Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 1. září 2007, 15:19:56 Předmět: Visual -> CodeBlocks |
|
|
tak som sa rozhodol vyskusat CodeBlocks namiesto Visual kedze chcem aby bol moj kod prenosny aj na Linux. ked som prekopiroval svoj kod do CodeBlocks tak sa mi ho podarilo celkom lahko prekompilovat mal som tam len par chyb tykajucich sa neuvedenia navratovej hodnoty tak som musel davat void. takze otazka znie.
1.bude kod lepsie prenositelny na linux ked ho budem pisat pod MinGW?
2.mam problem. kedze pouzivam SDL tak som narazil na problem ze nemam kniznice. samotne ciste SDL ma libSDL.a aj pre win ale ostane ako image a mixer nemaju predkompilovane .a kniznice pre win. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
igor

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 1. září 2007, 15:41:31 Předmět: |
|
|
Psal jsem pod linuxem hru pouzivajici SDL, openGL a SDL mixer... pak jsem v windows akorat prepsal par cest k hlavickovym souborum a upravil prilinkovani knihoven - a voila, vsechno jelo naprosto ok. Nemel by s tim byt zadny problem. MinGW taky (aspon do urcite miry) nema problem s .lib knihovnama - napr. ten mixer mi jel v pohode. A myslim si, ze vzdy muzes ty knihovny zkompilovat sam. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ladik-BigBoss

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 1. září 2007, 16:21:35 Předmět: |
|
|
muzes pouzit balicky s knihovnami pro DevC++.
nevim jestli je umi instalovat Code::Blocks automaticky, ale muzes je rozbalit i rucne.
konkretne vse potrebne pro SDL na MinGW:
http://devpaks.org/category.php?category=SDL
to jestli tvuj kod bude prelozitelny i na linuxu zalezi na tom jak ho pises.
pouzivanim g++ i na windows ti to zarucuje do te miry nez pouzijes knihovny, ktere nejsou v linuxu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 1. září 2007, 16:40:51 Předmět: |
|
|
tak som skusil pouzit lib kniznice a funguje to. takze dakujem.
inak jedina nekompatibilita z VS6 na Code::Blocks vyplinula z toho ze v deklaracii som neuvadzal navratovy typ co podla serialu na buildery by malo byt chapane ako void. ale g++ hadzal chybu ze podla ISO nemoze byt neuvedeny navratovy typ. takze neviem. mozno treba nejake prepynace. ozaj ma nejaky zmysel zapnut optimalizaciu na dalsie instrukcne sady ako MMX a SSE?? _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Weny Sky

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 1. září 2007, 16:53:59 Předmět: Re: Visual -> CodeBlocks |
|
|
nou napsal: |
1.bude kod lepsie prenositelny na linux ked ho budem pisat pod MinGW? |
Lip prenositelny bude, pokud budes rozumet tomu co pises a jak se to chova na obou systemech, pak ho napises treba i v textovem editoru
Jinak ja psal skoro vsechny projekty do skoly ve Visual C++ a nezaznamenal jsem jediny problem, kdy by mi to neslo prelozit na Linuxu, takze nevim co ziskas tim, ze zmenis kompilator. Spis prijdes o debuger
Jinak psat navratove typy funkci je slusnost a mozna nez prechazet z VS6 na Code::Block zkus prejit na nove VS |
|
Návrat nahoru |
|
 |
igor

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 1. září 2007, 17:14:47 Předmět: |
|
|
ladik-BigBoss napsal: |
muzes pouzit balicky s knihovnami pro DevC++.
nevim jestli je umi instalovat Code::Blocks automaticky, ale muzes je rozbalit i rucne. |
k tomu jen, ze Code::Blocks spravu tech balicku umi - je to pluginech obsazeno uz v zakladni "instalaci" |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 1. září 2007, 17:23:49 Předmět: |
|
|
ono po VS6->Code::Blocks bude nasledovat Win->Linux takze si uz teraz na windowsoch zvykam na Linuxove alternativy. a debuger nepouzivam. ale naschval som to v Code::Blocks vyskusal a funguje. az tak dobre ze ho tusim zacnem pouzivat.  _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 1. září 2007, 17:34:36 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
inak jedina nekompatibilita z VS6 na Code::Blocks vyplinula z toho ze v deklaracii som neuvadzal navratovy typ co podla serialu na buildery by malo byt chapane ako void. ale g++ hadzal chybu ze podla ISO nemoze byt neuvedeny navratovy typ. takze neviem. mozno treba nejake prepynace. ozaj ma nejaky zmysel zapnut optimalizaciu na dalsie instrukcne sady ako MMX a SSE?? |
samozrejme "assuming int" je klasicka hlaska pokud neuvedes navratovy typ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 1. září 2007, 17:35:41 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
a debuger nepouzivam |
???
a jak ladis programy??? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 1. září 2007, 17:40:29 Předmět: |
|
|
pisem tak dokonale kody ze to beha hned na prvy pokus  _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. září 2007, 18:10:50 Předmět: Re: Visual -> CodeBlocks |
|
|
nou napsal: |
1.bude kod lepsie prenositelny na linux ked ho budem pisat pod MinGW? |
Delam ve VC2005 a na linuxu nemam problem. Mingw ti to moc neulehci, spis naopak - prijdes o veci jako precompiled headers, intellisense, Visual Assist (plugin) nebo o bezkonkurencni debugger, to vsechno muzes mit ve VC2005. Krome toho, na g++ trva kompilace mnohem mnohem dyl. (pro rypaly - jo vim, ze v g++4 jsou precompiled headers, ale zadne IDE to nepodporuje)
nou napsal: |
2.mam problem. kedze pouzivam SDL tak som narazil na problem ze nemam kniznice. samotne ciste SDL ma libSDL.a aj pre win ale ostane ako image a mixer nemaju predkompilovane .a kniznice pre win. |
Knihovny si muzes kdykoliv prekompilovat sam z oficialnich zdrojaku - pro VC++ si vzdycky prekompilovavam vsechny knihovny, co pouzivam, a zadnej problem jsem nemel. Je to tak lepsi, pac si muzu nastavit spolecnou CRT knihovnu pro vsechno a mimojine zapnout link-time code generation a whole program optimization pri linkovani.
nou napsal: |
inak jedina nekompatibilita z VS6... |
Stale se divim, jak to nekdo muze pouzivat a jeste si stezovat na problemy s prenositelnosti. Nic vic se k tomu rict neda.
nou napsal: |
ono po VS6->Code::Blocks bude nasledovat Win->Linux |
A po znechuceni bude nasledovat Linux->Win. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 1. září 2007, 19:28:54 Předmět: |
|
|
Code::Blocks vie importovat totalne vsetko z Dev-C++, aj balicky. A okrem toho je to o dost lepsie IDE (na Borland nema, VS.2005 je cool, ale ja ho rad nemam. C::B mi staci.).
Namiesto MinGW mozes pouzit napr. Cygwin (to je jedno). C::B vie kompilovat aj s VS kompilatorom (ma to zmysel? )
Ak to skompilujes s g++ pod win, tak to skompilujes s g++ aj pod linuxom (nebudes ale pouzivat windowsove kniznice, vsakze).
Jediny problem, ako napisali ostatni, moze byt v spravnom nastaveni ciest k hlavickovym suborom a knizniciam, ale to by som ani za problem prenositelnosti nepovazoval. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Naposledy upravil pcmaster dne 1. září 2007, 19:30:24, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
igor

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 1. září 2007, 19:29:39 Předmět: Re: Visual -> CodeBlocks |
|
|
Eosie napsal: |
A po znechuceni bude nasledovat Linux->Win. |
No k tomu se mozna i pridam - taky jsem se s ambicema na linux vrhnul (taky hlavne na programovani) - zdalo se mi to ze zacatku pekne a "kuuul", dokonce ty ruzne piplacky z nastavovanim HW atd me bavily... Ale pokud to clovek zacne pouzivat vic, tak ho pri zjisteni, ze zas bude muset kompilovat jadro nebo se prohrabavat tunama konfiguraku, tak ho pomalu prejde chut...
Mluvim teda o desktopovem vyuziti + myslim si, ze pokud clovek pocitac vyuziva "klasicky uzivatelsky", tak to pro nej muze byt dobry system (hlavne Ubuntu ktery je vsemi hardkorzlinuxorz zatracovan se snazi vyjit vstric). Jinak s tim clovek ztrati spoustu casu, ktery by mohl stravit uzitecneji. Tot ma zkusenost s podobnym "postupem" jako ted planuje nou. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 1. září 2007, 20:22:56 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
C::B vie kompilovat aj s VS kompilatorom (ma to zmysel? ) |
ja myslim ze ma - pro 2003 i 2005 vysly separatne kompilery a na win ma duvod kompilovat nema - a aspon si clovek overi jestli umi psat jako pro M$ tak pro g++ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|