Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
KuboSVK
Založen: 13. 03. 2008 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 2. listopad 2009, 21:41:24 Předmět: Pozicia kamery v GLSL |
|
|
Zdar, potrebujem urcit poziciu kamery v shaderi. Viem, ze je to mozne predat ako uniform do shaderu, ale takyto postup pre viacero dovodov nechcem.
Mam takyto kod:
Vertex Shader:
void main(void) {
vec3 eyeSpacePos = vec3(gl_ModelViewMatrix * gl_Vertex);
vec3 camera = (-eyeSpacePos);
gl_TexCoord[0] = gl_MultiTexCoord0;
gl_Position = ftransform();
}
Je tento vypocet polohy kamery spravny ? Nefunguje mi program, v ktorom to pouzivam a nedari sa mi najst chybu. Chcem sa preto spytat, ci nie je problem prave v urceni polohy kamery. Som v GLSL novy tak preto mozno taka primitivna otazka. Dik |
|
Návrat nahoru |
|
 |
michalferko
Založen: 29. 09. 2008 Příspěvky: 83
|
Zaslal: 2. listopad 2009, 21:56:50 Předmět: |
|
|
V eye-space je kamera predsa v bode (0, 0, 0). To co tam pises je skor smer kamera -> vertex v eye space. Precitaj si nieco o transformaciach a prevode world space -> eye space -> ... _________________ Moje minihry a ine projekty |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KuboSVK
Založen: 13. 03. 2008 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 2. listopad 2009, 22:12:46 Předmět: |
|
|
michalferko napsal: |
V eye-space je kamera predsa v bode (0, 0, 0). To co tam pises je skor smer kamera -> vertex v eye space. Precitaj si nieco o transformaciach a prevode world space -> eye space -> ... |
Nie je smer kamera->vertex prave ta hodnota eyeSpacePos ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KuboSVK
Založen: 13. 03. 2008 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 5. listopad 2009, 19:48:34 Předmět: |
|
|
Tak som to poriesil, staci vynasobit ModelViewMatrixInverse (built in uniform) s vektorom (0,0,0,1) a je to. Ono staci zobrat vlastne 4. stlpec z danej matice, t.j. ModelViewMatrixInverse[3]. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna