Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 17. říjen 2009, 20:56:23 Předmět: |
|
|
koso napsal: |
ja sa stale len ucim neodradzajte ma od toho  |
pozor, já tě neodrazuji, já navrhuji možná i lepší alternativu. samotné c/c++ není zrovna jednoduché na pochopení, zvlášť když chceš rovnou pracovat s ogre. dost určitě se s ním setkáš s ukazateli, odkazovými proměnnými, alokací a dealokací, třídami, dědičností, konstruktory, destruktory, abstraktními třídami, virtuálními metodami, ...
pokud se chceš učit c/c++, dost pravděpodobně budeš nejdříve potřebovat tlustou literaturu. co takhle Java, C#, Python, Delphi? až ti jejich možnosti přestanou stačit, můžeš se třeba vrhnout i na to c/c++. _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 17. říjen 2009, 21:51:34 Předmět: |
|
|
bolejt: Tak ho kurňa nech. Nepotřebuje tlustou literaturu. Úplně stačí Rozumíme C++ a takový něco jako C-styl + destruktory. Pro začátek. C++ se nemusí vždy rovnat dědičnost a podobné trochu pokročilejší věci. A když pochopí ukazatele hned zkraje, tak to bude jenom dobře. Nevím, proč tady každého od C++ soustavně odrazujete. Že to není vhodné pro začátečníky? Je. Právě proto, že se tím naučí něco navíc. C++ je geniální, když se nesnažíš použít každou jeho vlastnost. Je tam toho hodně, ale právě proto si z toho každý může vybrat, co mu vyhovuje.
koso: Já říkám, pokud chceš dělat hry (což jsou typicky aplikace výkonnostně kritické), nic lepšího než C++ neseženeš, takže v něm pokračuj. Leda možná objective C, ale to neznám. Delphi se vyhni obloukem, dnes už je dead a do budoucna double dead.
frca _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 17. říjen 2009, 22:24:00 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
bolejt: Tak ho kurňa nech. Nepotřebuje tlustou literaturu. Úplně stačí Rozumíme C++ a takový něco jako C-styl + destruktory. Pro začátek. C++ se nemusí vždy rovnat dědičnost a podobné trochu pokročilejší věci. A když pochopí ukazatele hned zkraje, tak to bude jenom dobře. Nevím, proč tady každého od C++ soustavně odrazujete. Že to není vhodné pro začátečníky? Je. Právě proto, že se tím naučí něco navíc. C++ je geniální, když se nesnažíš použít každou jeho vlastnost. Je tam toho hodně, ale právě proto si z toho každý může vybrat, co mu vyhovuje. |
jenže on pracuje s ogre, tu důkaz. tam se s tím setká.
pokud používáš cizí knihovnu, měl bys alespoň částečně znát to, co je nutné pro její používání. zkoušet upravit tutoriály imho opravdu není řešení. _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 17. říjen 2009, 22:33:39 Předmět: |
|
|
Koso, měl by ses zatím učit čisté C++, na ogre teď ještě kašli. Fakt tomu C++ věnuj intenzivně tak 2 měsíce a víc, a pak teprve začni něco dělat s Ogre. Půjde to pak mnohem líp. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 18. říjen 2009, 08:40:26 Předmět: |
|
|
http://newdata.box.sk/bx/c/ - Teach yourself C++ in 21 days - sice se to nevyrovná skutečným knihám a je to anglicky, ale po přečtení (název kecá, člověk to stihne za týden) budeš mít velmi stabilní základy C++. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 18. říjen 2009, 09:00:04 Předmět: |
|
|
boze - ja myslim ze snad vsichni vime za na wiki mame popsano jak s tim zacit
koso - http://newwiki.ceske-hry.cz/Úvod_do_tvorby_her |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 18. říjen 2009, 10:46:19 Předmět: |
|
|
To si opravdu jenom myslíš. Většina z nás si takové kraviny nepamatuje. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 18. říjen 2009, 14:03:07 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
http://newdata.box.sk/bx/c/ - Teach yourself C++ in 21 days - sice se to nevyrovná skutečným knihám a je to anglicky, ale po přečtení (název kecá, člověk to stihne za týden) budeš mít velmi stabilní základy C++. |
a co je potom toto http://www.martinus.sk/?uItem=37573 inak je to vyborna kniha jedine co mi v nej chybalo a prisiel som na to je vyslvetlenie RTTI a 21 dni je stale kratka doba. az prednedavnom som prvykrat pouzil viacnasobnu dedicnost a to uz programujem nejaky rok v C++. clovek sa stale uci. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 20. říjen 2009, 22:19:11 Předmět: |
|
|
jestli mohu pokračovat v diskuzi o vhodnosti a nevhodnosti c/c++ na tvorbu her, jaký je dnes trend? v C++ se udělá middleware/engine, v něčem dalším se udělá hra (nebo její podstatná část). jmenovitě vím o UnrealScript (Unreal 3 Engine), Lua (Supreme Commander a spousta dalších) a Python (Civilization IV a MMORPG od Disney využívající Panda3D).
a afaik celý Fallout 3 / Oblivion byl vytvořen pomocí WYSIWYG nástrojů a skripty. jejich engine je postavený na middleware GameBryo, Havok, SpeedTree a minimálně ještě něco na obličeje, už si nevzpomenu.
tedy začátečníkovi bych doporučil spíš zmíněný Panda3D (Python) než OGRE (C++). a už vůbec bych mu nedoporučil se C++ učit s tím, že s ním jednou bude opravdu dělat hry (ať už free nebo něco komerčního). _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 20. říjen 2009, 22:45:16 Předmět: |
|
|
bolejt napsal: |
a už vůbec bych mu nedoporučil se C++ učit s tím, že s ním jednou bude opravdu dělat hry |
Tak tady se ale opravdu strašně mýlíš. Právě učit se C++, že s ním bude někdy dělat hry, je ověřený způsob, jak ze sebe udělat schopného člověka, co ty hry (nebo ten middleware) opravdu bude dělat. Hodně lidí z průmyslu se vydalo právě touto cestou. A vývoj her má mnoho společného s jinými obory, takže to rozhodně není slepá ulička, kdyby si to náhodou za 5 let rozmyslel.
Pokud ten týpek má vizi, čím chce být, ať se jí drží a na všechny se vysere. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Poky

Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
devillante
Založen: 14. 08. 2007 Příspěvky: 164
|
Zaslal: 21. říjen 2009, 10:00:44 Předmět: |
|
|
Je důležité podle mě jet ze začátku hlavně ukazatele, alokaci paměti na obrovských objemech dat. Pak teprve dědičnost a podobný. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 21. říjen 2009, 10:30:34 Předmět: |
|
|
A kdy sablony? a stl? A radeji zacit pracovat s char* nebo std::string? Nemyslim ted co je pohodlnejsi, ale co je pro vyuku vhodnejsi Uprime v C++ je toho tolik ze sam nevim. Mam se radeji ucit ciste uhlazene objektove orientovane programovani (do ktereho je ale asi ze zacatku tezsi proniknout) nebo poradne bastlit pointery hlava nehlava, abych si poradne uzil jejich zaludnosti? Na hry se samozrejme hodi vsechno, jen je treba dat pozor, abychom si samostudijem neosvojili nejaky prasacky navyky (coz se stava dost casto).
No ja bych asi s C++ nezacinal, prijde mi zbytecne plne zaludnosti. Jenze, co pak s programatorem, ktery zustane u VB.NET a do C++ se nikdy neodvazi? Nikdy nepochopi jak vnitrne funguji pointery, garbage collecting nebo virtualni metody a jake zajimave komplikace si muze uzit s vicenasobnou dedicnosti, co to je smartpointer. atd. Vsechno jsou to zajimave veci, ktere je dobre znat a to i prakticky. Takze GL  _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 21. říjen 2009, 11:19:58 Předmět: |
|
|
Na otázku, kdy začít pracovat s XYZ, je odpověď snadná: programuj v C++, však ono to přijde časem. Z učebnice se C++ nenaučíš, praxí ano.
V C jde taky programovat objektově a běžně se to dělá, je tam pouze jeden malý rozdíl - syntaxe jazyka ti v tom moc nepomůže. Myslím, že každý, kdo viděl/dělal v čistém C nějaký velký projekt, tohle dávno ví.
Co znamená bastlit pointery? Myslíš jako skutečně programovat? V pointerech nejsou žádné záludnosti. Je to základní věc, co by měl programátor znát.
Některé románské jazyky jsou taky plné záludností pro neznalé, to z nich ale automaticky nedělá špatný jazyk.
Prasácký návyky se mohou odbourat tak, že člověk bude pracovat v týmu se zkušenějšíma lidma a bude se dále vzdělávat.
Člověk, co chce zůstat u VB.NET, ať radši zůstane. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|