Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 19. červen 2011, 19:41:03 Předmět: Sollertia |
|
|
Ahoj Lidi.
Říkal jsem si, že jsem se tu dlouho nezmínil o svém projektu. A jelikož jsem dodělal ty nejpodstatnější věci pro běh hry samotné (navigační meshe, kolizní geometrie, apod.), tak jsem se aktivně pustil do vývoje hry samotné. Jsem ve fázi, kdy začínám navrhovat herní mechaniky, jednotlivé levely a situace, pracuji na příběhu a prostředí...
Rád bych také trochu poodhalil o čem ta hra vlastně bude a jak by se měla hrát.
Už dlouho jsem si pohrával s nápadem MacGyverovité hry a vzhledem k tomu, že nám vývojáři neustále servírují hry, kde po většinu doby musíte jen likvidovat nepřátelé, tak by neuškodilo trochu změny. To znamená, že většinu hry by měl hráč trávit řešením jednodušších hádanek, ale narozdíl od klasických point and click adventur by tato hra neměla postrádat akční prvek jako například v Diablu. Představte si Diablo, kde nepřítele musíte porazit pouze svým intelektem.
Od toho jméno Sollertia, což latinsky znamená Vynalézavost.
Hra by se měla odehrávat v post-apocalyptickém světě, kde se hráč vtělí do hlavní hrdinky jménem Zoja (našel jsem to ve Slovenském kalendáři a v Řečtině to znamená život, což se příhodně hodí právě do této hry).
Vizuálně by měl být tento svět kombinací světů ze hry Enslaved a Fallout, některé části budou hrát barvami, květinami, jiné budou ponuré a bez života.
Ze začátku by měl hráč plnit úkoly související s fungováním osady, ze které pochází a postupně by se hráč měl seznamovat s herním světem a odkrývat tajemství, která povedou k porozumění, co se vlastně na Zemi stalo.
Pro představu přikládám malinký plakátek (pozadí jsem si vypůjčil z konceptů pro Enslaved, abych vystihl trochu atmosféru, je to jen pro ukázku... snad tím neporušuji autorské právo...).
Kdo sleduje mé stránky, mohl si všimnout několika updatů a pár nových obrázků.
Zde ještě hlavní postava z různých úhlů.
Až dodělám pár konceptů levelů, určitě je zde ukáži...
PS: Další vývojařský deníček by měl obsahovat malý funkční level na vyzkoušení pár herních mechanik, ale k tomu se dostanu až o prázdninách... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní...
Naposledy upravil VODA dne 24. březen 2015, 11:10:24, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 20. červen 2011, 18:55:15 Předmět: |
|
|
Jelikož bych rád vykompenzoval dlouhou dobu mlčení, povím Vám dále, něco o prostředí, ve kterém Zoja žije.
Osada
Zoja pochází z osady, umístěné na malém ostrůvku. Lidé se zde živý lovem ryb a jiných mořských plodů. Osada si vyrábí elektřinu pomocí malých větrných elektráren, které dokáží vyrobit dostatek energie pro každodenní potřeby všech lidí.
Osada je rozdělena na tři části. V první, nejníže položené části se nacházejí obytné buňky. Důležitou součástí je přívod vody a filr, který mění slanou vodu na sladkou. V druhé části se nacházejí masivní kondenzátory, které akumulují vyrobenou energii a dodávají jí do každého příbytku. V této části je také skladiště nářadí a různých materiálů. Ve třetí části, která je umístěna na nejvyšším místě ostrůvku, jsou umístěny generátory energie. Díky příhodným mořským proudům se o turbíny generátorů opírá téměř konstantní větrná síla.
Čas od času se ale něco porouchá a je třeba nefunkční součástky vyměnit nebo opravit. Ve vesnici je několik dobrých mechaniků. Zoja patří mezi ty nejbystřejší a dokáže si poradit se skoro každým přístrojem.
Hra by měla začínat poroucháním některé z části elektrického okruhu. Pro vesničany má tato porucha zásadní důležitost. Zoja musí nejprve zjisit co se porouchalo a podle toho shánět materiál na opravu. Hráč bude po čase donucen opustit osadu a vydat se hledat materiál na pevninu poblíž ostrova, kde se začne odvíjet hlubší příběh... ale o tom až někdy příště.
Svět
Svět se hodně změnil. Některé živočišné druhy vymřely a prázdné místo zaplnili jiní tvorové. Například v písečných oblastech se daří obřím všežravým červům, v mořích se objevilo nespočet nových druhů ryb, jen rackové jsou pořád stejní...
Opuštěná města se bez činnosti lidí opět zazelenala. Stromy prorazily poničené chodníky, popínavé rotliny obalily většinu budov, naměstí se pokryla trávou a květinami. Některé ulice byly zaplaveny a vytvořily nová koryta řek.
Ve městech ale cosi číhá. Něco čeho se všichni živí bojí... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 20. červen 2011, 19:25:55 Předmět: |
|
|
Vypadá to zajímavě. Tohle si určitě s chutí zahraju, takže to koukej dodělat!!! Držim palce ať to vyjde! |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 21. červen 2011, 20:13:19 Předmět: |
|
|
Takže další dávka informací... tentokrát popis 4 charakterů ze hry...
Kliknutím na koncept postavy se obrázek zvětší, ale ne moc...
Zoja Youngová
Zoja je nejmladší osobou žijící v osadě. Na to, že je jí 17 let, je výborná mechanička. Bystrost a vysoká inteligence patří mezi její hlavní přednosti.
Její rodiče zemřeli když byla ještě malá. Vyrůstala s bratrem Seanem, který je rovněž výborným mechanikem. Spolu s ním se stará o technologický chod osady.
Tuto postavu bude hráč celou hru ovládat.
Sean Young
Sean je starším bratrem Zoji. Je tak trochu lajdák, ale když mu o něco jde, je schopný podávat nadprůměrné výkony.
Občas se trápí smrtí rodičů, i když přesně neví, jak se to stalo.
Seanovi je 21 let.
John Stark
John Stark patří mezi starší obyvatele osady. Má rád klid a proto časně z rána odjíždí na moře lovit ryby. Je zkušený rybář. Nebýt jeho zkušeností, jeho sousedé by pravděpodobně trpěli hladem.
Je to silný chlapík a proto často pomáhá při opravách osady.
Kromě ryb umí John ulovit i další tvory. Několikrát skolil písečného červa, což se mu jednou málem stalo osudným.
John o sobě velmi nerad mluví. Je mu 37 let.
Eric "Špekoun" Moskovitz
Eric je nejtlustší osoba osady. Často si ho sousedé dobírají a oslovují jej trefným přízviskem Špek či Špekoun.
Eric měl poruchu štítné žlázy, což zapříčinilo rychlé tloustnutí. Nyní má ale každý den přísun čersvých mořských ryb bohaté na jód. Bohužel na jeho mohutnost mají pramalý vliv. Měl by se více pohybovat.
Eric někdy pomáhá Johnovi s lovem ryb. Častěji ho ale najdeme v malé kuchyňce, kde připravuje báječné rybí pochoutky.
Na to, že je mu 32 let, je plešatý. Poznáte ho také podle placatého zubu, který mu vyčuhuje z úst.
Jen 4 postavy?
V osadě žijí ještě další 4 osoby, na které se časem také dostane. Mezi ně patří například starý pan Miller, který přišel o obě nohy, takže jezdí na invalidním vozíčku a nakonec také manželé Cooperovi, kteří se ujali malé osiřelé dívenky, která přišla neznámo odkud.
Jak to vidím s vývojem?
Vzhledem k tomu, že mi chybí ještě 2 zkoušky (matika a fyzika), tak pravděpodobně proležím další 2-3 týdny v učení, z čehož vyplývá, že na programování a modelování se dostanu až po začátku prázdnin. Budu se snažit průběžně uveřejňovat nějaké další informace, koncepty, ale jak mi to vyjde opravdu nevím. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní...
Naposledy upravil VODA dne 24. březen 2015, 11:12:29, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 21. červen 2011, 21:30:21 Předmět: |
|
|
Díky. Já tu na C-H mám bohužel pověst člověka, který nikdy nic nedodělá, tak se snažím to změnit...zda-li se mi to povede, to je ve hvězdách...
Stavět na čem mám, jen teď pokračovat obezřetně, přemýšlet dopředu, atp... dyť to znáte...
OT: Konkrétně mi chybí zkouška z Numerických metod a z Fyziky 2, pokud nebudu lempl, tak to snad zvládnu... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 24. červen 2011, 18:51:35 Předmět: |
|
|
Postava renderovaná v enginu hry.
Ještě není aplikován fyzikální solver na vlasy a šňůry u batohu, ale to teď nemá cenu dělat... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 24. červen 2011, 19:24:56 Předmět: |
|
|
Koukám, jak se pěkně zastaví (přechod mezi během a stáním). To máš animace mezi těmi stavy nebo jak to řešíš? _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 24. červen 2011, 20:04:01 Předmět: |
|
|
No, kromě toho, že použiji SLERP na kostru mezi snímky, tak i mezi animacemi. Můj engine umí přechod jen mezi dvěmi animacemi, ale to bohatě stačí a ovladač animací je navržen tak, aby se ty přechody řídily samy...stačí jen zvolit rychlost přechodu a je to. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. červen 2011, 14:25:26 Předmět: |
|
|
Jelikož mě nebaví se učit a ani na to nemám na koleji klid, tak si raději hraji s svojí hrou (projektem).
Jelikož stále používám GMax a exportit větší objemy dat je téměř nemožné, tak jsem si musel vymyslet způsob, jak to udělat. To se mi povedlo a teď pracuji na zlepšení tohoto postupu, popř. na nějaké automatizaci...
Vše spočívá v tom, že pro export scény použiji NIF plugin (Morrowind, Oblivion, Fallout 3, ...), který (díky bohu) existuje i pro GMax. Následně použiju editor NIFSkope pro převod do OBJ, který si v mém "SceneBuilderu" rozparsuji, provedu nějaké optimalizace, vypočítám vertex ambient occlusion (líbí se mi PSX styl her, proto vertex lighting) a exportnu to celé do nového souboru... Jediný problém je s materiály, ale to časem pořeším.
Můžete se kouknout na dvě krátká videa, kde už je něco přeci jenom vidět. Stále pracuji na tom, jakým způsobem budu jednotlivé objekty renderovat (materiály + nějaká optimalizace)...
Video 01: Pohyb postavy
Video 02: Hladší pohyb postavy
Doufám, že mi to nadšení vydrží, protože já se na hratelnou verzi těším mnohem více, než kdokoliv jiný... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 28. červen 2011, 17:01:30 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Jelikož mě nebaví se učit a ani na to nemám na koleji klid, tak si raději hraji s svojí hrou (projektem). |
Cloveka VZDY bavi robit cokolvek ine, nez ucit sa na skusky. Dokonca ho vtedy bavia veci, ktore by ho normalne nebavili. To samozrejme neplati pre kodenie hier - to cloveka bavi vzdy uz samo o sebe.
Nie je tazke najst vyhovorku, preco sa neucit - dolezitejsie je mat pevnu volu a odolat
Pokial si myslis, ze tento skill ti bude na nic, tak pockaj, az sa zapojis do pracovneho procesu |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 28. červen 2011, 17:08:20 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Koukám, jak se pěkně zastaví (přechod mezi během a stáním). To máš animace mezi těmi stavy nebo jak to řešíš? |
Kde ty tam clovece vidis dalsie stavy ?
Ved to z toho videa je ocividne, ze len interpoluje medzi dvoma animaciami/keyframami.
VODA : Az budes mat chut a cas ten prechod zlepsit, tak prehraj aktualnu animaciu par framov dozadu a zinterpoluj to v tom frame, kde ma nohy co najblizsie pri sebe, takze to potom bude posobit podstatne prirodzenejsie.
Resp., ak uz je za polkou animacie, tak iba dobehni tu aktualnu a potom zinterpoluj.
Samozrejme, najidealnejsia je separe animacia, ale toto su veci, kde si koder vcelku vystaci sam so sebou a nepotrebuje grafika na dosiahnutie celkom pozeratelneho vysledku |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. červen 2011, 19:11:05 Předmět: |
|
|
To VladR:
Neuraž se, ale do tohoto subsystému nenapíši už ani čárku. Už tak jsem si s tím hrál dlouho.
Stejně si myslím, že když se mi povede podchytit hratelnost, tak vám budou nějaké animace úplně ukradené...a navíc, ty přechody jsou hladké, takže to nepůsobí jako pěst na oko...
Myslím, že tahle část enginu se mi celkem povedla. Proč to dělat zbytečně složité, když to jde jednodušše a vypadá to celkem hezky...
_________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rexistens
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno
|
Zaslal: 28. červen 2011, 20:06:50 Předmět: |
|
|
nech to tak, vypada to super...navic myslim ze nemas ambici z toho delat AAA titul, ze? _________________ Osobní stránky a portfolio
Stránky BlueA www.bluea.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 28. červen 2011, 20:21:51 Předmět: |
|
|
Ty animace vypadaj naprosto skvele, jako ostatne vse co zatim bylo ze hry ukazano - i kdyz to bylo jen malinko, ale i tak!
Kolik lidi to vlastne dela? (sorry jestli je to nekde v threadu uvedeno, procet sem tu jen par postu) |
|
Návrat nahoru |
|
|
|