Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 7. červen 2009, 22:19:41 Předmět: projekt meat2d |
|
|
projekt meat2d
rozhodl jsem se že můj projekt na chvíle volného času po zkouškovém bude 2d engine (grafická stránka). v podstatě si chci hlavně pořádně procvičit skutečný vývoj projektu od píky s řádnou dokumentací. samozřejmě ještě předtím si prostuduji něco z oblasti softwarového inženýřství a metodik programování.
taky by mé otravné dotazy a mé podklady mohly i někomu něco přinést.
tohle téma jsem založil proto, abych se trochu motivoval. no a taky mi mi ten inkubátor přišel trochu prázdnej.
dal jsem si za cíl:
při vývoji uplatnit softwarové inženýřství (dokumentace projektu, UML).
multiplatformní, tj. Mac OS, *nix, Windows (x86, x86-64)
- ono nic jiného ani nezbývá, můj systém je openSUSE x86 a chystám se přejít na Debian x86-64.
používat vlákna.
- buď jedno vlákno nebo více, dle přepínače v konfiguračním souboru.
mít dobrý návrh, rozdělit engine na části/moduly.
skriptovatelné, engine definuje jen strukturu a formát dat. slyšel jsem i něco o termínu "operační systém pro hry", tak asi tohle.
- skriptovací jazyk ještě zvolím, na data asi yaml
využívat něco pro správu verzí, mít projekt v soukromém repozitáři na internetu.
postavit na unicode.
okomentované api.
využívat vyjímky.
- nikdy jsem jich pořádně nevyužíval, jen return code, to je asi chyba.
mít jednoduchou fyziku nebo využívat už hotovou knihovnu
a třeba bude i:
okomentovaný kód.
nenáročný.
mít doprovodné nástroje.
jednou dokončený. _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 7. červen 2009, 23:01:40 Předmět: |
|
|
Cíle pěkné no  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 7. červen 2009, 23:13:17 Předmět: |
|
|
Je otazka, jestli psat 2D engine multithreadove (pokud to teda neni hlavne kvuli tomu, aby ses to naucil). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
zapytchu

Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 8. červen 2009, 01:17:40 Předmět: |
|
|
Cil pekny, ale nikde nevidim casove ohodnoceni, ktere je u tvorby cilu klicove..
Jinak hodne stesti. Citim z tebe, ze jsi z FITu. Musime mluvit potichu, aby tu nezacal otravovat Yossarian z 2BIT - ten je ti tak strasne otravnej na ty fitusce ...  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. červen 2009, 10:01:22 Předmět: |
|
|
Vždyť tam píše, že dokončení je až druhořadý cíl, se kterým tak úplně nepočítá  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
zapytchu

Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 8. červen 2009, 12:24:44 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
Vždyť tam píše, že dokončení je až druhořadý cíl, se kterým tak úplně nepočítá  |
jáááj... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 2. červenec 2009, 23:43:12 Předmět: |
|
|
tak jsem všechny resty splnil, teď se můžu dva měsíce věnovat tomuto projektu.
během zkoušek jsem si lehce přečetl knihu Agilní programování, abych nasál nějaké pojmy ze softwarového inženýřství. takový předmět budu mít až příští rok, takže o tom moc nevím.
nemáte někdo typ na literaturu, skripta k softwarovému inženýřství? AJ se nebojím.
na internetu jsem narazil na:
Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.: Úvod do softwarového inženýrství, Technická univerzita Ostrava
Karel Richta, Jiří Sochor: Softwarové inženýrství I.
a pak všude možně přednáškové slajdy, ale nedokážu určit, co bude nejpřínosnější.
multithreading: ještě uvidím _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 3. červenec 2009, 05:56:23 Předmět: Re: projekt meat2d |
|
|
napr:
bolejt napsal: |
používat vlákna. |
nejsou vlakna spise nastrojem k dosazeni cile nez cilem samym? Pokud tedy neni cilem naucit se je pouzivat. (promysli i ostatni body) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 4. červenec 2009, 11:08:00 Předmět: |
|
|
Fila, quas4: onehdá jsem v podstatě narychlo něco vymyslel, udělal si plán na prázdniny na deštivé večery, nelze to brát jako finální specifikaci požadavků nebo tak.
co se týče vláken, tak něco vím a umím nejen teoreticky (Java API, pthreads). možná že multithreading ve 2d nemá opodstatnění, je to reálné použití (tím myslím, že to není žádný jezdící výtah nebo hospoda plná štamgastů) a mohlo by mi to něco dát. i třeba zjištění, že je to strašná ztráta času a že lepší je se tomu v budoucnu vyhnout.
quas4: klidně rozveď nějaké body, jestli se ti něco nezdá.
zapytchu: díky, ale snad tě nezklamu tím, že jsem FELák... :) _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|