.[ ČeskéHry.cz ].
Modrá smrt v SDL
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hanz...SDL



Založen: 19. 11. 2009
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 17. leden 2010, 13:12:05    Předmět: Modrá smrt v SDL Odpovědět s citátem

Dobrý den, potřeboval bych poradit. Naprogramoval jsem hru v SDL a zkusil jí spustit na jinym PC (knihovny SDL a všechny potřebné soubory na spuštění hry jsem měl v adresáři kde mám hru) a najednou to hodilo modrou smrt Confused ...Nevíte co to může způsobovat??

Předem díky za všechny odpovědi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 17. leden 2010, 13:21:02    Předmět: Odpovědět s citátem

a hodi tu modru smrt pokazde? aj ked pre normalny program by malo byt nemozne vyvolat bsod.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hanz...SDL



Založen: 19. 11. 2009
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 17. leden 2010, 13:25:54    Předmět: Odpovědět s citátem

nn pokaždé ne stalo se mi to jen "asi" náhodou...ale nevíte co to může způsobit??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 17. leden 2010, 13:30:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Imho HW/driver problém na tom počítači, protože normální program by windows shodit neměl. Musí být chyba v driveru, na kterou tvůj program narazí.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Dynamite Dan



Založen: 26. 08. 2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 14:46:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Podle mě kdokoli, kdo dělá SDL program pro MS Windows, musí zápasit s tím samým problémem, co já - hlavičkové soubory (.h), knihovny v adresáři Lib a DLLka k sobě nepasují, protože sehnat vše pro nejnovější verzi SDL je nemožné.

V jakém prostředí to píšeš a kompiluješ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 14:56:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Je nějaký problém si zkompilovat SDL ručně ze zdrojáků (klidně ze svn)?
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 15:38:35    Předmět: Odpovědět s citátem

V SDL se vyvíjí dost her, nejen v Indie scéně, a většina má SDL verzi pro Windows, která funguje. Tak za prvé, headery, liby a dllka musíš použít ze stejné verze (to se netýká jen SDL; teoreticky může být dll z novější zpětně kompatibilní verze). Za druhé, BSOD v moderním OS nemůže způsobit aplikace (protože nemá přímý přístup k HW), takže si zkontroluj ovladače (nepočítám security holes). No a za třetí, jak už napsal Eosie, SDL si můžeš zkompilovat ze zdrojáků (pak budou headery, lib a dllko souhlasit vždy). Dělá to spousta vývojářů kvůli vlastním úpravám (např. já potřeboval před lety jinak řešit výběr frekvence monitoru).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hanz...SDL



Založen: 19. 11. 2009
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 16:53:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Dynamite Dan napsal:
V jakém prostředí to píšeš a kompiluješ?


Píšu v CodeBlocks a kompiluju pomocí GNU GCC Compiler
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dynamite Dan



Založen: 26. 08. 2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 19:35:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Je nějaký problém si zkompilovat SDL ručně ze zdrojáků (klidně ze svn)?


Neumím to a dal bych nevím co, abych to uměl. Budu vděčný za každou radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 21:20:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Když si stáhneš zdrojáky, najdeš v nich soubor INSTALL s nějakými instrukcemi pro kompilaci. Je tam nějaký odkaz na http://www.libsdl.org/faq.php?action=listentries&category=4#42 Záleží taky na tom, jestli používáš Visual C++ (pro něj tam jsou asi projektové soubory) nebo gcc pod cygwinem nebo gcc pod něčím jiným. Pokud gcc, tak kompilace bude podobná jako je na unixu, jen musíš mít nainstalované všechny potřebné dodatečné programy (jako make, autoconf apod.)
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 18. leden 2010, 22:48:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Na Windows to není tak jednoduché, je potřeba sehnat headery a liby pro DirectX verze, pro kterou je daná verze SDL udělaná (novější jsou pro DX 9, stará je pro DX 5). Komplikací je to, pokud to chce kompilovat v MinGW/GCC, protože základní SDK od Microsoftu je určené pro Visual Studio Wink. Jde to zkompilovat i bez podpory DX, ale pak čekejte lagy u přehrávání zvuků atd. Na požádání můžu dodat návod a DX soubory pro zkompilování SDL 1.2.8, když jsem to řešil před lety, ale to je dost staré SDL ještě pracující s DX 5 (mně dodnes postačuje, takže jsem nehledal řešení pro aktuální).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 19. leden 2010, 10:56:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Komplikací je to, pokud to chce kompilovat v MinGW/GCC, protože základní SDK od Microsoftu je určené pro Visual Studio Wink.


uz jsem to sice nedelal leta ale vzdycky jsem si je zkonvertoval takto:

kód:
pexport xxx.dll > xxx.def
dlltool --dllname xxx.dll --def xxx.def --output-lib libxxx.a
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 19. leden 2010, 12:05:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Dynamite Dan napsal:
Eosie napsal:
Je nějaký problém si zkompilovat SDL ručně ze zdrojáků (klidně ze svn)?


Neumím to a dal bych nevím co, abych to uměl. Budu vděčný za každou radu.


Jak už týpci řekli, stáhneš si zdrojáky, stáhneš si všechny další knihovny, na kterých to závisí, a zkompiluješ. Není to nijak moc rozdílné od kompilování vlastního projektu.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dynamite Dan



Založen: 26. 08. 2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 19. leden 2010, 16:10:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za tipy. Určitě to vyzkouším.

Ale řekněte mi, co se třeba stane, když při kompilaci své hry použiju hlavičkové soubory a předkompilované knihovny pro nejnovější verzi SDL a uživatel, který si tu hru spustí, má ve Windows nainstalované DLLko starší? To já přece nemůžu ovlivnit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 19. leden 2010, 16:14:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale muzes distribuovat *.dll v adresari hry, a ta bude mit prednost pred tou v system32.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna