Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Mario
Založen: 05. 01. 2011 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 5. leden 2011, 15:22:13 Předmět: Kolize - ActionScript |
|
|
Ahoj .. potreboval by som pomocou s vyriesenim kolizi v jeden hre co prave programujem . Uz sa s tym trapim asi dva dni ale stale mi to nejde Tak by som vas chcel poprosit o pomoc .
Blizsie o mojom probleme : Mam postavu (hlavny hrdina-Mario) . Na spodku (na nohach) ma bod (MovieClip) ktorym testujem kolizi (pomocou hitTest) . To sposoby ze sa moja postava neprepadne . Ale ked vyskocim tak narazi do plosiny . Sice narazi a kolize tam nastane ale to len v mieste kde su nohy . To znamena : ked s tou postavickou vyskocim a mam nad sebou plosinu tak vyskoci , hlavu aj telo bude mat pred plosinou (s castami tela na nohami sa kolize nevyhodnoti) a len v mieste noh sa kolize vyhodnoty a hrdina vdaka gravitaci padne na zem . Ja by som potreboval aby sa aj kolize ostatnych casti vyhodnotila . Skusal som to ale neslo mi . Tu je moj script :
kód: |
onClipEvent (load) {
cHorni = this._y-this._height/2;
cDolni = this._y+this._height/2;
cLeva = this._x-this._width/2;
cPrava = this._x+this._width/2;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if ((_root.mario._y+_root.mario._height/2>=cHorni) && (_root.mario._y-_root.mario._height/2<=cDolni) && (_root.mario._x>=cLeva) && (_root.mario._x<=cPrava)) {
_root.rychlost = 0
}
if ((_root.mario._y>=cHorni) && (_root.mario._y<=cDolni) && (_root.mario._x-_root.mario._width/2<=cPrava) && (_root.mario._x+_root.mario._width/2>=cLeva)) {
_root.rychlost = 0
}
}
|
Kod som umiesnil do klipu kde je plosina s ktorou som to chcel vyhodnotit (preto je tam this) . A klip mario volam z knihovny . Ak sa da ta kolize niak inak spravit alebo ak tam mam niekde chybu tak prosim poradte .
PS.:googl som uz skusal , ale nepomohol my  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 5. leden 2011, 17:19:35 Předmět: |
|
|
sa necuduj ak testuje koliziu bod vs obdlznik ze ti potom vrazy do stropu a prejde s nim. riesenim by mozno bolo dat tych bodov do maria viac. do hlavy a ruk napriklad. alebo spravit koliziu obdlznik vs obdlznik. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mario
Založen: 05. 01. 2011 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 6. leden 2011, 10:41:31 Předmět: |
|
|
Aha Takže musím vypočítať pravú , lavú ,hornú a dolnú hranu Maria a plošiny a potom to dať do podmienky či sa Mario(myslený obdĺžnik) nachádza v plošine(myslenom obdĺžniku) pomocou <,>,= . Tak ?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Weny Sky

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mario
Založen: 05. 01. 2011 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 7. leden 2011, 18:48:06 Předmět: |
|
|
Spravil som to ako kolizi obdĺžnik-obdĺžnik ale aj tak mi to nejde . Tu je kód :
kód: |
onClipEvent(load) {
var pHorni = _root.dlazdice1._y;
var pDolni = pHorni+_root.dlazdice1._height;
var pLeva = _root.dlazdice1._x;
var pPrava = pLeva + _root.dlazdice1._width;
var mHorni = this._y;
var mDolni = mHorni+this._height;
var mLeva = this._x;
var mPrava = mLeva + this._width;
}
onClipEvent(enterFrame) {
if((mPrava > pLeva && mLeva < pPrava) && (mDolni > pHorni && mHorni < pDolni)) {
trace("KOLIZE!!!");
}
}
|
dlazdice1 = je to MovieClip v ktorom sa nachádzajú všetky plošiny . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mario
Založen: 05. 01. 2011 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 7. leden 2011, 19:22:11 Předmět: |
|
|
Jóóó konečne mi to už ide Dakujem za pomoc .
MODERATOR: fixnut link na obrazek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mario
Založen: 05. 01. 2011 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 7. leden 2011, 20:36:34 Předmět: |
|
|
Ešte by som sa vás chcel opýtať na jednu vec . Má tu niekdo skúsenosti so serverom ElectroServer (od firmy electrotank) ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|