.[ ČeskéHry.cz ].
Načítání c4d formátu

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 31. leden 2010, 15:25:20    Předmět: Načítání c4d formátu Odpovědět s citátem

Zdary,
nemá někdo z vás zkušenosti s načítání formátu c4d? Na internetu jsem sice našel poučná pdfka, nicméně se jedná o velice zastaralé verze - jedná se mi o verzi 10 nebo 11, které po prohlédnutí hexeditem vypadají od těch starších od hlavičky odlišně.
Ještě mě napadá sestavit script pro c.o.f.f.e.e., který to exportuje přímo ze cinemy... kdyby nebylo zbytí.
Díky za rady.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. leden 2010, 16:57:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkus export do jiných formátů. Je tam např. textový obj, který by toho mohlo obsahovat dost. Taky je tam nějaký další ASCII formát (myslím že dokonce XML).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 13. únor 2010, 12:37:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Přesně, rozhodl jsem se pro COLLADU.... xml formát, co podporuje i animace. Což, bohužel, wavefront OBJ neumí.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
shadownet



Založen: 26. 01. 2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 15. únor 2010, 22:43:19    Předmět: Jiné řešení Odpovědět s citátem

micky: v c.o.f.f.e.e nic takového nesestavíš je to skriptovací jazyk který byl vylepšený X-pressem..... vem si SDK, které je normálně v rootu cinemy ve složce resource (api cinemy) a v plugins máš ukázkové SDK příklady.... tak se tím prohrabej. Jejich API není zas až tak špatné a celkem pohodlně se v tom píšou pluginy....

Já jsem něco takového řešil před půl rokem nakonec jsem došel k vlastnímu řešení a to je napsat si vlastní plugin, který bude exportovat strukturu scény a mesh modelů do vlastního formátu. Se kterým pak už dále pracuji ve svých projektech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 23. únor 2010, 14:34:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Sice už mám nějaké to načítání z collady napsané... nicméně se na to ještě podívám, vlastní export vypadá lákavě. Smile
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 25. únor 2010, 22:17:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Cítím se ztracen, ještě nikdy jsem nevytvářel žádný plugin...

V adresáři CINEMY jsem objevil složku plugins, kde se nacházel vsproj... ten se mi nepodařilo otevřít, natož zkompilovat, ale to bych přikládal tomu, že mám momentálně na počítači Visual C++ 2010 Express beta Smile . Ani by mě nepřekvapilo, kdyby to byl zrovna příklad, jak s sdk pracovat.

Jiná složka Resource obsahuje tuny zdrojových kódů, ale žádný *.lib soubor.

Ale tak hlavně nemám jasno v tom, co stvořím... exe soubor, který bude spuštěn pod cinemou?

Když mě někdo odkáže na tutoriál, kde je to vysvětleno skutečně pro začátečníka v oblasti pluginů/addonů, budu mu velmi vděčný. Smile

EDIT: Případně pokud by někdo obětoval vlastní plugin pro export kosterních animací...
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 26. únor 2010, 08:14:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Bohuzel neporadim (cinemu moc neznam), ale zajimalo by me proc chces mermomoci vlastni exportni plugin a nestaci ti collada. Pro colladu existuje import/export pro vetsinu velkych modelleru/animatoru. Nemusis vnucovat vsem grafikum aby pracovali prave v cineme atd..atd.. Nebo v collade neni podpora kosternich animaci?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 26. únor 2010, 10:06:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Podpora tam je, koukal jsem do dokumentace, ten formát zvládá prakticky úplně všechno. CINEMA kostru ale neexportuje, vzmůže se tak maximálně na materiály, objekty a zcela základní animace v podobě změny matice jednotlivých objektů (přičemž neexportuje, jestli je to změna lineární, po křivce...). A ohledně grafika, nechce pracovat v ničem jiném, ale asi bude muset. Smile

EDIT: S pluginem už si začínám vědět rady, povedl se mi první build, to znamená de facto 95% úspěch.Smile Díky všem za rady a názory.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
shadownet



Založen: 26. 01. 2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 4. březen 2010, 15:52:52    Předmět: Odpovědět s citátem

micky napsal:
Podpora tam je, koukal jsem do dokumentace, ten formát zvládá prakticky úplně všechno. CINEMA kostru ale neexportuje, vzmůže se tak maximálně na materiály, objekty a zcela základní animace v podobě změny matice jednotlivých objektů (přičemž neexportuje, jestli je to změna lineární, po křivce...). A ohledně grafika, nechce pracovat v ničem jiném, ale asi bude muset. Smile

EDIT: S pluginem už si začínám vědět rady, povedl se mi první build, to znamená de facto 95% úspěch.Smile Díky všem za rady a názory.


Ok to rád slyším Smile sorry byl jsem teď nějakou dobu mimo jinak bych se ozval a poradil jak na to Wink takže GL a GF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna