Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 21. leden 2011, 15:53:44 Předmět: UNITY 3D - network game |
|
|
Máte někdo zkušenosti s multiplayerem v enginu UNITY? Konrétně by mě zajímalo jak vyřešit hraní po netu bez veřejných IP adres a pokud možno bez zřizování dalších serverů na aplikace typu master server..
Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
MartinKase
Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 21. leden 2011, 19:36:41 Předmět: |
|
|
Jasně, dost webů už jsem načetl. Můj záver je ten, že jediná možnost jak hrát po netu přes unity bez veřejných IP adres je pomocí tzv Master server aplikace. To ovšem znamená platit si nějaký hosting..
Takže mi jde hlavně to to, jeslti se webová aplikace unity nedá spojit nějak jinak.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 21. leden 2011, 19:51:48 Předmět: |
|
|
Tohle dle mě není otázka Unity, ale obecně sítí.
Např. co já se chystám dát podporu do hry přes síť, tak toto nebudu pravděpodobně řešit, kdo chce hrát přes internet, může využít hamachi. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 21. leden 2011, 20:06:10 Předmět: |
|
|
Nyní mě tak napadlo, zda by vůbec bylo reálné udělat sítovou hru tak, že by hry které se pustí na webu upravovali nějakou databázi přímo z webu.
Tím pádem by vlastně beželo vše na hostingovém webu. Je to vlastně vůbec reálné? |
|
Návrat nahoru |
|
|
MartinKase
Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 21. leden 2011, 20:18:22 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Nyní mě tak napadlo, zda by vůbec bylo reálné udělat sítovou hru tak, že by hry které se pustí na webu upravovali nějakou databázi přímo z webu.
Tím pádem by vlastně beželo vše na hostingovém webu. Je to vlastně vůbec reálné? |
Ovšem že jde. _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 21. leden 2011, 21:08:34 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
hry které se pustí na webu |
pokud myslíš unity web player, tak ta hra se z webu stáhne k tobě a spustí se u tebe, stejně jako třeba flashové hry
MartinKase napsal: |
Ovšem že jde. |
to je spíš pro posílání online score, maximálně nějaká hra na tahy by tak šla řešit, ne realtime hraní |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 21. leden 2011, 21:41:41 Předmět: |
|
|
no jedine co je tak realne je spravit si register beziacich hier. teda niekto vytvory hru a ta sa zaregistruje na master server cez normalny HTTP request. no a klienti si stiahnu zoznam serverov zase cez HTTP. toto by sa dalo. na nejake riesenie hier bez verejnych IP sa mozes vykaslat lebo to aj tak nikdy nebude poriadne fungovat. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 21. leden 2011, 21:57:34 Předmět: |
|
|
Jj, web server pro seznam her a nalezení někoho s veřejnou IP, aby založil hru. Vlastní hra přes HTTP requesty realtime fungovat nebude (jen pro tahové hry). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 22. leden 2011, 09:09:30 Předmět: |
|
|
Anebo počkej rok, dva, až bude větší počet lidí používat IPv6 _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 22. leden 2011, 11:03:33 Předmět: |
|
|
HTTP jede přes TCP, kdežto na realtime hry potřebuješ UDP. Ale tak pokud máš veřejnou IP adresu sám, tak si rozjeď server doma _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 23. leden 2011, 14:03:15 Předmět: |
|
|
Ještě by mě tedy zajímalo, pokud někde beží server, je možné aby server pouze spojil vybrané klienty ale výsledná komunikace již přes server nešla? |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 23. leden 2011, 18:13:08 Předmět: |
|
|
Peer to peer ani není úplně to, co v případě hry potřebuješ. Pokud se děje cosi nekalého (vznikne chyba, někdo hacknul clienta a umí se portovat), je to právě server, který svrchovaně kontroluje všechny události a rozhoduje o jejich správnosti. Vzhledem k tomu, že realtime online hry pracují s lagem (holt jsou ty dráty k serveru dlouhý), může se stát sporná situace, kdy hráč vidí něco, co se ve skutečnosti nestane. Třeba u střelby, tam by měl rozhodovat jedině server, kdo teda umřel a kdo ne. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Yossarian
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Šalingrad
|
Zaslal: 24. leden 2011, 13:17:20 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
HTTP jede přes TCP, kdežto na realtime hry potřebuješ UDP. Ale tak pokud máš veřejnou IP adresu sám, tak si rozjeď server doma |
to je pekny kec. UDP nepotrebujes, sice se hodi, ale neni uplne nezbytne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|