.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL - GUI, načítání dat a rendering

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FrantaTomanu



Založen: 06. 01. 2011
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 13:59:50    Předmět: OpenGL - GUI, načítání dat a rendering Odpovědět s citátem

Ahoj všichni,
měl bych pár dotazů.

1. GUI/HUD
chtěl bych se zeptat, jakým způsobem a nejefektivnějším je možno řešit uživatelské rozhraní a grafické prvky, které se z pohledu uživatele tváří jako pevné 2D prvky na stálé pozici.

Vykreslím nejprve 3D scénu, přepnu projekční nastavím na ortho a následně vykreslím 2D prvky? Drastické?

Druhá možnost je tyto prvky vykreslovat jako čtyřúhelníky, rotovat je a posouvat dle pozice kamery.

Který z těchto způsobů se používá častěji, či jakým způsobem vykreslujete 2D rozhraní na 3D scénu vy?

2. Načítání dat
Když ve svých projektech chci využívat hezkého načítání s obrazovkou loading. Jakým způsobem řešíte dynamičnost prvků této scény?

Napadá mě pouze rozdělit načítání a vykreslování právě aktivní scény rozděli do dvou vkláken. Je tomu tak dobře?

3. Rendering
V podstatě podobná otázka jako je č. 2. Jakým způsobem řešíte renderování scény vy? Jedno vlákno rendering druhé vlákno zpracování dat a událostí?

Děkuji za případné odpověďi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 10. duben 2011, 14:43:42    Předmět: Odpovědět s citátem

  1. Ortho.
  2. 2 vlákna. Bez vláken jedině tak, že vždy po načtení něčeho (např. jeden model) se trochu překreslí obrazovka - bude trhané, ale ne statické.
  3. Když to budeš mít ve 2 vláknech, tak budeš dost řešit synchronizaci, v tomhle případě třeba 60-100x za vteřinu. Já bych to dal do jednoho vlákna a další vlákna jen na věci méně svázané s každým jednotlivým snímkem.

_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna