Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. duben 2011, 22:19:01 Předmět: Vývojářský deníček |
|
|
Zdravím,
kdysi dávno, někdo z Vás, mám takové ponětí, že to byl Franz, mi kdysi radil, ať dávám nové věci, featury apod. jako spustitelné examply.
Dlouho jsem to nepovažoval za dobrý nápad, ale nyní se mi to jeví úplně jinak.
Takže zde si můžete stáhnout první "vývojářský balíček - deníček".
Ovládání
Esc - ukončení aplikace
Levé tlačítko myši - pohyb po NavMeshi
Enter - změna rozlišení
Rozlišení obrazovky se dá přepínat z 640x400 na 1280x800 a zpět.
Pokud rozlišení není podporováno, tak se použije nejbližší dostupné.
PS: Nevím, do jaké sekce jsem to měl hodit, takže Obecné byla jasná volba.
Kdyžtak prosím nějakou mocnou a kompetentní osobu, aby to zařadila dle úsudku do správné kategorie...
EDIT:
Jednotlivé balíčky ke stažení
Dev01: v1 v2 v3 _________________ Opravdovost se pojí s trýzní...
Naposledy upravil VODA dne 11. duben 2011, 15:54:23, celkově upraveno 3 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 5. duben 2011, 22:39:51 Předmět: |
|
|
good job
- když spustím exe přímo z raru, tak vidím jen bílý a žlutý quad a nic víc (asi problém s cestama k datům)
- když držím trvale levé tlačítko, panák je na startovní pozici a mířím přes rokli na okraj cesty naproti, tak panák stojí na místě a jen se chvěje
- jinak cajk |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. duben 2011, 22:53:00 Předmět: |
|
|
Hehe, fajn, že jsi napsal jako první, jako autor nápadu...
1) Spouštění z raru u mě na pc normálně chodí, ale aspoň je vidět, že i bez dat jde aplikace spustit a nepadá...
2) Chvění je způsobeno tím, že chvíli ukazuje kurzorek myši na NavMesh a chvíli do prázdného prostoru, takže se cukání samo umocňuje... Stačilo by udělat to, že když budu držet tlačítko myši a vyjedu z NavMeshe, tak se použije poslední známý bod na NavMeshi, dokud tlačítko neuvolním nebo se kurzorkem nevrátím na NavMesh. Nebo něco na ten způsob...
3) To jsem rád...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 6. duben 2011, 07:51:44 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
- když spustím exe přímo z raru, tak vidím jen bílý a žlutý quad a nic víc (asi problém s cestama k datům) |
Když pustíš exe z raru, tak především ty ostatní soubory ani rozbalené nejsou, ne? A proč bys něco takového vůbec dělal?
Ta animace mi pocitově nesedí s pohybem, animované nohy by měly urazit větší vzdálenost, takhle to vypadá, že prokluzují (ale třeba je tam písek a od chodidel budou odletovat particly? ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 6. duben 2011, 09:11:57 Předmět: |
|
|
Hola,
skvělá práce! Jediný bug, který se mi podařilo najít, že občas postava přeskočí o několik metrů úplně jinam, samozřejmě bez chození. Stává se to, když držím levé tlačítko myši a různě s ní pohybuju... _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 6. duben 2011, 09:33:51 Předmět: |
|
|
Dobré, ale vypadá to trochu uměle. Chodí "moc dokonale", tedy ostře kolem hran. Aby to působilo přirozeněji, měla by dělat alespoň malé obloučky.
A jinak to co Mem, sesynchronizovat rychlost animace a pohybu.
EDIT : o vyhlazování cest je něco v knize Programming Game AI by Example _________________

Naposledy upravil Houp dne 6. duben 2011, 10:50:34, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 6. duben 2011, 09:56:54 Předmět: Re: Vývojářský deníček |
|
|
VODA napsal: |
PS: Nevím, do jaké sekce jsem to měl hodit, takže Obecné byla jasná volba.
Kdyžtak prosím nějakou mocnou a kompetentní osobu, aby to zařadila dle úsudku do správné kategorie... |
IMHO inkubátor...
Jinak zprávy z wine: Jenom bílý čtvereček a žlutý obdélníček.
Jinak vždycky žasnu, kolik lidí má koupený winrar Rar by měl jako proprietární formát dávno umřít. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 6. duben 2011, 09:57:44 Předmět: |
|
|
Vidím jenom nějaký žlutý a bílý čtverec, žádnou postavu ani nic takového...
Jedu přes Wine 1.3 na 2.6.32-30 Linux kernelu. Liby do wine jsou dodány (nativní v něm jsou celkem na nic)... GLX dokonce vše inicializuje dobře, jenom je problém se soubory které program načítá (zřejmě přes MSVCRT, hnusná bestie, kterou nesnáším... zkus místo něj načítat soubory jinak, ne tolik MS specificky), přesná chyba:
fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x65f4f8 ignored
fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x65f4f8 ignored
fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x65f138 ignored
fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x65f3b8 ignored _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. duben 2011, 10:35:08 Předmět: Re: Vývojářský deníček |
|
|
frca napsal: |
Jinak vždycky žasnu, kolik lidí má koupený winrar Rar by měl jako proprietární formát dávno umřít. |
Unrar je zadarmo, pro všechny systémy, často součástí jiných archivačních programů, aby uměly RARy aspoň rozbalovat. Já s RARem nemám nejmenší problém ve Windows (7-zip), Mac OS (7zX) ani Linuxu (GNOMácký rozbalovač plus balíček unrar).
Druhá věc, absolutně nechápu, proč se divíte, že když něco pustíte přímo z archivu, že to nevidí data. To záleží na archivačním programu, jestli ty data rozbalí do TEMPu s EXE nebo ne, ne na obsahu archivu (třeba podpora ZIPů ve Window XP nabídla rozbalení celého archivu, když jste chtěli otevřít EXE, normálně to ale nebývá).
Jo a samozřejmě, ta aplikace mi běžela bez problémů. Jak už bylo řečeno, animace chůze neodpovídá rychlosti pohybu.
Vilem Otte napsal: |
jenom je problém se soubory které program načítá (zřejmě přes MSVCRT, hnusná bestie, kterou nesnáším... zkus místo něj načítat soubory jinak, ne tolik MS specificky) |
Jak jinak je má načítat než přes úplně nejzákladnější funkce jazyka C? On nemůže za to, že Windows tyhle funkce nemá přímo, ale jen přes knihovnu MSVCRT (pokud si nenapíše vlastní verzi). Takže když zkompiluje C/C++ kód ve Windows v MinGW/GCC nebo MSVC++, tak to prostě pracuje s knihovnou MSVCRT. Wine by už konečně mohl mít funkční verzi téhle DLL, protože MinGW/GCC (VODova binárka je zkompilována v MinGW/GCC) používá verzi MSVCRT.DLL dostupnou již od dob Windows 95. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 6. duben 2011, 11:01:05 Předmět: |
|
|
Prosímvás, neplakejte, že vám to nejede pod Wine. Rozhodli jste se používat Linux, fajn, ale součástí toho rozhodnutí bylo, že vám windowsové aplikace nebudou moc dobře fungovat. Tohle je vodův deníček a tenhle offtopic ho imho vůbec nezajímá.
Je to pěkné, funguje mi to dobře až na přeskakování postavy na jiné místo - stává se i když kliknu na nějakou vzdálenou oblast abych vyzkoušel pathfinding. Stačí dodělat pár zdí a bude z toho hra
Jinak taky si myslím, že deníček je fajn věc, kdyby to dělalo víc lidí, mohlo by to aspoň trochu oživit českou herní scénu  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 6. duben 2011, 11:04:00 Předmět: |
|
|
Animace chůze
Ta postavička a její animace jsou jen provizorní, spíš pro ukázku animačního systému a přechodů mezi animacemi...
MSVCRT
Nekoukal jsem na dll dependencies, ale divím se, že kdysi jsem tu ukazovál nějaký spustitelný exáč a dostalo se mi pochvaly, že to pod Wine šlape...
Jediné co používám navíc od předchozích verzí je dirent.h pro práci se složkama...
Zase nejsem takový OS master, ale myslím, že by ten můj kód v pohodě šel přeložit i pro Linux, což by bylo fajn.
Obloučky při chůzi
To se dá lehce zařídit. Stejně ve výsledku nikdy nebude NavMesh takhle členitej, to je jen na ukázku.
Cukání a jiné artefakty
K tomu jsem se vyjádřil hned v mém druhém příspěvku, položka 2.
Měl bych dodat, že prostě největší problémy tam dělá ta navigace při držení tlačítka myši, dlouho jsem se rozmýšlel, jestli Vám mám ukázat tento deníček s MouseDown nebo s MousePressed eventem (teď je to s MousePressed pokud si někdo nestihl všimnout ).
Žlutý a bílý čtverec
Asi jste sami pochopili, že je to případ, kdy se nenačtou resourcy z přiloženého archívu (*.arx).
Shrnutí
Pro mě asi jako jeden z nejpřínosnějších příspěvků bylo to s msvcrt, takže díky a zkusím s tím něco udělat...
Popř. pokud to bude možné, budu dále do balíčku dávat program kompilovaný jak pro Win tak i pro Linux... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 6. duben 2011, 11:37:39 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Jediné co používám navíc od předchozích verzí je dirent.h pro práci se složkama... |
A tam bude asi zakopaný pes.
Jinak k tomu raru: Rozbalování je samozřejmě v pohodě. Já se jenom divím, že VODA má licenci na originál rar (jinak by nemohl publikovat svůj vlastní rar archiv).
Quiark: Jako uživatelům převážně linuxu se nám samozřejmě vyplatí tlačit VODU do kompatibility s wine a pomáhat mu v tom. A jsem rád, že ho to zajímá. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 6. duben 2011, 12:00:39 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Já se jenom divím, že VODA má licenci na originál rar |
Voda měl jen 40-denní trial, ale předpokládám, že asi nebylo pravé ořechové to sem dávat v RARu, takže teď je to v ZIP...
A samozřejmě, že mě zajímá aby to chodilo i na jiných OS, to by pak bylo docela naprd... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
BlueArt
Založen: 26. 12. 2010 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 6. duben 2011, 13:58:19 Předmět: |
|
|
teď to nejde rozbalit... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 6. duben 2011, 14:38:23 Předmět: |
|
|
Jinak demo je pěkné. Osobně se mi nepodařilo najít žádnou chybu (kromě toho, že jsem nepochopil systém změny barvy čar, ale to je vedlejší). Pěkná práce, jen tak dál  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|