Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 17. červen 2011, 20:08:50 Předmět: Amoebis |
|
|
Takže rád bych vám představil hru, na které teď asi něco přes týden pracuji. Jedná se o takovou menší věc, nechci se hned ze začátku přecenit (už tak mám obavy, jestli to všechno co plánuji vyjde ).
Domovská stránka: http://amoebis.ic.cz.
Tak tedy - hra se jmenuje Amoebis, zatím je to spíše taková nedodělaná kopie hry Osmos (recenze na root.cz). Vlastně do tvorby jsem se pustil, když jsem našel právě hru Osmos. Hrozně mě nadchla a štvalo mě, že to nemá multiplayer. Tak jsem se rozhodl, že udělám něco podobného, ale bude to hlavně o multiplayeru.
Abych to shrnul: ve 2D světě se potulují různě velké kuličky (jakési buňky), které když do sebe narazí, tak ta větší vcucne tu menší. Hráč ovládá jednu kuličku a může se pohybovat vymršťováním části své hmoty - tím se dá do pohybu druhým směrem, ale také se bohužel trochu zmenší. Cílem je pohlcovat menší kuličky, tím narůstat a nakonec požrat svého protivníka.
Hra je zatím ve fázi první hratelné verze. Je vytvořen jeden `level`. Už je to celkem zábavné, asi na 5 minut to zabaví (k vyzkoušení na domovské stránce - http://amoebis.ic.cz/?s=ukazky). Právě začínám pracovat na multiplayeru.
Hru tvořím pomocí C++ a OpenGL. Ke správě oken a dalšího I/O používám GLUT. Plánuji časem přejít na SDL.
Amoebis vyvíjím pod licencí GNU GPL, na domovské stránce projektu je odkaz na zdrojové kódy na github.com. Takže jakékoliv rady, odborné komentáře, forky a převzetí mých tříd mě jedině potěší.

Naposledy upravil TeaTime dne 12. leden 2012, 13:17:59, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 18. červen 2011, 12:27:00 Předmět: |
|
|
Čau, osmos mě taky bavil takže takováhle hra se mi líbí. Vyzkoušel jsem dosavadní verzi, "fyzika" ve hře mi přijde dobrá, je to tedy celkem hratelný, možná bych jen zpomalil ty kuličky co vyletěj když se chceš pohnout (lítaj šíleně rychle a to vypadá docela divně). Nezkoumal jsem zdrojáky, takže nevím čím to přesně je, ale asi máš nějký problém s vykreslováním, protože to všechno hrozně bliká. Jinak zatím chválím . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. červen 2011, 13:56:24 Předmět: |
|
|
Aha, dík. Taky už mi to s tou rychlostí vylétávání někdo říkal. Tak to asi zkusím ještě upravit. Za to info s tím blikáním díky, asi budu muset okouknout, jak tam mám udělanej double buffering. Testoval jsem zatím jenom na linuxu, takže to možná bude v tý verzi na windows.
Jinak díky za feedback  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 18. červen 2011, 14:30:23 Předmět: |
|
|
TeaTime napsal: |
Za to info s tím blikáním díky, asi budu muset okouknout, jak tam mám udělanej double buffering. Testoval jsem zatím jenom na linuxu, takže to možná bude v tý verzi na windows. |
No jak to vypadá ve windows verzi to nevím, zkoušel jsem to na linuxu a tam to bliká. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Folkow

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 61
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. červen 2011, 14:48:55 Předmět: |
|
|
Dík za link, teď jsem na to koukal a fakt tam nemám ani pokus o double burrering. Timer jsem dodělával včera ráno, je řešený docela jednoduše, ale měl by být dostatečně výkonný. Jestli tě to zajímá, je to tady: Github.com - Map.cpp, první 4 řádky a poslední řádek metody onIdle. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 18. červen 2011, 18:59:24 Předmět: |
|
|
No paráda . S tim double bufferingem uz to beží v pohodě, žádný blikání. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 18. červen 2011, 19:03:55 Předmět: |
|
|
Tak to mě těší, děkuji mnohokrát za testing . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 19. červen 2011, 13:41:42 Předmět: |
|
|
No tak rozhodně plánuju nějakou lepší grafiku, textury a blending určitě. Ty metaballs vypadají zajímavě, promyslím to, jestli je tam aspoň lehce udělám. Na tvorbu textur si sám moc netroufám, protože moje grafické výtvory nebývají příliš reprezentativní, ale chci na to někoho sehnat. Zatím se ale zaměřuji na hratelnost a velkou míru nastavitelnosti. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bexiczek
Založen: 18. 11. 2011 Příspěvky: 1
|
Zaslal: 18. listopad 2011, 08:36:09 Předmět: |
|
|
Vypadá to hodně zajímavě! určitě zkusím |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|