Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 00:49:25 Předmět: |
|
|
Chůze se snad ani takhle moc neřeší, je to většinou jen pevná animace (zachycená pomocí motion capture). Ono už jen udržet postavu stát na místě může být docela problém kvůli nepřesnostem.
Animaci postav na fyzikální úrovni snad umí řešit engine Euphoria, ale tam na to asi mají nějakou specializovanou metodu na simulaci svalů, s normálním fyzikálním enginem bys toho moc nedosáhl (aspoň myslím). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hardwire
Založen: 04. 09. 2007 Příspěvky: 117
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 07:29:36 Předmět: |
|
|
Dynamicky simulovat chuzi je dost problem. Jednak je to teoreticky dost narocny a jednak je to narocny i na vykon. V praxi se to nevyplati oproti normalni animaci - vysledek nikdy nebude tak dobrej, jako kdyz to rucne poladi animator. Jedina hra, na kterou sem si vzpomnel, ze tohle mozna pouziva, je Cortex Command: http://www.datarealms.com/games.php .
Euphoria snad chuzi neresi. Postavy se animujou standardnima zpusobama a jen v nektery momenty se prepne vlada nad telem na Euphorii (kdyz by melo jit telo do ragdollu).
Nakonec 2 papery na tohle tema:
http://graphics.csie.ncku.edu.tw/IPM/
http://embots.dfki.de/doc/seminar_ca/Gier_Physics.pdf |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 08:09:25 Předmět: |
|
|
Hardwire napsal: |
Euphoria snad chuzi neresi. Postavy se animujou standardnima zpusobama a jen v nektery momenty se prepne vlada nad telem na Euphorii (kdyz by melo jit telo do ragdollu). |
tak to snad resi skoro vsichni ne? - tedy animace a napr. v pripade ze postavu sejme auto se prepne na ragdoll a znanimuje let/pad |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 10:12:54 Předmět: |
|
|
tucna napsal: |
Takže stejně budu muset nakonec každému "kousku" říct, že pro chůzi se musí posunout a otočit. Doufal jsem, že už na to existuje nějáká zaběhnutá metoda jak ragdoll nakopnout, aby šla sama  |
Neexistuje -- neni to zadna prdel. Respektive kdyz se nejake teleso chova fyzikalne, je slozite naucit jej chodit stejne, jako naucit chodit realnou vec. A jak urcite vis, u humanoidnich robotu je to stale dost vyzva. A to se da predpokladat, ze by se ve hre mela postava pohybovat prirozene, zvladat behat, skakat, nezakopnout o miniaturni nerovnost... Vsechno toto bys musel ragdoll naucit, ac umime celkem obstojne chodit, algoritmizovat to neni sranda. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 11:57:13 Předmět: |
|
|
Ale ak sa ti ten ragdoll rozchodit podari, ako si povodne chcel, tak ta DARPA urcite zoberie do svojich radov
EDIT: YEEEEEEEEEEEAAAAAH!!!! HOVNOOOOOOO!!! 666
 _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Naposledy upravil pcmaster dne 16. červenec 2009, 12:21:56, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 16. červenec 2009, 12:16:41 Předmět: |
|
|
Judgment day se blíží  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|