Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 8. červenec 2011, 11:33:55 Předmět: OpenArcanum |
|
|
Zdravím všechny,
chtěl bych se tu zmínit o projektu na kterém poslední dva roky intenzivně pracuju.
Projekt se jmenuje OpenArcanum, a jedná se o nový herní engine pro známou hru od tvůrců původního falloutu, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura.
Proč psát nový engine? Zdrojové kódy původního enginu nejsou dostupné, a studio které hru vytvořilo se před několika lety rozpadlo, a i přeš stovky různých pokusů různých modderů, je stále nemožné hru nějak více rozšířit či modifikovat (mnoho projektů selhalo z technických důvodů). Herní komunity pro tuto hru jsou stále aktivní, za zmíňku určitě stojí TerraArcanum a ArcanumClub.ru, a k tomu nějaké pokusy o přepsání původní hry zde taky byly, takže dostupnost nového enginu bude jak doufám více než vítána.
Nový engine bude umožňovat vytvoření sequelu, prequelu či modifikací herní komunitou. Námětů bylo totiž vytvořeno od vzniku hry více než dost (link), ale původní herní engine umožňuje jen velmi limitovanou modifikaci herního stylu a hry všeobecně.
Další změnou je to že nový engine je založený na architektuře client-server, takže je zaměřený výhradně na podporu multiplayeru (singleplayer tam bude ale taky, server se vytvoří na localhostu), čož je oproti původnímu enginu velká změna, protože v původní hře byl multiplayer dodělaný na poslední chvíli, a po vydání hry byl víceméně nefunkční.
Budou podporovány i jiné operační systémy a platformy. V plánu je port pro Linux (asi na 40% hotový) a MacOS. V případě že se najde někdo se SDK pro PlayStation či XBOX, přibude i port pro tyto konzole.
Projekt je stále pod intenzivním vývojem, spousta věcí je nedodělaných, i přesto mají zdrojové kódy přes 120 000 SLOC, a to počítám jen kód co jsem napsal já, bez third-party knihoven (kterým se snažím vyhnout kvůli restriktivním licencím, takže si většinou všechno píšu sám).
Engine je psaný v C++, pro renderování používám OpenGL, pro zvuk OpenAL. Původně byl napsaný v Delphi, a využíval DirectX, po půl roce jsem se rozhodl vše přepsat do C++ a OpenGL právě kvůli možnosti portování na jiné platformy.
Počítám s tím že bych mohl příští rok vydat nějaké standalone tech demo, a pokud věci půjdou podle plánů tak do dvou let bych mohl vydat hratelnou verzi pro Windows.
Pro zájemce, zde je odkaz na webovou stránku projektu: http://arcanum.game-alive.com/ (Warnung: Lame english detected!)
Najdete tam i nějaké screenshoty a videa, většinou ale jen starší kousky, takže raději koukněte přímo na fórům.
Zde je odkaz na celkový přehled a plány projektu:
http://arcanum.game-alive.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=120
A tady je odkaz na seznam TODO (né moc často aktualizované):
http://www.toodledo.com/views/public.php?id=td4cc19a47c75e0
Mějte se fajn. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
JC
Založen: 06. 10. 2007 Příspěvky: 137
|
Zaslal: 21. červenec 2011, 15:24:52 Předmět: |
|
|
no jestli se ti to podaří dotáhnout do konce tuhle hru si rád znovu zahraju |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 21. červenec 2011, 21:25:47 Předmět: |
|
|
JC napsal: |
no jestli se ti to podaří dotáhnout do konce tuhle hru si rád znovu zahraju |
No já doufám že se mi to podaří, kvůli toho projektu jsem totiž hodně zanedbával školu, a tak dělám bakaláře o rok déle. A to nemluvím o práci a osobním životě, na ten jsem se totiž vykašlal úplně Zdraví taky utrpělo, za ty dva roky jsem zažil tolik syndromů vyhoření, že už jsem si na ten stav už zcela zvyknul. Takže kdybych se na ten projekt vykašlal, vyšlo by mě to velmi draho, a zřejmě bych se rovnou vykašlal na celou vyvojařinu a programovaní, což ale zase nechci, takže to nehrozí.
Nicméně, pokud se ale někdy rozhodnu na ten projekt vykašlat, tak pravděpodobně zveřejním zdrojové kódy a nechám to na komunitě, ať to případně dokončí, takže by to mělo vyjít tak či tak.
Mimochodem existují i další podobné projekty, které vznikly jako reakce na tento projekt. Jeden se jmenuje Arcanum: Revolution, druhý myslím Arcanum: RiverRise, a třetí Arcanum: SoulLess, přitom všechny pochází z velmi populární a aktivní ruské komunity ArcanumClub.ru, takže bude rozhodně co hrát.
Kdyby tě o tom něco zajímalo, tak tady najdeš nějaké info a odkazy:
http://arcanum.game-alive.com/forums/viewtopic.php?f=17&t=129
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 22. červenec 2011, 11:22:28 Předmět: |
|
|
správně by tu měly být screenshoty |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 22. červenec 2011, 17:38:33 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
správně by tu měly být screenshoty |
Jak už jsem zmínil, screenshoty a videa jsou na tom webu, tak nebuď lenivější než já a koukni tam _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|