Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Solid.Sn
Založen: 08. 08. 2009 Příspěvky: 55
|
Zaslal: 21. leden 2011, 17:21:59 Předmět: Principy vykreslování textu |
|
|
Ahoj,
nevím ani moc jak nazvat tohle téma, natož abych věděl co přesně mám hledat a proto se ptám.
Jde mi o principy vykreslení textu. Zajímalo by mě, jakým způsobem se řeší odstavce, zarovnání textu, řádkování a výběr textu.
Abych to prostě shrnul, rád bych věděl, jakými způsoby (algoritmicky) se vykresluje odstavec o určité šířce s nějakým zarovnáním s určitou velikostí a řezem písma. A jak se řeší výběr určité části vykresleného textu (kurzorem myši). Takže vlastně to, co dělá prohlížeč s tím textem, co jsem napsal do tohoto příspěvku když jej vykresluje a když jej chcete označit.
Za jakékoliv zdroje a rady děkuji. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 21. leden 2011, 19:13:33 Předmět: |
|
|
Záleží, v čem.
Např. pokud XNA, tak to nic na to nemá a píšeš si to ručně, co potřebuješ. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 21. leden 2011, 19:33:29 Předmět: |
|
|
Doporučuju tento tutoriál:
http://www.freetype.org/freetype2/docs/tutorial/step1.html
Má 2 části. Pomocí něho jsem se o fontech pár věcí naučil, např. jak získat jeho metriky, jak pozicovat text, jak implementovat kerning. Na základě těchto znalostí jsem pak implementoval vykreslování celých odstavců textu včetně zarovnání do bloku.
FreeType se dá používat i v komerčním projektu, viz licence. Je to stand-alone loader a renderer fontů. Používá ho třeba Blizzard (minimálně ve všech 3D hrách, co kdy vydal). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Solid.Sn
Založen: 08. 08. 2009 Příspěvky: 55
|
Zaslal: 22. leden 2011, 00:12:45 Předmět: |
|
|
Díky, projdu si to, jinak jde o vykreslování v DirectX... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 22. leden 2011, 09:04:02 Předmět: |
|
|
Ještě k tomu XNA. Sám napsat. Je tam metoda, co ti změří velikost textu v px na šířku a na výšku s daným fontem. Tedy tohle tam se řešit nemusí. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|