Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Adam.Streck

Založen: 19. 08. 2011 Příspěvky: 26
|
Zaslal: 19. srpen 2011, 18:53:57 Předmět: Spolubydlící - předváděcí adventura pro StoryTeller engine |
|
|
StoryTeller je engine pro tvorbu video-adventur. V tuto chvíli je hotový a snad plně funkční, přesto bych vás poprosil o pomoc s testováním. Za tímto účelem jsme vytvořili kratičkou hru Spolubydlící, kterou můžete nalézt zde: http://www.fi.muni.cz/~xstreck1/personal/SPOLUBYDLICI.zip. Ke spuštění je potřeba Win 2000 nebo novější a DirectX 9.0c runtime, verze červen 2010 nebo novější. Spustitelný soubor se nachází ve složce Bin. V téže složce je také soubor log.txt - pokud narazíte na něco, co považujete za chybu, pošlete mi soubor, prosím, na adam.streck zavináč gmail tečka com.
Screeny
Hra se ovládá pouze myší. Levé myšítko je na aktivaci, pravé na prozkoumávání a také se s ním dají přeskakovat videa. Jedná se o velmi nelineární, ale kratičkou hru, kterou je celkem snadné "prohrát".
Engine je napsaný v C++ s použitím knihoven DirectShow, DirectX, GDI+ a CMarkup. Hra samotná se skriptuje v XML, které se používá taktéž pro nastavení a ukládání. Pro skriptování máme jednoduchý editor (prozatím nenápaditě pojmenovaný StoryWriter) který zvládá mapování objektů a titulků.
Na závěr bych rád zmínil, že hra je skutečně velmi krátká a nepříliš profesionální - to je jednak způsobeno tím, že jejím primárním účelem je testování a jednak tím, že jsem si před měsícem rozlámal nohu a značně jsem tím omezil naše časové možnosti. Hra je proto ještě podstatně zkrácená a občas kvůli tomu jen těžkopádně pobírá nějakou logiku - buďte, prosím, shovívaví. Samozřejmě ale budu rád za veškeré konstruktivní připomínky, hlavně k engine, ale i ke hře.
Mimochodem, úplně na závěr, nějak jsem ztratil heslo & e-mail na svůj účet - dříve jsem tu býval jako Asan, pokud si mě někdo pamatuje ...
Naposledy upravil Adam.Streck dne 21. srpen 2011, 17:09:59, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. srpen 2011, 19:51:50 Předmět: |
|
|
Ten Lukáš je teda kus hajzla (eosie hadr)
Líbí se mi ten nápad a i engine ujde, iritovala mě jen hudba, která je moc nahlas, a i když ji stáhnu, tak při spuštění nové hry je zase na maximum |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 19. srpen 2011, 21:51:21 Předmět: |
|
|
- Při hledání předmětů mi vadí, že se popisek zasekne na prvním místě, kdy se objeví, a už neputuje s kurzorem, dost to pak znepřehledňuje.
- Dál u výběru rozhovorů je kolize myši a textu na úrovni pixelů, taky nepřijemná věc.
- Pro videa bych zvolil nějaký vlastní datový formát nebo je nějak ukryl, ať člověk nemá tendenci koukat jak to dopadne bez nutnosti hraní.
Chtěl jsem ještě přidat odkaz pro inspiraci - starší video adventura, kde se dalo během videa panoramaticky rozhlížet (sice omezeně, ale i tak hodně efektní dojem), nemohu to najít - na plnehry.cz pár let dozadu  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Adam.Streck

Založen: 19. 08. 2011 Příspěvky: 26
|
Zaslal: 20. srpen 2011, 12:41:13 Předmět: |
|
|
Mem: K hudbě pravděpodobně dodělám do budoucna vlastní posuvník. Nevěděl jsem, jestli má cenu ukládat nastavení, když jsou tam jen dvě položky, ale asi to také bude rozumné. Za pochvalu děkuji .
Franz: U předmětů je to bohužel vlastnost velmi hluboko zavrtaná v systému - když jsem před skoro dvěma lety začal engine psát, tak jsem měl nějaké problémy s double-bufferingem při vykreslení videa a bitmapy a vyřešil jsem to tím, že se real-time mixují dohromady, takže se pak vlastně přehrává video, které v sobě má ten text - na výkonu to nezanechává moc stopy, ale když se mixovaná bitmapa mění 25* za sekundu, tak už to žere příliš, proto jsem byl nucen změnit původně pohyblivé popisky na nehybné a bohužel s tím asi už nehnu.
Stížností na kolize bylo víc, mám v plánu bounding boxy.
Co se týče videí - před lety se tu řešilo, jestli šifrovat nebo nešifrovat herní texťáky, přičemž výsledek byl, pokud se nepletu, že je to zbytečné - pokud bych použil vlastní formát, musel bych ještě napsat filtr + by se protáhlo dekódování, čímž se ztrácí výhoda .avi videí, které se jinak načítají svižně, proto je asi nechám takhle "nahá" stejně jako audio a skript.
Za návrh hry děkuji, podívám se po ní. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|