.[ ČeskéHry.cz ].
gl :: glu :: linker

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 11:44:59    Předmět: gl :: glu :: linker Odpovědět s citátem

Zdravím,
dva roky jsem neměl problém, teď jsem se snažil updatovat glu na 1.3
a od té doby mi Eclipse píše...undefined reference to 'gluLookAt' a pěkně mě to se*e...
Snažil jsem se vše vrátit do původního stavu, ale jaksi bez úspěchu...
Pokud vás nic nenapadá, tak mi zbývá poslední možnost, až přijedu z koleje domů, nahodit zálohy...

Ale doprd*le, proč to celou tu dobu chodí a teď najednou ne...nechápu...

Díky za rady...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 11:54:01    Předmět: Odpovědět s citátem

V cem mas zkompilovanou knihovnu, na GCC sem mnel prolem u GLEW s *.lib pro Visual Studio... nakonec sem si to musel zkompilovat pod GCC. Mohlo by to byt ono.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 12:02:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Víš že ani nevím...
Jsem to kdysi sebral z Dev-C++ když jsem přecházel na Eclipse...

Jinak, zajímavá věc...když jsem upravil jeden řádek, tak se vše zase v pohodě zkompilovalo...

kód:
#include <GL\glu.h>

na
kód:
#include <glu.h>


což je docela divný...
A nejdivnější na tom bylo, že když jsem to vrátil zpátky na GL\glu.h tak to fungovalo najednou taky... Rolling Eyes
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 12:04:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Kde jsi tu knihovnu updatoval?
MinGW ma totiz knihovnu i *.h v sobe, tak jestli to nahodou nepouziva tu puvodni misto ty tvoji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 12:07:04    Předmět: Odpovědět s citátem

No, když jsem se tam snažil dát to 1.3, tak jsem zkrátka do MinGW\lib nakopíroval potřebné LIBy, do include\GL glu.h, a do systemu32 jako obvykle glu32.dll....

Takhle jsem to přesně dělal při přechodu na eclipse...tak nevím kde je zakopán pes....asi jsem něco přehlédl nebo jsem zkrátka idiot... Shocked
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 12:53:08    Předmět: Odpovědět s citátem

[OT]Ak este nepouzivas, tak pouzivaj GLEE - http://www.opengl.org/sdk/libs/GLee/ alebo GLEW. Nebudes sa musiet srat s roznymi verziami GL. [/OT]

Skoda je, ze ani jedno, afaik, neobsahuje GLU, takze si mozes GLU (mimo ineho) stiahnut priamo z ftp://ftp.freedesktop.org/pub/mesa/ (link z mesa3d.org) a skompilovat na vsetkych systemoch. To su najnovsie verzie. Btw, MinGW ma tiez vlastne glu (libglu32.a), ale tvari sa dost staro Smile
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 13:00:49    Předmět: Odpovědět s citátem

a pouzivas z GLU aj nieco ine ako len gluPerspective() a gluLookAt()? ak nie tak si tie dve funkcie nakod (na 10 riadkov kodu obe) a zahod cele GLU
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 14:54:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě gluBuild2DMipMaps...
No a právě proto jsem potřeboval to glu 1.3, páč tam je gluBuild2DMipmapLevels...která by se mi celkem hodila...

Ono jako, vytvořit jen určité verze mipmap z dat obrázku bych zvládnul, ale dělat se mi to nechce...

Možná to ale jednou nakodím (+gluPerspective, apod.) a glu úplně vypustím...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 16:18:33    Předmět: Odpovědět s citátem

To zcela nahradíš:
kód:
glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_GENERATE_MIPMAP_SGIS, GL_TRUE);


Perspektivu dělám nějak takhle:
kód:
double fH = tan (angle / 180.0 * M_PI) * znear / 2.0;
double fW = fH * aspect;
glFrustum (-fW, fW, -fH, fH, znear, zfar);

_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 18:12:48    Předmět: Odpovědět s citátem

hej automaticke generovanie mip map by malo byt dokonca HW akcelerovane.
nakodit lookat a perspective sa da velmi lahko ked sa clovek pozrie sem http://www.opengl.org/sdk/docs/man/xhtml/gluLookAt.xml a http://www.opengl.org/sdk/docs/man/xhtml/gluPerspective.xml
su tam jednoduche vzorce takze je to praca na 10 minut.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 20:50:14    Předmět: Odpovědět s citátem

JJ na ty stránky už jsem koukal a už je to nakóděné...
Jen vymyslet ty mipmapy a mohu se zbavit GLU... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 22:10:57    Předmět: Odpovědět s citátem

ale ved to ti uz Tringi napisal.
kód:
glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_GENERATE_MIPMAP, GL_TRUE);
zabezpeci ze sa ti budu automaticky generovat mip-mapy. a Levels ti zabezpeci toto volanie
kód:
glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAX_LEVEL, 1000);
glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_BASE_LEVEL,0);

_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2009, 22:37:56    Předmět: Odpovědět s citátem

JJ, už je to hotovo...
Jen by mě vážně zajímal ten linker...proč to jednou prostě nende a pak zase jo... Laughing
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna