Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Hanz...SDL
Založen: 19. 11. 2009 Příspěvky: 24
|
Zaslal: 17. leden 2010, 13:12:05 Předmět: Modrá smrt v SDL |
|
|
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Naprogramoval jsem hru v SDL a zkusil jí spustit na jinym PC (knihovny SDL a všechny potřebné soubory na spuštění hry jsem měl v adresáři kde mám hru) a najednou to hodilo modrou smrt ...Nevíte co to může způsobovat??
Předem díky za všechny odpovědi |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 17. leden 2010, 13:21:02 Předmět: |
|
|
a hodi tu modru smrt pokazde? aj ked pre normalny program by malo byt nemozne vyvolat bsod. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hanz...SDL
Založen: 19. 11. 2009 Příspěvky: 24
|
Zaslal: 17. leden 2010, 13:25:54 Předmět: |
|
|
nn pokaždé ne stalo se mi to jen "asi" náhodou...ale nevíte co to může způsobit?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 17. leden 2010, 13:30:21 Předmět: |
|
|
Imho HW/driver problém na tom počítači, protože normální program by windows shodit neměl. Musí být chyba v driveru, na kterou tvůj program narazí. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dynamite Dan
Založen: 26. 08. 2008 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 18. leden 2010, 14:46:01 Předmět: |
|
|
Podle mě kdokoli, kdo dělá SDL program pro MS Windows, musí zápasit s tím samým problémem, co já - hlavičkové soubory (.h), knihovny v adresáři Lib a DLLka k sobě nepasují, protože sehnat vše pro nejnovější verzi SDL je nemožné.
V jakém prostředí to píšeš a kompiluješ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 18. leden 2010, 14:56:33 Předmět: |
|
|
Je nějaký problém si zkompilovat SDL ručně ze zdrojáků (klidně ze svn)? _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. leden 2010, 15:38:35 Předmět: |
|
|
V SDL se vyvíjí dost her, nejen v Indie scéně, a většina má SDL verzi pro Windows, která funguje. Tak za prvé, headery, liby a dllka musíš použít ze stejné verze (to se netýká jen SDL; teoreticky může být dll z novější zpětně kompatibilní verze). Za druhé, BSOD v moderním OS nemůže způsobit aplikace (protože nemá přímý přístup k HW), takže si zkontroluj ovladače (nepočítám security holes). No a za třetí, jak už napsal Eosie, SDL si můžeš zkompilovat ze zdrojáků (pak budou headery, lib a dllko souhlasit vždy). Dělá to spousta vývojářů kvůli vlastním úpravám (např. já potřeboval před lety jinak řešit výběr frekvence monitoru). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hanz...SDL
Založen: 19. 11. 2009 Příspěvky: 24
|
Zaslal: 18. leden 2010, 16:53:32 Předmět: |
|
|
Dynamite Dan napsal: |
V jakém prostředí to píšeš a kompiluješ? |
Píšu v CodeBlocks a kompiluju pomocí GNU GCC Compiler |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dynamite Dan
Založen: 26. 08. 2008 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 18. leden 2010, 19:35:02 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Je nějaký problém si zkompilovat SDL ručně ze zdrojáků (klidně ze svn)? |
Neumím to a dal bych nevím co, abych to uměl. Budu vděčný za každou radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 18. leden 2010, 21:20:19 Předmět: |
|
|
Když si stáhneš zdrojáky, najdeš v nich soubor INSTALL s nějakými instrukcemi pro kompilaci. Je tam nějaký odkaz na http://www.libsdl.org/faq.php?action=listentries&category=4#42 Záleží taky na tom, jestli používáš Visual C++ (pro něj tam jsou asi projektové soubory) nebo gcc pod cygwinem nebo gcc pod něčím jiným. Pokud gcc, tak kompilace bude podobná jako je na unixu, jen musíš mít nainstalované všechny potřebné dodatečné programy (jako make, autoconf apod.) _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. leden 2010, 22:48:48 Předmět: |
|
|
Na Windows to není tak jednoduché, je potřeba sehnat headery a liby pro DirectX verze, pro kterou je daná verze SDL udělaná (novější jsou pro DX 9, stará je pro DX 5). Komplikací je to, pokud to chce kompilovat v MinGW/GCC, protože základní SDK od Microsoftu je určené pro Visual Studio . Jde to zkompilovat i bez podpory DX, ale pak čekejte lagy u přehrávání zvuků atd. Na požádání můžu dodat návod a DX soubory pro zkompilování SDL 1.2.8, když jsem to řešil před lety, ale to je dost staré SDL ještě pracující s DX 5 (mně dodnes postačuje, takže jsem nehledal řešení pro aktuální). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 19. leden 2010, 10:56:40 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Komplikací je to, pokud to chce kompilovat v MinGW/GCC, protože základní SDK od Microsoftu je určené pro Visual Studio . |
uz jsem to sice nedelal leta ale vzdycky jsem si je zkonvertoval takto:
kód: |
pexport xxx.dll > xxx.def
dlltool --dllname xxx.dll --def xxx.def --output-lib libxxx.a
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 19. leden 2010, 12:05:32 Předmět: |
|
|
Dynamite Dan napsal: |
Eosie napsal: |
Je nějaký problém si zkompilovat SDL ručně ze zdrojáků (klidně ze svn)? |
Neumím to a dal bych nevím co, abych to uměl. Budu vděčný za každou radu. |
Jak už týpci řekli, stáhneš si zdrojáky, stáhneš si všechny další knihovny, na kterých to závisí, a zkompiluješ. Není to nijak moc rozdílné od kompilování vlastního projektu. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dynamite Dan
Založen: 26. 08. 2008 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 19. leden 2010, 16:10:39 Předmět: |
|
|
Díky za tipy. Určitě to vyzkouším.
Ale řekněte mi, co se třeba stane, když při kompilaci své hry použiju hlavičkové soubory a předkompilované knihovny pro nejnovější verzi SDL a uživatel, který si tu hru spustí, má ve Windows nainstalované DLLko starší? To já přece nemůžu ovlivnit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 19. leden 2010, 16:14:13 Předmět: |
|
|
Ale muzes distribuovat *.dll v adresari hry, a ta bude mit prednost pred tou v system32. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|