.[ ČeskéHry.cz ].
Blender - UV koordináty???

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Oblíbený 3D modelovací program?
Blender
33%
 33%  [ 4 ]
Cinema 4D
8%
 8%  [ 1 ]
3DS Max
33%
 33%  [ 4 ]
Jiné
25%
 25%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 12

Autor Zpráva
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 15:39:42    Předmět: Blender - UV koordináty??? Odpovědět s citátem

Tak mám další "neřešitelný" problém. Pro export z Blenderu používám svůj vlastní skript & loader. Všechno je krásné až do té doby, kdy exportuji UV koordináty. Textura je namapovaná na špatných místech atd. atp. Viz tento link:
http://img44.imageshack.us/img44/8589/frankenstein2.jpg
(U je červeně a V je zeleně). Pro vytvoření postavy jsem používal tento tutoriál:
http://blenderunderground.com/2008/08/17/makehuman-to-blender-tutorial-series/
Prosím poraďte.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 16:22:29    Předmět: Odpovědět s citátem

unika mi zmysel ankety. a ako to vyzera model original v blenderi?
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 16:32:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Smysl ankety je nezavisly, proste by me to zajimalo. A v Blenderu je to v poradku.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 17:03:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Nikoho nic nenapada?
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 18:55:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Já mám taky vlastní exportní skript a knihovnu pro načtení a textury jsou absolutně v pohodě, takže problém asi nebude v Blenderu.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 19:29:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Cheche, teď jsem přišel na jádro pudla. Blender uchovává UV koordináty v face, ačkoli OpenGL je má per vertex. Řešení jsou 2:

a) Jednodušší, ale větší velikost souboru: Ke každé face zapisovat UV koordináty jednotlivých vertexů. Vidíte ten problém? Málo vertexů se používá jen pro jednu face. Confused

b) Pracnější řešení, optimalizující velikost souboru a rychlost importu: V exportním skriptu si on-the-run udělat UV jednotlivých vertexů a zapsat.

Já (zatím) zvolil 1. postup.

EDIT: Takhle vypadá model s dobrými koordináty: http://img268.imageshack.us/img268/5745/okaytexcoords.jpg
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 19:48:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Mimochodem, je něco zvláštního na funkci glTexCoordPointer() oproti glVertexPointer()? Protože pomocí glBegin se to zobrazí bez problému...
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 19:58:33    Předmět: Odpovědět s citátem

S vertex arrays máš nějaký problém, nebo co?
Edit: Že bys měl problém s tím, že texturových souřadnic musí být stejně jako prostorových? (Tudíž nutná duplicita předávaných dat.)
Jinak doporučuju se podívat na exportní skript formátu .obj. Je to tam dobře řešené (detekce duplicitních texturových souřadnic například).
_________________
www.FRANTICWARE.com


Naposledy upravil frca dne 15. srpen 2009, 20:03:58, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 20:02:05    Předmět: Odpovědět s citátem

no robi takmer to iste a sice anstavuje pointer na pole ktore obsahuje texturovacie koordinaty. len teraz je otazka, pouzivas na zobrazenie glBegin glEnd alebo vertex arrays?
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2009, 20:04:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Hummm... normálně tak procházim nety a najednou chyba zmizela. Twisted Evil Jinak pár dní ode mě teď budete mít pokoj Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna