.[ ČeskéHry.cz ].
Jak rozhýbat ragdoll

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 00:49:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Chůze se snad ani takhle moc neřeší, je to většinou jen pevná animace (zachycená pomocí motion capture). Ono už jen udržet postavu stát na místě může být docela problém kvůli nepřesnostem.

Animaci postav na fyzikální úrovni snad umí řešit engine Euphoria, ale tam na to asi mají nějakou specializovanou metodu na simulaci svalů, s normálním fyzikálním enginem bys toho moc nedosáhl (aspoň myslím).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hardwire



Založen: 04. 09. 2007
Příspěvky: 117

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 07:29:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Dynamicky simulovat chuzi je dost problem. Jednak je to teoreticky dost narocny a jednak je to narocny i na vykon. V praxi se to nevyplati oproti normalni animaci - vysledek nikdy nebude tak dobrej, jako kdyz to rucne poladi animator. Jedina hra, na kterou sem si vzpomnel, ze tohle mozna pouziva, je Cortex Command: http://www.datarealms.com/games.php .

Euphoria snad chuzi neresi. Postavy se animujou standardnima zpusobama a jen v nektery momenty se prepne vlada nad telem na Euphorii (kdyz by melo jit telo do ragdollu).

Nakonec 2 papery na tohle tema:
http://graphics.csie.ncku.edu.tw/IPM/
http://embots.dfki.de/doc/seminar_ca/Gier_Physics.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 08:09:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Hardwire napsal:
Euphoria snad chuzi neresi. Postavy se animujou standardnima zpusobama a jen v nektery momenty se prepne vlada nad telem na Euphorii (kdyz by melo jit telo do ragdollu).


tak to snad resi skoro vsichni ne? - tedy animace a napr. v pripade ze postavu sejme auto se prepne na ragdoll a znanimuje let/pad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 10:12:54    Předmět: Odpovědět s citátem

tucna napsal:
Takže stejně budu muset nakonec každému "kousku" říct, že pro chůzi se musí posunout a otočit. Doufal jsem, že už na to existuje nějáká zaběhnutá metoda jak ragdoll nakopnout, aby šla sama Sad

Neexistuje -- neni to zadna prdel. Respektive kdyz se nejake teleso chova fyzikalne, je slozite naucit jej chodit stejne, jako naucit chodit realnou vec. A jak urcite vis, u humanoidnich robotu je to stale dost vyzva. A to se da predpokladat, ze by se ve hre mela postava pohybovat prirozene, zvladat behat, skakat, nezakopnout o miniaturni nerovnost... Vsechno toto bys musel ragdoll naucit, ac umime celkem obstojne chodit, algoritmizovat to neni sranda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 10:36:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja jsem si vzpomnel na toto, treba to pomuze:
http://www.hry.instaluj.cz/cz/katalog/klasicke/wire-skeleton/
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 11:57:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale ak sa ti ten ragdoll rozchodit podari, ako si povodne chcel, tak ta DARPA urcite zoberie do svojich radov Very Happy

EDIT: YEEEEEEEEEEEAAAAAH!!!! HOVNOOOOOOO!!! 666


_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.


Naposledy upravil pcmaster dne 16. červenec 2009, 12:21:56, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 16. červenec 2009, 12:16:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Judgment day se blíží Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna