.[ ČeskéHry.cz ].
Z čeho se učit C/C++
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 17. říjen 2009, 20:56:23    Předmět: Odpovědět s citátem

koso napsal:
ja sa stale len ucim Sad neodradzajte ma od toho Crying or Very sad Crying or Very sad

pozor, já tě neodrazuji, já navrhuji možná i lepší alternativu. samotné c/c++ není zrovna jednoduché na pochopení, zvlášť když chceš rovnou pracovat s ogre. dost určitě se s ním setkáš s ukazateli, odkazovými proměnnými, alokací a dealokací, třídami, dědičností, konstruktory, destruktory, abstraktními třídami, virtuálními metodami, ...

pokud se chceš učit c/c++, dost pravděpodobně budeš nejdříve potřebovat tlustou literaturu. co takhle Java, C#, Python, Delphi? až ti jejich možnosti přestanou stačit, můžeš se třeba vrhnout i na to c/c++.
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 17. říjen 2009, 21:51:34    Předmět: Odpovědět s citátem

bolejt: Tak ho kurňa nech. Nepotřebuje tlustou literaturu. Úplně stačí Rozumíme C++ a takový něco jako C-styl + destruktory. Pro začátek. C++ se nemusí vždy rovnat dědičnost a podobné trochu pokročilejší věci. A když pochopí ukazatele hned zkraje, tak to bude jenom dobře. Nevím, proč tady každého od C++ soustavně odrazujete. Že to není vhodné pro začátečníky? Je. Právě proto, že se tím naučí něco navíc. C++ je geniální, když se nesnažíš použít každou jeho vlastnost. Je tam toho hodně, ale právě proto si z toho každý může vybrat, co mu vyhovuje.
koso: Já říkám, pokud chceš dělat hry (což jsou typicky aplikace výkonnostně kritické), nic lepšího než C++ neseženeš, takže v něm pokračuj. Leda možná objective C, ale to neznám. Delphi se vyhni obloukem, dnes už je dead a do budoucna double dead.
frca
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 17. říjen 2009, 22:24:00    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
bolejt: Tak ho kurňa nech. Nepotřebuje tlustou literaturu. Úplně stačí Rozumíme C++ a takový něco jako C-styl + destruktory. Pro začátek. C++ se nemusí vždy rovnat dědičnost a podobné trochu pokročilejší věci. A když pochopí ukazatele hned zkraje, tak to bude jenom dobře. Nevím, proč tady každého od C++ soustavně odrazujete. Že to není vhodné pro začátečníky? Je. Právě proto, že se tím naučí něco navíc. C++ je geniální, když se nesnažíš použít každou jeho vlastnost. Je tam toho hodně, ale právě proto si z toho každý může vybrat, co mu vyhovuje.

jenže on pracuje s ogre, tu důkaz. tam se s tím setká.

pokud používáš cizí knihovnu, měl bys alespoň částečně znát to, co je nutné pro její používání. zkoušet upravit tutoriály imho opravdu není řešení.
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 17. říjen 2009, 22:33:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Koso, měl by ses zatím učit čisté C++, na ogre teď ještě kašli. Fakt tomu C++ věnuj intenzivně tak 2 měsíce a víc, a pak teprve začni něco dělat s Ogre. Půjde to pak mnohem líp.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 18. říjen 2009, 08:40:26    Předmět: Odpovědět s citátem

http://newdata.box.sk/bx/c/ - Teach yourself C++ in 21 days - sice se to nevyrovná skutečným knihám a je to anglicky, ale po přečtení (název kecá, člověk to stihne za týden) budeš mít velmi stabilní základy C++.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 18. říjen 2009, 09:00:04    Předmět: Odpovědět s citátem

boze - ja myslim ze snad vsichni vime za na wiki mame popsano jak s tim zacit Wink

koso - http://newwiki.ceske-hry.cz/Úvod_do_tvorby_her
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 18. říjen 2009, 10:46:19    Předmět: Odpovědět s citátem

To si opravdu jenom myslíš. Většina z nás si takové kraviny nepamatuje.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 18. říjen 2009, 14:03:07    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
http://newdata.box.sk/bx/c/ - Teach yourself C++ in 21 days - sice se to nevyrovná skutečným knihám a je to anglicky, ale po přečtení (název kecá, člověk to stihne za týden) budeš mít velmi stabilní základy C++.

a co je potom toto http://www.martinus.sk/?uItem=37573 inak je to vyborna kniha jedine co mi v nej chybalo a prisiel som na to je vyslvetlenie RTTI a 21 dni je stale kratka doba. az prednedavnom som prvykrat pouzil viacnasobnu dedicnost a to uz programujem nejaky rok v C++. clovek sa stale uci.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 20. říjen 2009, 22:19:11    Předmět: Odpovědět s citátem

jestli mohu pokračovat v diskuzi o vhodnosti a nevhodnosti c/c++ na tvorbu her, jaký je dnes trend? v C++ se udělá middleware/engine, v něčem dalším se udělá hra (nebo její podstatná část). jmenovitě vím o UnrealScript (Unreal 3 Engine), Lua (Supreme Commander a spousta dalších) a Python (Civilization IV a MMORPG od Disney využívající Panda3D).

a afaik celý Fallout 3 / Oblivion byl vytvořen pomocí WYSIWYG nástrojů a skripty. jejich engine je postavený na middleware GameBryo, Havok, SpeedTree a minimálně ještě něco na obličeje, už si nevzpomenu.

tedy začátečníkovi bych doporučil spíš zmíněný Panda3D (Python) než OGRE (C++). a už vůbec bych mu nedoporučil se C++ učit s tím, že s ním jednou bude opravdu dělat hry (ať už free nebo něco komerčního).
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 20. říjen 2009, 22:45:16    Předmět: Odpovědět s citátem

bolejt napsal:
a už vůbec bych mu nedoporučil se C++ učit s tím, že s ním jednou bude opravdu dělat hry

Tak tady se ale opravdu strašně mýlíš. Právě učit se C++, že s ním bude někdy dělat hry, je ověřený způsob, jak ze sebe udělat schopného člověka, co ty hry (nebo ten middleware) opravdu bude dělat. Hodně lidí z průmyslu se vydalo právě touto cestou. A vývoj her má mnoho společného s jinými obory, takže to rozhodně není slepá ulička, kdyby si to náhodou za 5 let rozmyslel.

Pokud ten týpek má vizi, čím chce být, ať se jí drží a na všechny se vysere.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. říjen 2009, 07:25:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobrá stránka je http://www.builder.cz/art/cpp/cpp_oop.html , ale jen pro lidi co už trošku umí C. Toto je návod na OOP v C++
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 21. říjen 2009, 09:56:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
...

Amen
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
devillante



Založen: 14. 08. 2007
Příspěvky: 164

PříspěvekZaslal: 21. říjen 2009, 10:00:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Je důležité podle mě jet ze začátku hlavně ukazatele, alokaci paměti na obrovských objemech dat. Pak teprve dědičnost a podobný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 21. říjen 2009, 10:30:34    Předmět: Odpovědět s citátem

A kdy sablony? a stl? A radeji zacit pracovat s char* nebo std::string? Nemyslim ted co je pohodlnejsi, ale co je pro vyuku vhodnejsi Wink Uprime v C++ je toho tolik ze sam nevim. Mam se radeji ucit ciste uhlazene objektove orientovane programovani (do ktereho je ale asi ze zacatku tezsi proniknout) nebo poradne bastlit pointery hlava nehlava, abych si poradne uzil jejich zaludnosti? Wink Na hry se samozrejme hodi vsechno, jen je treba dat pozor, abychom si samostudijem neosvojili nejaky prasacky navyky (coz se stava dost casto).

No ja bych asi s C++ nezacinal, prijde mi zbytecne plne zaludnosti. Jenze, co pak s programatorem, ktery zustane u VB.NET a do C++ se nikdy neodvazi? Nikdy nepochopi jak vnitrne funguji pointery, garbage collecting nebo virtualni metody a jake zajimave komplikace si muze uzit s vicenasobnou dedicnosti, co to je smartpointer. atd. Vsechno jsou to zajimave veci, ktere je dobre znat a to i prakticky. Takze GL Wink
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 21. říjen 2009, 11:19:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Na otázku, kdy začít pracovat s XYZ, je odpověď snadná: programuj v C++, však ono to přijde časem. Z učebnice se C++ nenaučíš, praxí ano.

V C jde taky programovat objektově a běžně se to dělá, je tam pouze jeden malý rozdíl - syntaxe jazyka ti v tom moc nepomůže. Myslím, že každý, kdo viděl/dělal v čistém C nějaký velký projekt, tohle dávno ví.

Co znamená bastlit pointery? Myslíš jako skutečně programovat? V pointerech nejsou žádné záludnosti. Je to základní věc, co by měl programátor znát.

Některé románské jazyky jsou taky plné záludností pro neznalé, to z nich ale automaticky nedělá špatný jazyk.

Prasácký návyky se mohou odbourat tak, že člověk bude pracovat v týmu se zkušenějšíma lidma a bude se dále vzdělávat.

Člověk, co chce zůstat u VB.NET, ať radši zůstane.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna