Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kofsin
Založen: 19. 07. 2011 Příspěvky: 6 Bydliště: Česká republika
|
Zaslal: 19. červenec 2011, 23:23:13 Předmět: Má šanci nová digitální distribuce? |
|
|
Ahoj,
od doby, co jsem se pustil do tvorby nové digitální distribuce a následně práce na ní ukončil, jsou to už 3 roky a nyní jsem na ní opět začal pomalu pracovat.
Ale než se do toho pustím na 100%, tak se Vás chci zeptat, co si o tom myslíte. Má nová digitální distribuce zaměřená na nezávislé hry šanci na úspěch? Má vůbec smysl věnovat se jejím přípravám? A byl by z Vaší strany zájem o nabízení Vašich her v této distribuci?
Budu rád za každý komentář.
Martin |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 20. červenec 2011, 08:23:08 Předmět: |
|
|
Asi záleží, jak ta distribuce bude vypadat. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rexistens
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno
|
Zaslal: 20. červenec 2011, 09:42:54 Předmět: |
|
|
taky jsem nad nejakou takovou distribuci uvazoval, ale podle mne to nema asi smysl... hry zadara si lidi muzou stahnout i bez toho a za nezavisle hry asi moc ta banda zlodeju platit nebude(teda u nas)... |
|
Návrat nahoru |
|
|
kidd.sadam
Založen: 11. 06. 2009 Příspěvky: 18
|
Zaslal: 20. červenec 2011, 12:40:07 Předmět: |
|
|
hmm.. Neni digitalni distribuce jako digitalni distribuce.. Pokud by ses zameril pouze na indie hry, mohl by si mit uspech. Mas v planu udelat vlastni aplikaci ala Steam nebo jen webovej obchod ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kofsin
Založen: 19. 07. 2011 Příspěvky: 6 Bydliště: Česká republika
|
Zaslal: 20. červenec 2011, 14:13:37 Předmět: zaměření a aplikace |
|
|
kidd.sadam napsal: |
hmm.. Neni digitalni distribuce jako digitalni distribuce.. Pokud by ses zameril pouze na indie hry, mohl by si mit uspech. Mas v planu udelat vlastni aplikaci ala Steam nebo jen webovej obchod ? |
Tak zaměřit se chci výhradně na indie hry. A co se vlastní aplikace, jako má steam týče, tak ta určitě bude, ale pravděpodobně až pár měsíců po spuštění samotné služby. Do té doby nebudou s distribucí nějak zásadně propojeny, ale vlastní aplikace určitě bude. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kofsin
Založen: 19. 07. 2011 Příspěvky: 6 Bydliště: Česká republika
|
Zaslal: 20. červenec 2011, 14:18:28 Předmět: design |
|
|
Ladis napsal: |
Asi záleží, jak ta distribuce bude vypadat. |
Co se designu týče, tak půjde o takový "mix" všech možných konkurenčních distribucí, kdy se určitě inspirujeme s grafikem u steamu, impulsedriven...
Až bude design hotov, tak jej sem určitě předložím ke kritice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 21. červenec 2011, 06:41:49 Předmět: Re: design |
|
|
Kofsin napsal: |
Ladis napsal: |
Asi záleží, jak ta distribuce bude vypadat. |
Co se designu týče, tak půjde o takový "mix" všech možných konkurenčních distribucí, kdy se určitě inspirujeme s grafikem u steamu, impulsedriven...
Až bude design hotov, tak jej sem určitě předložím ke kritice |
Pre indie hry to moze mat zmysel, rad si pozriet kao to bude vyzerat
Snazis sa urobit nieco ako Steam alebo skor GoG?
Ja preferujem model kde sa jednotlive hry daju stiahnut nezavisle - skor na sposob GoG alebo BigFishGames - kazda hra svoj instalator. _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kofsin
Založen: 19. 07. 2011 Příspěvky: 6 Bydliště: Česká republika
|
Zaslal: 21. červenec 2011, 15:43:14 Předmět: Re: design |
|
|
Slappy napsal: |
Kofsin napsal: |
Ladis napsal: |
Asi záleží, jak ta distribuce bude vypadat. |
Co se designu týče, tak půjde o takový "mix" všech možných konkurenčních distribucí, kdy se určitě inspirujeme s grafikem u steamu, impulsedriven...
Až bude design hotov, tak jej sem určitě předložím ke kritice |
Pre indie hry to moze mat zmysel, rad si pozriet kao to bude vyzerat
Snazis sa urobit nieco ako Steam alebo skor GoG?
Ja preferujem model kde sa jednotlive hry daju stiahnut nezavisle - skor na sposob GoG alebo BigFishGames - kazda hra svoj instalator. |
Tak to, zda to udělat ve stylu GoG a nebo provázat to jako steam mi hodně vrtá hlavou. Docela bych ale ocenil tipy... členů na fóru, jenže jaksi se nehrnou asi bych měl založit nové vlákno přímo pro tipy na funkce... služby. Jinak myšlenka, že by to bylo jako u GoG se mi líbí více. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vozka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 229
|
Zaslal: 21. červenec 2011, 16:28:28 Předmět: |
|
|
Indie her je na Steamu spousta a vychází tam skoro všechno co za něco stojí, já osobně bych nic dalšího používat nechtěl. Pokud bys tedy nepřinesl nějaký opravdu revoluční nápad, který zatím ale jak se zdá nemáš. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kofsin
Založen: 19. 07. 2011 Příspěvky: 6 Bydliště: Česká republika
|
Zaslal: 21. červenec 2011, 16:55:09 Předmět: |
|
|
Vozka napsal: |
Indie her je na Steamu spousta a vychází tam skoro všechno co za něco stojí, já osobně bych nic dalšího používat nechtěl. Pokud bys tedy nepřinesl nějaký opravdu revoluční nápad, který zatím ale jak se zdá nemáš. |
Tak naplánováno je toho dost, ale o žádnou revoluci se jednat nebude. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 22. červenec 2011, 11:52:01 Předmět: |
|
|
Já bych k tomu měl něco, co přímo s distribucí nesouvisí, ale alespoň okrajově se jí dotýká. Jde o podporu multiplayeru. Dejme tomu, že mám nápad na multiplayer hru co by měla jít hrát přes internet, mít webový server atd. Jenže u indii vývojářů je tohle dost velký problém, hledat dobrý hosting, programovat si herní server atd. Dlouhou dobu jsem přemýšlel jak na to, protože je to hodně práce kolem a pak zjistil, že se na tohle dají použít už hotové řešení. Osobně jsem narazil asi jen na dvě - Microsoft Live a asi Steam (neprozkoumáno). Protože programuju v c# a XNA, byl pro mne výběr Live celkem jasná záležitost (nehledě na to, že hra pojede i na Xbox360 a tam jiná možnost než Live - XBLIG na distribuci není), ale taky to není žádná sláva. Nicméně za mne vyřešil vlastně vše od herních profilů, webového herního serveru až po hraní přes internet.
Podle mne by nemusela být špatná volba zkusit tohle připojit do toho distribučního kanálu, čímž by jsi získal tvůrce multiplayer her. Dnes je totiž hodně složité udělat si tohle všechno sám, navíc hráči taky většinou nechtějí mít hodně účtů (kdo si je má pořád pamatovat) a takhle by se sjednotily. Nicméně byla by to zase práce pro vás, udělat to nějak univerzálně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kofsin
Založen: 19. 07. 2011 Příspěvky: 6 Bydliště: Česká republika
|
Zaslal: 22. červenec 2011, 16:56:45 Předmět: |
|
|
Manox napsal: |
Já bych k tomu měl něco, co přímo s distribucí nesouvisí, ale alespoň okrajově se jí dotýká. Jde o podporu multiplayeru. Dejme tomu, že mám nápad na multiplayer hru co by měla jít hrát přes internet, mít webový server atd. Jenže u indii vývojářů je tohle dost velký problém, hledat dobrý hosting, programovat si herní server atd. Dlouhou dobu jsem přemýšlel jak na to, protože je to hodně práce kolem a pak zjistil, že se na tohle dají použít už hotové řešení. Osobně jsem narazil asi jen na dvě - Microsoft Live a asi Steam (neprozkoumáno). Protože programuju v c# a XNA, byl pro mne výběr Live celkem jasná záležitost (nehledě na to, že hra pojede i na Xbox360 a tam jiná možnost než Live - XBLIG na distribuci není), ale taky to není žádná sláva. Nicméně za mne vyřešil vlastně vše od herních profilů, webového herního serveru až po hraní přes internet.
Podle mne by nemusela být špatná volba zkusit tohle připojit do toho distribučního kanálu, čímž by jsi získal tvůrce multiplayer her. Dnes je totiž hodně složité udělat si tohle všechno sám, navíc hráči taky většinou nechtějí mít hodně účtů (kdo si je má pořád pamatovat) a takhle by se sjednotily. Nicméně byla by to zase práce pro vás, udělat to nějak univerzálně. |
Díky za tip. Popřemýšlím o tom. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 22. červenec 2011, 22:02:43 Předmět: |
|
|
Ma skromna odpoved na otazku v nazvu tohodle topicu je: sanci nema.
Nechci samozrejme nikoho od aktivity neco delat odradit. A taky muj zaver nema moc velkou vahu, nebot o te distribuci v tomhle vlakne nezaznelo prakticky nic (coz ovsem na druhou stranu muze poukazovat na to, ze nekde uz ted v uvodu je chyba a tim spis to sanci nema).
Ja osobne si myslim, ze tu mely padnout jasne odpovedi na tyhle dva nasledujici okruhy:
1) Vyvojari (tymy, firmy) co budou v me distribucni sluzbe nasazovat:
-Kde je sezenu? Cim je ma sluzba presvedci hru u me nasadit a ne ji mit jen tam kde uz ji maji? Co jim ma sluzba nabidne vic nez konkurence? Jaky tam vubec bude model rozdeleni penez?
Celkove otazka vyvojaru je dost klicova. V soucasne dobe maji tunu moznosti, kde svou hru nasadit. Pokud jde o silne servery, tak je tezsi se tam dostat, pokud o nezname pidi servery, tak berou vse. Navic ti echt nezavisli, chteji byt tuplem uplne nezavisli a prodavat si hru sami pres svuj web (dost indie her si vyvojari takhle bezne prodavaji). Nemyslim si, ze to, ze to bude jen o indie, vyvojare nejak vyznamne vzrusi. Naopak, plno je rado, kdyz se dostanou na Steam vedle velkych her, protoze ty velke hry prilakaji k te sluzbe vic lidi, co si muzou vsimnout i toho jejich dilka (v tomhle se ale muzu uplne klidne plest, zadnou studii sem necet ani nedelal. treba vyvojari chteji byt na sluzbe jen s indie vecma).
Ze strany vyvojaru mi proste neprijde, ze by vetsina zila s myslenkou, ze je tu dira na trhu a poradna prodejni platforma primo pro ne tu chybi. Nechybi. Je jich tu hafo a to se bavime pouze o PC. V soucasne dobe jsou minimalni bariery vstupu dostat se na iOS, Android, WP7 pokud jde o mobilni svet a vcelku easy je to i dostat svou hru na XBLIG a s trouchou penez i na PSN minis pokud jde o konzole.....
2) Hraci a uzivatele me sluzby:
- Kde je sezenu? Jak je nalakam k me sluzbe? Proc ji budou pouzivat a nezustanou u stavajicich konkurencnich reseni
Z meho pohledu je to tak, ze ti co chteji nejake ultra mega nezavisle indie zalezitosti, tak zabrousi do freeware, kde je toho kazdy den tuna noveho. Pokud chteji neco s trochou urovne, tak to najdou na plno servrech s sharewarem a nebo proste prohledaji zakouti Steamu, kde se nasazuje kazdy den taky plno indie veci.
Opet nemam pocit, ze by hraci trpeli nejakym nedostatkem, nebo nevyplnenou mezerou, kterou by nova platforma zahrnula.
A Manoxova idea je mozna fajn, ale budme realisti. Vytvorit silny robustni online system, natolik obecny, aby ho mohl prakticky kdokoli nasadit do vlastni hry. To vyzaduje podle me jednak dost zkusenosti, takze schopny tym idealne uz spolecne delsi dobu pracujici, rozhodne nemale uvodni vstupny financni prostredky a taky dost casu. To se proste za mesic dva neudela. Ono asi neni bez duvodu, proc Manox narazil jen na dve reseni a to Live, Steam od MS a Valve, ktery jsou trosku jina liga. Fandim projektum vznikajicim na zelene louce, ale na takovouto vec proste kapital nutny je. A velky.
Abych to shrnul, tak pro sluzbu nevidim poptavku ani na strane vyvojaru, ani na strane hracu. Tudiz rizikovost celeho projektu je obrovska (protoze tu taky nepadly odpovedi na ty otazky, coz by mohlo veci zmeni). Pokud je projekt zamyslen jen jako takovy pokus bez vyraznych nakladu, tak za pokus to stoji (kdyz je nadseni). Zahrnuti napadu Manoxe dat do toho i online sitovou sluzbu rizikovost jeste zveda, protoze na realizace tehle featury je uz nejaky kapital potreba a je asi nutne to trochu vic promyslet, aby to pak neco vratilo.
Sorry za negativni post. Asi uz sem takovej negativec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 23. červenec 2011, 09:46:04 Předmět: |
|
|
Souhlasím s Flashem.
Pokud nemáš v rukávu něco, co nikdo jiný nemá, je to absolutní pecka a zcela to změní pohled světa na distribuci obsahu, tak se tím vůbec nezabývej. Protože "obyčejně" to dělají i jiní a nejspíš to dělají i líp. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 12. září 2011, 07:52:31 Předmět: Re: design |
|
|
Slappy napsal: |
Kofsin napsal: |
Ladis napsal: |
Asi záleží, jak ta distribuce bude vypadat. |
Co se designu týče, tak půjde o takový "mix" všech možných konkurenčních distribucí, kdy se určitě inspirujeme s grafikem u steamu, impulsedriven...
Až bude design hotov, tak jej sem určitě předložím ke kritice |
Pre indie hry to moze mat zmysel, rad si pozriet ako to bude vyzerat
|
Rad by som upozornil na celkom novy distribucny kanal s nazvom Little Indie - http://www.littleindie.net/
Je urceny cisto pre Indie hry a je velmi dobre previazany s OGRE3D enginom [odtial som sa o nom dozvedel].
Ponuka je zatial slaba, ale uvidime ako sa to rozbehne.
Okrem toho este odporucam pozriet system Desura - http://www.desura.com/.
Zameranie je na mody a free/indie hry, ale z vlastnej skusenosti tuto platformu neodporucam - je neskutocne problematicke spustit nejaku hru pomocou tohto systemu! _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
|