.[ ČeskéHry.cz ].
Visual -> CodeBlocks

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 15:19:56    Předmět: Visual -> CodeBlocks Odpovědět s citátem

tak som sa rozhodol vyskusat CodeBlocks namiesto Visual kedze chcem aby bol moj kod prenosny aj na Linux. ked som prekopiroval svoj kod do CodeBlocks tak sa mi ho podarilo celkom lahko prekompilovat mal som tam len par chyb tykajucich sa neuvedenia navratovej hodnoty tak som musel davat void. takze otazka znie.

1.bude kod lepsie prenositelny na linux ked ho budem pisat pod MinGW?
2.mam problem. kedze pouzivam SDL tak som narazil na problem ze nemam kniznice. samotne ciste SDL ma libSDL.a aj pre win ale ostane ako image a mixer nemaju predkompilovane .a kniznice pre win.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 15:41:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Psal jsem pod linuxem hru pouzivajici SDL, openGL a SDL mixer... pak jsem v windows akorat prepsal par cest k hlavickovym souborum a upravil prilinkovani knihoven - a voila, vsechno jelo naprosto ok. Nemel by s tim byt zadny problem. MinGW taky (aspon do urcite miry) nema problem s .lib knihovnama - napr. ten mixer mi jel v pohode. A myslim si, ze vzdy muzes ty knihovny zkompilovat sam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 162

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 16:21:35    Předmět: Odpovědět s citátem

muzes pouzit balicky s knihovnami pro DevC++.
nevim jestli je umi instalovat Code::Blocks automaticky, ale muzes je rozbalit i rucne.
konkretne vse potrebne pro SDL na MinGW:
http://devpaks.org/category.php?category=SDL

to jestli tvuj kod bude prelozitelny i na linuxu zalezi na tom jak ho pises.
pouzivanim g++ i na windows ti to zarucuje do te miry nez pouzijes knihovny, ktere nejsou v linuxu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 16:40:51    Předmět: Odpovědět s citátem

tak som skusil pouzit lib kniznice a funguje to. takze dakujem.

inak jedina nekompatibilita z VS6 na Code::Blocks vyplinula z toho ze v deklaracii som neuvadzal navratovy typ co podla serialu na buildery by malo byt chapane ako void. ale g++ hadzal chybu ze podla ISO nemoze byt neuvedeny navratovy typ. takze neviem. mozno treba nejake prepynace. ozaj ma nejaky zmysel zapnut optimalizaciu na dalsie instrukcne sady ako MMX a SSE??
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Weny Sky



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 241

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 16:53:59    Předmět: Re: Visual -> CodeBlocks Odpovědět s citátem

nou napsal:
1.bude kod lepsie prenositelny na linux ked ho budem pisat pod MinGW?
Lip prenositelny bude, pokud budes rozumet tomu co pises a jak se to chova na obou systemech, pak ho napises treba i v textovem editoru Wink
Jinak ja psal skoro vsechny projekty do skoly ve Visual C++ a nezaznamenal jsem jediny problem, kdy by mi to neslo prelozit na Linuxu, takze nevim co ziskas tim, ze zmenis kompilator. Spis prijdes o debuger Wink

Jinak psat navratove typy funkci je slusnost a mozna nez prechazet z VS6 na Code::Block zkus prejit na nove VS
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 17:14:47    Předmět: Odpovědět s citátem

ladik-BigBoss napsal:
muzes pouzit balicky s knihovnami pro DevC++.
nevim jestli je umi instalovat Code::Blocks automaticky, ale muzes je rozbalit i rucne.


k tomu jen, ze Code::Blocks spravu tech balicku umi - je to pluginech obsazeno uz v zakladni "instalaci"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 17:23:49    Předmět: Odpovědět s citátem

ono po VS6->Code::Blocks bude nasledovat Win->Linux takze si uz teraz na windowsoch zvykam na Linuxove alternativy. Very Happy a debuger nepouzivam. ale naschval som to v Code::Blocks vyskusal a funguje. az tak dobre ze ho tusim zacnem pouzivat. Very Happy
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 17:34:36    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
inak jedina nekompatibilita z VS6 na Code::Blocks vyplinula z toho ze v deklaracii som neuvadzal navratovy typ co podla serialu na buildery by malo byt chapane ako void. ale g++ hadzal chybu ze podla ISO nemoze byt neuvedeny navratovy typ. takze neviem. mozno treba nejake prepynace. ozaj ma nejaky zmysel zapnut optimalizaciu na dalsie instrukcne sady ako MMX a SSE??


samozrejme "assuming int" je klasicka hlaska pokud neuvedes navratovy typ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 17:35:41    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
a debuger nepouzivam


???

a jak ladis programy???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 17:40:29    Předmět: Odpovědět s citátem

pisem tak dokonale kody ze to beha hned na prvy pokus Twisted Evil Twisted Evil
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 18:10:50    Předmět: Re: Visual -> CodeBlocks Odpovědět s citátem

nou napsal:
1.bude kod lepsie prenositelny na linux ked ho budem pisat pod MinGW?

Delam ve VC2005 a na linuxu nemam problem. Mingw ti to moc neulehci, spis naopak - prijdes o veci jako precompiled headers, intellisense, Visual Assist (plugin) nebo o bezkonkurencni debugger, to vsechno muzes mit ve VC2005. Krome toho, na g++ trva kompilace mnohem mnohem dyl. (pro rypaly - jo vim, ze v g++4 jsou precompiled headers, ale zadne IDE to nepodporuje)

nou napsal:
2.mam problem. kedze pouzivam SDL tak som narazil na problem ze nemam kniznice. samotne ciste SDL ma libSDL.a aj pre win ale ostane ako image a mixer nemaju predkompilovane .a kniznice pre win.

Knihovny si muzes kdykoliv prekompilovat sam z oficialnich zdrojaku - pro VC++ si vzdycky prekompilovavam vsechny knihovny, co pouzivam, a zadnej problem jsem nemel. Je to tak lepsi, pac si muzu nastavit spolecnou CRT knihovnu pro vsechno a mimojine zapnout link-time code generation a whole program optimization pri linkovani.

nou napsal:
inak jedina nekompatibilita z VS6...

Stale se divim, jak to nekdo muze pouzivat a jeste si stezovat na problemy s prenositelnosti. Nic vic se k tomu rict neda.

nou napsal:
ono po VS6->Code::Blocks bude nasledovat Win->Linux

A po znechuceni bude nasledovat Linux->Win.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 19:28:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Code::Blocks vie importovat totalne vsetko z Dev-C++, aj balicky. A okrem toho je to o dost lepsie IDE (na Borland nema, VS.2005 je cool, ale ja ho rad nemam. C::B mi staci.).
Namiesto MinGW mozes pouzit napr. Cygwin Smile (to je jedno). C::B vie kompilovat aj s VS kompilatorom (ma to zmysel? Smile)
Ak to skompilujes s g++ pod win, tak to skompilujes s g++ aj pod linuxom (nebudes ale pouzivat windowsove kniznice, vsakze).
Jediny problem, ako napisali ostatni, moze byt v spravnom nastaveni ciest k hlavickovym suborom a knizniciam, ale to by som ani za problem prenositelnosti nepovazoval.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.


Naposledy upravil pcmaster dne 1. září 2007, 19:30:24, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 19:29:39    Předmět: Re: Visual -> CodeBlocks Odpovědět s citátem

Eosie napsal:

A po znechuceni bude nasledovat Linux->Win.


No k tomu se mozna i pridam - taky jsem se s ambicema na linux vrhnul (taky hlavne na programovani) - zdalo se mi to ze zacatku pekne a "kuuul", dokonce ty ruzne piplacky z nastavovanim HW atd me bavily... Ale pokud to clovek zacne pouzivat vic, tak ho pri zjisteni, ze zas bude muset kompilovat jadro nebo se prohrabavat tunama konfiguraku, tak ho pomalu prejde chut...
Mluvim teda o desktopovem vyuziti + myslim si, ze pokud clovek pocitac vyuziva "klasicky uzivatelsky", tak to pro nej muze byt dobry system (hlavne Ubuntu ktery je vsemi hardkorzlinuxorz zatracovan se snazi vyjit vstric). Jinak s tim clovek ztrati spoustu casu, ktery by mohl stravit uzitecneji. Tot ma zkusenost s podobnym "postupem" jako ted planuje nou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 20:22:56    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
C::B vie kompilovat aj s VS kompilatorom (ma to zmysel? Smile)


ja myslim ze ma - pro 2003 i 2005 vysly separatne kompilery a na win ma duvod kompilovat nema - a aspon si clovek overi jestli umi psat jako pro M$ tak pro g++
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna