.[ ČeskéHry.cz ].
XNA - jak bodové světlo?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2009, 20:10:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Nauc se ty shedery, ono se to fakt dela pomoci nich a je to nakonec i nejjednodussi.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2009, 20:52:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Jiná možnost není - fixed-function pipeline není v XNA podporována.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2009, 00:09:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Presne tak, v XNA nemas absolutne nijaku inu moznost (dufam, ze za moznost nepocitas stiahnutie *nejakeho* kodu co to *nejako* pocita Very Happy).

Btw, zjednodusene, ambient light nie je "centralne svetlo" ale prosta "konstanta", ktora sa pripocita k vyslednej farbe. "Simuluje" globalne osvetlenie od vsetkych okolitych povrchov. A simuluje to velmi slabo Very Happy Ambient light teda nie je nijaky explicitny zdroj svetla a funguje aj pri pritomnosti NULA svetiel.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2009, 12:32:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak treba je v Xna nejakej defaultni material, kde uz maji treba phonga napsaneho a staci to jen pouzit... Ale tohle fakt nema moc vyznam, programovani 3D grafiky proste JE o shaderech, na shaderech je to postaveny, jsou na tom to nejdulezitejsi a nejzajimavejsi, takze logicky byly shadery prvni vec, co jsem se ucil (teda kecam, ja samozrejme zacinal na rucne pocitany grafice bez akcelerace Wink , pak jsem grafiku dlouho dlouho nedelal a pak shadery )
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2009, 12:45:47    Předmět: Odpovědět s citátem

http://en.wikipedia.org/wiki/Phong_shading - doporučuji nastudovat, je tam opravdu jen velmi málo matematiky a neměl by být problém napsat algoritmus ve vertex/pixel shaderech, který toto obstará.

Většina her (Blinn-)Phong dnes používá a stačí (dokud nechceš světla reálnější, ale to pak budeš potřebovat microfacets modely ... které vše především komplikují a zpomalují).
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna