.[ ČeskéHry.cz ].
Principy vykreslování textu

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Solid.Sn



Založen: 08. 08. 2009
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 17:21:59    Předmět: Principy vykreslování textu Odpovědět s citátem

Ahoj,

nevím ani moc jak nazvat tohle téma, natož abych věděl co přesně mám hledat a proto se ptám. Smile

Jde mi o principy vykreslení textu. Zajímalo by mě, jakým způsobem se řeší odstavce, zarovnání textu, řádkování a výběr textu.

Abych to prostě shrnul, rád bych věděl, jakými způsoby (algoritmicky) se vykresluje odstavec o určité šířce s nějakým zarovnáním s určitou velikostí a řezem písma. A jak se řeší výběr určité části vykresleného textu (kurzorem myši). Takže vlastně to, co dělá prohlížeč s tím textem, co jsem napsal do tohoto příspěvku když jej vykresluje a když jej chcete označit. Smile

Za jakékoliv zdroje a rady děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 19:13:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Záleží, v čem.

Např. pokud XNA, tak to nic na to nemá a píšeš si to ručně, co potřebuješ.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 19:33:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Doporučuju tento tutoriál:

http://www.freetype.org/freetype2/docs/tutorial/step1.html

Má 2 části. Pomocí něho jsem se o fontech pár věcí naučil, např. jak získat jeho metriky, jak pozicovat text, jak implementovat kerning. Na základě těchto znalostí jsem pak implementoval vykreslování celých odstavců textu včetně zarovnání do bloku.

FreeType se dá používat i v komerčním projektu, viz licence. Je to stand-alone loader a renderer fontů. Používá ho třeba Blizzard (minimálně ve všech 3D hrách, co kdy vydal).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Solid.Sn



Založen: 08. 08. 2009
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: 22. leden 2011, 00:12:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky, projdu si to, jinak jde o vykreslování v DirectX...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 22. leden 2011, 09:04:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě k tomu XNA. Sám napsat. Je tam metoda, co ti změří velikost textu v px na šířku a na výšku s daným fontem. Tedy tohle tam se řešit nemusí.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna