.[ ČeskéHry.cz ].
Amoebis

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 17. červen 2011, 20:08:50    Předmět: Amoebis Odpovědět s citátem

Takže rád bych vám představil hru, na které teď asi něco přes týden pracuji. Jedná se o takovou menší věc, nechci se hned ze začátku přecenit (už tak mám obavy, jestli to všechno co plánuji vyjde Smile).

Domovská stránka: http://amoebis.ic.cz.

Tak tedy - hra se jmenuje Amoebis, zatím je to spíše taková nedodělaná kopie hry Osmos (recenze na root.cz). Vlastně do tvorby jsem se pustil, když jsem našel právě hru Osmos. Hrozně mě nadchla a štvalo mě, že to nemá multiplayer. Tak jsem se rozhodl, že udělám něco podobného, ale bude to hlavně o multiplayeru.

Abych to shrnul: ve 2D světě se potulují různě velké kuličky (jakési buňky), které když do sebe narazí, tak ta větší vcucne tu menší. Hráč ovládá jednu kuličku a může se pohybovat vymršťováním části své hmoty - tím se dá do pohybu druhým směrem, ale také se bohužel trochu zmenší. Cílem je pohlcovat menší kuličky, tím narůstat a nakonec požrat svého protivníka.

Hra je zatím ve fázi první hratelné verze. Je vytvořen jeden `level`. Už je to celkem zábavné, asi na 5 minut to zabaví Smile (k vyzkoušení na domovské stránce - http://amoebis.ic.cz/?s=ukazky). Právě začínám pracovat na multiplayeru.

Hru tvořím pomocí C++ a OpenGL. Ke správě oken a dalšího I/O používám GLUT. Plánuji časem přejít na SDL.

Amoebis vyvíjím pod licencí GNU GPL, na domovské stránce projektu je odkaz na zdrojové kódy na github.com. Takže jakékoliv rady, odborné komentáře, forky a převzetí mých tříd mě jedině potěší.



Naposledy upravil TeaTime dne 12. leden 2012, 13:17:59, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 12:27:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Čau, osmos mě taky bavil Smile takže takováhle hra se mi líbí. Vyzkoušel jsem dosavadní verzi, "fyzika" ve hře mi přijde dobrá, je to tedy celkem hratelný, možná bych jen zpomalil ty kuličky co vyletěj když se chceš pohnout (lítaj šíleně rychle a to vypadá docela divně). Nezkoumal jsem zdrojáky, takže nevím čím to přesně je, ale asi máš nějký problém s vykreslováním, protože to všechno hrozně bliká. Jinak zatím chválím Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 13:56:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Aha, dík. Taky už mi to s tou rychlostí vylétávání někdo říkal. Tak to asi zkusím ještě upravit. Za to info s tím blikáním díky, asi budu muset okouknout, jak tam mám udělanej double buffering. Testoval jsem zatím jenom na linuxu, takže to možná bude v tý verzi na windows.
Jinak díky za feedback Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 14:30:23    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Za to info s tím blikáním díky, asi budu muset okouknout, jak tam mám udělanej double buffering. Testoval jsem zatím jenom na linuxu, takže to možná bude v tý verzi na windows.


No jak to vypadá ve windows verzi to nevím, zkoušel jsem to na linuxu a tam to bliká.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Folkow



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 61

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 14:41:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Double buffering: http://www.swiftless.com/tutorials/opengl/smooth_rotation.html

A v případě, že tám nemáš žádný Timer, tak ta aplikace poběží různě rychle v závislosti na výkonu prostředků. Takže ještě něco počti o Timerech v GLUTu Smile.
_________________
http://www.e-telka.cz | http://www.iphonethemeszone.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 14:48:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Dík za link, teď jsem na to koukal a fakt tam nemám ani pokus o double burrering. Timer jsem dodělával včera ráno, je řešený docela jednoduše, ale měl by být dostatečně výkonný. Jestli tě to zajímá, je to tady: Github.com - Map.cpp, první 4 řádky a poslední řádek metody onIdle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 18:59:24    Předmět: Odpovědět s citátem

No paráda Smile. S tim double bufferingem uz to beží v pohodě, žádný blikání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 18. červen 2011, 19:03:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to mě těší, děkuji mnohokrát za testing Very Happy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 19. červen 2011, 11:08:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Pěkné, plánuješ i nějakou (jen o trochu Smile ) náročnější grafiku? Třeba na slučování buněk zkusit metaballs (http://origin-developer.nvidia.com/docs/IO/30653/dx10-practical-metaballs.jpg)... a celkově hodit nějak textury s blendingem na buňky? Jen se ptám, gameplay je určitě důležitější a musím říct, že krátká ukázka mě dost bavila. Smile
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 19. červen 2011, 13:41:42    Předmět: Odpovědět s citátem

No tak rozhodně plánuju nějakou lepší grafiku, textury a blending určitě. Ty metaballs vypadají zajímavě, promyslím to, jestli je tam aspoň lehce udělám. Na tvorbu textur si sám moc netroufám, protože moje grafické výtvory nebývají příliš reprezentativní, ale chci na to někoho sehnat. Zatím se ale zaměřuji na hratelnost a velkou míru nastavitelnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bexiczek



Založen: 18. 11. 2011
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2011, 08:36:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to hodně zajímavě! určitě zkusím
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna