wiki, tady je nějaký návrh, co by mohl napsat:
- Herní návrhové vzory http://wiki.ceske-hry.cz/Kategorie:N%C3%A1vrhov%C3%A9_vzory_p%C5%99i_programov%C3%A1n%C3%AD_her
Toto jsou obecně používané postupy při tvorbě her. Zkuste vymyslet ještě nějaký další vedle těch, které tam už jsou.
- Programovací jazyky
http://wiki.ceske-hry.cz/Port%C3%A1l:Programovac%C3%AD_jazyky
Toto je seznam programovacích jazyků, jejich charakteristika. Bylo by fajn, kdyby někdo vymyslel, jak koncipovat příklady jazyků (vždy nějaký kus kódu demonstrující vlastnosti daného jazyka nebo naopak stejný program, třeba quicksort, v každém jazyce ? nebo obojí ?) a příklady doplnil. Samozřemě můžete napsat i charakteristiku daného jazyka. Třeba Java chybí (stránka je prázdná)
- Vlastnosti programovacích jazyků
http://wiki.ceske-hry.cz/Kategorie:Vlastnosti_programovac%C3%ADch_jazyk%C5%AF
Toto je taková encyklopedie běžných rysů jazyků (výjimky, OOP atd). Opět je spousta věcí, které by se daly doplnit. Je vhodné i do stránek prog. jazyků přidat odkaz do této sekce, pokud ten prog. jazyk danou věc umí.
- Teď něco pro rýpaly: přečíst existující články a zkusit najít chyby, vylepšit něco apod. V případě nejasností použijte stránku Diskuse u konkrétního článku
- Datové struktury zejí prázdnotou. Minimálně by se hodil nějaký aspoň primitivní přehled datových struktur, aby si nováčci mohli přečíst, že spojovaný seznam je dobrý když chtějí hodně často vyhazovat a přidávat prvky a naopak běžné pole je lepší pro sekvenční procházení. Anebo že existuje něco jako vyhledávací strom, ve kterém se data dají najít velmi rychle (logaritmicky).
- Knihy ! Pokud jste přečetli jakoukoliv knihu z oboru (o programování, grafice, game designu atd.), napište o ní do wiki do sekce Odborné knihy http://wiki.ceske-hry.cz/Kategorie:Odborn%C3%A9_knihy. Můžete opsat její standardní anotaci a bude fajn, když doplníte i svůj názor, aby si ostatní mohli udělat představu, jestli kniha stojí za pořízení.
Jakékoliv dotazy (technické, kam zařadit apod.) směřujte na oh velké správce wiki tzn. mě, Tutcheka a posilu.
Nebojte se začít psát článek jen tak, momentálně je na wiki dost malý provoz, takže není problém ho zařadit/přesunout na správné místo. U některých sekcí je návod, jak napsat nový článek v sekci. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Artman
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 20 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: 17. září 2007, 10:29:02 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
Programovací jazyky
http://wiki.ceske-hry.cz/Port%C3%A1l:Programovac%C3%AD_jazyky
Toto je seznam programovacích jazyků, jejich charakteristika. Bylo by fajn, kdyby někdo vymyslel, jak koncipovat příklady jazyků (vždy nějaký kus kódu demonstrující vlastnosti daného jazyka nebo naopak stejný program, třeba quicksort, v každém jazyce ? nebo obojí ?) a příklady doplnil. Samozřemě můžete napsat i charakteristiku daného jazyka. Třeba Java chybí (stránka je prázdná)
|
Quiark napsal: |
Datové struktury zejí prázdnotou. Minimálně by se hodil nějaký aspoň primitivní přehled datových struktur, aby si nováčci mohli přečíst, že spojovaný seznam je dobrý když chtějí hodně často vyhazovat a přidávat prvky a naopak běžné pole je lepší pro sekvenční procházení. Anebo že existuje něco jako vyhledávací strom, ve kterém se data dají najít velmi rychle (logaritmicky).
|
Quiark napsal: |
Knihy ! Pokud jste přečetli jakoukoliv knihu z oboru (o programování, grafice, game designu atd.), napište o ní do wiki do sekce Odborné knihy http://wiki.ceske-hry.cz/Kategorie:Odborn%C3%A9_knihy. Můžete opsat její standardní anotaci a bude fajn, když doplníte i svůj názor, aby si ostatní mohli udělat představu, jestli kniha stojí za pořízení.
|
S těmahle věcma mohu zkusit v pohodě vypomoc, sice nejsem žádný guru (hru jsem třeba zatím nevytvořil ani jednu, ale o studium algoritmů, složitosti, apod se vážně zajímám) a jak jsem psal v jednom vlákně o vysokých školách, mám i pár hodně dobrých knížek, na které jsem si samozřejmě po přečtení udělal patřičný názor... Takže není-li nikdo proti, tak se do toho můžu ve volném čase pustit... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 17. září 2007, 12:04:06 Předmět: |
|
|
Ovšemže nemá nikdo nic proti, naopak. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
w8w
Založen: 03. 09. 2007 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 17. září 2007, 12:35:05 Předmět: agent provocateur |
|
|
pekne
a dajte si zalezat na BACK-UPe, aspon raz za tyzden |
|
Návrat nahoru |
|
|
Nemo
Založen: 14. 08. 2007 Příspěvky: 5 Bydliště: SK
|
Zaslal: 17. září 2007, 14:33:29 Předmět: Slovenčina |
|
|
Je možné pridávať články aj v slovenčine? |
|
Návrat nahoru |
|
|
tom.drin
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 65
|
Zaslal: 17. září 2007, 15:55:42 Předmět: |
|
|
to Nemo: Nemůžu mluvit za vedení, ale myslím, že budu mluvit za většinu, když řeknu, že se slovenčtinou nemáme nejmenší problém. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Nemo
Založen: 14. 08. 2007 Příspěvky: 5 Bydliště: SK
|
Zaslal: 17. září 2007, 18:24:12 Předmět: |
|
|
Ok to tam, okamžite, ako to čas dovolí, niečo hodím. Dúfamže to bude mať dostatočnú kvalitu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 17. září 2007, 20:03:10 Předmět: |
|
|
METODICKÝ POKYN 001:
Ano... bylo by pěkné, kdyby souvislé kusy... tzn alespoň odstavce, lépe sekce, úplně nejlépe celý článek byly v jednom jazyku.. jedno jakém... klidne aramejsky... ale ne co slovo to jiný jazyk, děkuji _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 17. září 2007, 21:41:01 Předmět: |
|
|
Metodický pokyn 002:
Při popisu algoritmu používám pascal-like pseudojazyk. Tzn nikoliv
kód: |
bool cesta(int source, int dest)
{
std::queue<int> Q;
Q.push(source);
visited[source] = true;
while(!Q.empty())
{
int v = Q.front();
Q.pop();
// vrchol sa rovná koncu, našli sme cestu
if(v == dest)
return true;
// prejdeme všetky vrcholy
for(int i = 0; i < VERT_NUM; ++i)
{
// ak sú vrcholy v a i susedné, a vrchol i nebol ešte navštívený
if(graf[i][v] && !visited[i])
{
// pridáme ho do fronty
Q.push(i);
// zapamätáme si, že do vrchola i sme sa dostali z vrchola v
from[i] = v;
// zapamätáme si, že vrchol i sme už navštívili
visited[i] = true;
}
}
}
// fronta ostala prázdna, cesta neexistuje
return false;
}; |
ale
kód: |
function cesta (source, dest)
fronta Q
Q = Q U {source}
shlednuto[source] = true
while (not (Q = {})) do
v = vyber první prvek z Q
Q = Q \ {v}
if v = dest then return true
for i = 0 to pocet_vrcholu do
if graf[i][v] <> 0 && !shlednuto[i] then
Q = Q U {i}
from[i] = v
visited[i] = true
end if
end for
end while
return false
end function |
toto neni buzerace, ale melo by jit o to co ten algoritmus dela, ne tam cpat STL apod... vazim si toho prispevku.. a pokud vas to moc otravuje napsat to v pseudokodu, tak si to napiste v C++... ale precijenom je pak nebeypeci, ze u nekterych pokrocilejsich obratu (tady je to jeste v poho) bude clovek co C++ neumi prinejmensim zmaten (a ze uz jsem takove pripady videl) _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Artman
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 20 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: 17. září 2007, 21:50:29 Předmět: |
|
|
Tutchek: ok, díky za rady... No já stejně pokusím na začátek sepsat nějaké články o vybraných knihách, které si myslím, že za přečtení rozhodně stojí... A až se trochu více naučím s wiki pracovat, zkusil bych přispět i s něčím ještě více odbornějším... tak mi držte palce a mějte se mnou zejména v počátcích trochu více trpělivosti ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 18. září 2007, 00:14:33 Předmět: |
|
|
2 Tutchek: Vidíš, a mně by se zase líbil pseudokód v C-stylu. Jistěže C++ do pseudokódu nepatří. Ale ten pasqil je imho hrůza. Navrhuju o stylu pseudokódů aspoň měsíc hlasovat (C vs. pasqil). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 18. září 2007, 06:22:00 Předmět: |
|
|
Jsem pro pseudokód, ale nějaký rozumnější, namátkou mi nesedí tohle:
"Q = Q \ {v}"
jestli tohle nějaký nováček pochopí, tak sním jednoprvkovou množinu
"graf[i][v] <> 0 && !shlednuto[i]"
WTF? shlednuto[source] dáme hezky = true a potom používáme vykřičník a podobné chujoviny (nebylo by názornější == false)? Nehledě na to, že v pascalu je "and", "not", ":=" a "="
Možná by bylo vhodné napsat nějaké guidelines pro tento pseudokód (pro začátek jak zapisovat bloky (odsazením?), jak výrazy (C-like bez uzávorkování?), a pro nováčky co znamenají některé konstrukty, které jejich jazyk nemá (U, \)) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 18. září 2007, 07:24:31 Předmět: |
|
|
mno ja se pokousel tam treba casti toho pseudokodu ztucnit, jak se to koneckoncu obcas dela (v psanem projevu podtrhava)... lec bohuzel tohle debilni forum nepodporuje phpBB syntax uvnitr tagu code.. mno nic
jako pseudokod je mozno pouzit cokoliv.. uznavam, ze jsem ovlivnen tim, pouzivat v pseudokodu i mnoziny a operace na nich... ostatne to co jsem napsal neni dogma ale proste vyjadreni, ze konkretni kod spise ne...
ad c-like... klidne... ale retezec at je deklarovan proste jako "string" nebo "retezec" a ne char*, porovnani retezcu at je proste
if (retezec1 = retezec2)
a ne via strcmp nebo nedej boze tvrdou implementaci jako v C, tedy projetim toho "pole" a testu na shody...
cilem je, aby se v kodu resilo oco dela ten algoritmus a nemuselo se plevelit zbytecnostma, ktery zeslozituji kod....
Tzn: Meme, mas pravdu, ja ten prispevek plodil behem uceni se na zkousku, takze dost ve spechu, jen kdyz uz mam ten titul spravce wiki, tak jsem to nemohl nechat bez odezvy... _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
|