Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 1. únor 2011, 03:52:26 Předmět: iPad - SDK / HW / APIs / Market / Licensing / ... |
|
|
Davam to do popelnice, lebo je jasne, ze tu budu uz na 1.strane 3 rekurzivne vnorene OT...
Doteraz som s uspechom tuto platformu ignoroval, no po zhliadnuti zopar dem (Citadela a spol.) som prekvapeny a zjavne to ma relativne kvalitny HW (na platformu).
Po cca 5 min. googlenia som zistil, ze to podporuje OpenGL ES (len netusim, ci ma full podporu shaderov, alebo je to len klasicke FFP).
O Objective-C som uz nieco zachytil, hlavne nan kazdy nadava.
Na wiki sa ale pise, ze ak si clovek kupi licenciu, tak moze submitnut aj nativny kod ? Cize C++/OpenGL ? Kolko taka licencia stoji ?
Je az neskutocne, kolko sa tejto sracky/hracky za rok predalo, ale to uz tak pri Apple byva...
Ciste teoreticky by to mohlo byt lacnejsie, ako portovat engine do XNA/C# - predsa len - prepisat drobnu cast kodu z DX do OGL je nieco ine ako refucktor komplet celeho kodu.
Mate niekto poruke nejaky link na top 3d hry na iPad ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. únor 2011, 04:21:33 Předmět: Re: iPad - SDK / HW / APIs / Market / Licensing / ... |
|
|
VladR napsal: |
Po cca 5 min. googlenia som zistil, ze to podporuje OpenGL ES (len netusim, ci ma full podporu shaderov, alebo je to len klasicke FFP). |
FWIW, OpenGL ES 1.x má fixed-function pipeline, ES 2.x už má shadery někde na úrovni SM2.0-3.0 myslím. Ten grafickej chip v iPadu by mělo být DX10.1 GPU, ale asi nečekej tolik featur zvlášť pod OpenGL ES, který je cíleno na trochu jiné trhy než DX. Ono to GPU (PowerVR SGX) tam taky nebude nějak extra rychlý. Stejné GPU si nechal licencovat Intel (tzn. ho nevyvinul) a prodává ho pod označením Intel GMA 500. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 1. únor 2011, 04:31:44 Předmět: |
|
|
Medzicasom som daco dogooglil a vyzera to nakoniec na OGL ES 2.0, cize full podpora shaderov. Netusim zatial, aku to ma zbernicu, zrejme len 64-bit, mozno 128-bit, takze to dost limituje fillrate.
Ad GMA500 - to akoze Intel ten GMA chip sam nevyvinul ? Len licencoval ? Preco potom vraza take prachy do marketingu uplne cudzieho produktu (ktory vydava za vlastny) ? Nie je to nahodou tak, ze len nejaka cast toho chipu je vymyslena PowerVR ?
GMA500 som mal moznost vidiet v akcii vela razy, a to by Citadelu nerozchodilo ani omylom. Mozno si myslel nieco ako GMA3100 ?
Zatial mi to vychadza tak, ze prechod z C++/DX je jednoduchsi ako do XNA, kedze to Objective-C je len superset C-cka. Cize urcite je mensi problem portnut C++ kod do Objective-C, ako surovo prekodit do C#. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 1. únor 2011, 04:33:57 Předmět: |
|
|
Ty mas inak prehodenu den/noc ? Ved u vas je ~5 hodin rano  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 1. únor 2011, 04:41:20 Předmět: |
|
|
Toz fakt - ta 535 bola licencovana Intelom ako GMA500.
http://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR
Zdochnem, v jakom blude som zil poslednych 10 rokov - ze Intel ten chip sam vyvinul  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 1. únor 2011, 08:06:13 Předmět: Re: iPad - SDK / HW / APIs / Market / Licensing / ... |
|
|
VladR napsal: |
Kolko taka licencia stoji ? |
Pokud se bavime o standardni licensi iOS developera, tak ta stoji 100 dolaru na rok. Soucasti je hlavne moznost submitu aplikace na AppStore, deploy buildu primo do iOS zarizeni a pristup k betam SDK a FW.
Bez techto tri veci je SDK dostupne i zdarma. Takze na vyzkouseni s tim, ze si to testnes pouze v emulatoru.
VladR napsal: |
Mate niekto poruke nejaky link na top 3d hry na iPad ? |
Epic Citadel bylo ciste jen technologicke demo UE3 enginu pro iOS s tim, ze Epic nekde uvedl, ze do pul roku vyda na tom postavenou prvni hru. To bylo Infinity Blade (iPhone i iPad):
http://www.youtube.com/watch?v=56XseC2DBB4
Hra vicemene sracka (aspon pro me). Je to proste o grafice.
Dalsi zajimavou veci z hlediska top grafiky je urcite Rage od ID. Opet je verze pro iPhone i iPad s tim, ze dokonce na iPhone jsou verze dve. Graficky je to rozhodne povedne. Hratelnost taky docela dobra: http://www.youtube.com/watch?v=CHF5a-bb3u0
A z nedavnych veci je urcite dle recenzi graficky na tom hodne dobre Dead Space. Zatim jsem nehral, tak nemuzu posoudit hratelnost: http://www.youtube.com/watch?v=JRWQI6QhumU |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 1. únor 2011, 10:34:38 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
GMA500 som mal moznost vidiet v akcii vela razy, a to by Citadelu nerozchodilo ani omylom. Mozno si myslel nieco ako GMA3100? |
GMA500 není pomalý čip (na mobilní zařízení), to jen ovladače pro Windows byly tragické (slyšel jsem vtip, že na napsání driveru zavolali uklízeče). Mimo Windows jsou i ovladače, kde to dává úplně plynule Unreal Tournament 98 (UT98) ve 1280x720. (Ono donedávna měl Intel drivery pro své grafiky pro Windows tragické všechny, např. UT98 běžel ve Windows ve VMware v Mac OS X plynule ve vyšším rozlišení na GMA950 než nativně ve Windows na o generaci novější a 2x rychlejší grafice GMA X3100. Myslím, že novější grafiky už se snaží udělat drivery pořádně - iCore a Sandy Bridge.)
Pokud jde o Objective-C, tak verze 2.0 (ta tam myslím je) umožňuje kombinovat Obj-C nejen s C, ale i s C++. Takže Obj-C použiješ jen na volání API systému, tvůj kód zůstane C++. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. únor 2011, 13:00:56 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Zdochnem, v jakom blude som zil poslednych 10 rokov - ze Intel ten chip sam vyvinul  |
Ale všechny ostatní chipy už fakt vyvinul sám, jenom ten jeden si licencoval. A neumí teď k němu dodat ani pořádný drivery, takže už si další licencovat jen tak nebude. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 1. únor 2011, 14:53:25 Předmět: |
|
|
Taky proto se ta grafika rychle přestala v netbookách objevovat. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DespeRadoX

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 1. únor 2011, 14:54:15 Předmět: |
|
|
Sry za naivnu otazku:
ako to je z vyvojom na iphone, ipad?
Staci Mac os x cez vmware? Alebo musim mat kupeny mac? _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 1. únor 2011, 15:13:06 Předmět: |
|
|
rozhodne to nejde s MacOS na beznem intel stroji (kde to jde rozjet) - vic rekne flash nebo google |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 1. únor 2011, 16:46:38 Předmět: |
|
|
Ano, na počítači typu PC můžete rozjet Mac OS X, ale jde v něm dělat aplikace jen pro dektopy a notebooky, ne pro iPhone/iPad. Mimochodem rozjet to ve VMware je celkem hloupost, Apple si dohodl s VMware, aby tam jejich systém jel ukrutně pomalu (přitom VMware v Mac OS X umí spustit Mac OS X správně rychle). Spíš doporučuju různé x86 distribuce nainstalované přímo jako OS v dual/triple bootu (iATKIOS, iDeneb, ...), ale tam zas potřebujete podporu hardware (pro mě ale třeba nebyl problém si na Aukru najít notebook s hardware odpovídajícím MacBook White s GMA950, na kterém jsem rozchodil vše, od 3D akcelerace přes zvuk, WiFi, LAN až po funkční klávesy). No a poslední možnost je si Maca koupit, třeba já i mí 2 bratrové máme každý jednoho MacBooka . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 1. únor 2011, 17:08:30 Předmět: |
|
|
S tim VMWarem je to slozitejsi. MacOS ma nejak v licencnich podminkach, ze nesmi byt emulovan, proto ho VMWare normalne nepodporuje. Ale slysel jsem ze se serverovou verzi to jede dobre (nevyzkouseno).
Kazdopadne neni potreba pro vyvoj pouzivat object-C. Staci udelat jenom nejaky lehky wrapper kolem normalniho C kodu.
Pak jsou i jine moznosti. Treba ja ted pouzivam AirplaySDK - v nem napisete kod v C/C++, pridate par konfiguraku, kliknete na tlacitko a mate hned iOS, Android, Bada (+dalsi) distribucni balicky. A bezi pod Windows! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 1. únor 2011, 19:45:42 Předmět: |
|
|
Ten Airplay SDK jsem zkousel asi pred 3/4 rokem, prekvapive dobre to fungovalo i pro WM (3D pres SW rasterizer), o portech na iPhone/iPad jsem se myslim bavil i s flashem (kvuli deploy se tam musi vkladat klic), ale nevim, zda se na to pak jeste divali. Kazdopadne ted na to chci zkusit mrknout znova v souvislosti s Androidem a porovnat pak taky efektivitu blitovani vuci Jave (ted uz i s kompilaci DalvikVM na 2.2) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 2. únor 2011, 01:05:31 Předmět: |
|
|
sulthan napsal: |
Kazdopadne neni potreba pro vyvoj pouzivat object-C. Staci udelat jenom nejaky lehky wrapper kolem normalniho C kodu.
Pak jsou i jine moznosti. Treba ja ted pouzivam AirplaySDK - v nem napisete kod v C/C++, pridate par konfiguraku, kliknete na tlacitko a mate hned iOS, Android, Bada (+dalsi) distribucni balicky. A bezi pod Windows! |
Cize, ked to dobre chapem, tak objective-C pouzijem len na systemove zalezitosti (+-wrapper na svoj C++ kod), vsetok DX kod prepisem do OpenGL a mam to ?
Coool
ad HW - stale v tom mam chaos - staci mi iPad, alebo fakt musim mat Apple komp/book ? Osobne by som len veeeelmi tazko prezival fakt, ze som kupil McIntosha  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|